Aviseringar
Rensa alla

Rykten om krig, WW3


med tanke på vilket fokus cnn och liknande lägger på Iran osv så känns det lite som att man försöker bygga upp stöd för något slags aktion mot Iran ja


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Det man inte har, och inte får, det tar man.

USA! USA! USA!


   
SvaraCitera

My dreams are her:

år 2345 eller 2432.

Snackar du om WW18 eller??? [sad]

Nej, jag tror inte på ett WW3 inom de närmaste åren men vem vet... kanske inom de närmaste 10 eller 50 åren!??


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Känns som att det säkraste sättet att veta vad som händer på den fronten är att hålla koll på aktiekurserna för företag som halliburton, blackwater (mfl, mfl) med tanke på att på att det kommer behöva nyanställa om de ska kunna profitera på ännu en konflikt.


   
SvaraCitera

fattar inte varför så många är emot krig. död åt mänskligheten.


   
SvaraCitera

Birger:

ahahahha [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

jo men det är en omöjlig lösning. det kommer aldrig nånsin bli fred över hela världen. vi människor har fria åsikter och så länge det finns kommer det finnas krig.

jag håller inte med dig, vi kommer att kunna lära oss att acceptera att alla har olika åsikter, vi kommer se det som en styrka och inte en svaghet.
Man blir mindre girig om man har mindre materiella ting, och en dag kommer vi alla att inse det 😛
Det hoppas jag på, och jag tror inte att fred är omöjligt om makt och pengar försvinner.

The economist thinks, more for you is less for me, while the lover thinks, more for you is more for me too <3

patrick bateman:

USA klarar sig fin, fint och Kina är en fiende. de är en ondskefull diktatur som går förbi USA snart eller redan är förbi.

Aldrig hört på maken, förklara lite hur du menar 🙂 ty

Nintendos BFF:

fattar inte varför så många är emot krig. död åt mänskligheten.

Mänskligheten är inte ond, ingen är ond men makt korrumperar alla, vi måste ha en värld där alla anses vara lika mycket värda, vi måste förstå att vi behöver varann för varför ska vi annars bry oss om varann?
naturligt sätt är vi väldigt fredliga men varför skulle jag bry mig om dig när jag tänker som en ekonom?
Ditt välmående är obetydligt för min plånbok.
Bygg en värld där folk istället tänker med kärlek i tanken, jag känner att det finns mycket av det du gör som jag skulle behöva göra i mitt liv också, du har väldigt många bra sidor som jag borde lära mig av.
ÄVen om du bor långt bort så har du en inverkan på mitt liv, din unika personlighet hjälper mig att forma ett bättre jag.
Jag behöver dig


   
SvaraCitera

JoElite:

The economist thinks, more for you is less for me, while the lover thinks, more for you is more for me too <3

trollar du? det KAN inte bli så. det kan det bara inte. vi människor har som sagt fria åsikter och när en sjuk människa med fria åsikter som är galna (se Hitler, Bush, Bin Laden. vem som helst) får makt så innebär det problem. det kommer komma mer såna gubbar i framtiden. sedan är vi en våldsam art. vi dödar varandra pga åsikter, kärlek, droger, hat, pengar, skojs skull osv. kommer aldrig bli fred. är dock bättre nu än förr och kan säkert bli ännu bättre men kommer aldrig bli perfekt

JoElite:

Aldrig hört på maken, förklara lite hur du menar 🙂 ty

jag tror USA klarar sig fint. alla såna här "kriser" är bara överdrivna. sedan gillar jag inte kina med sina galna lagar och sina egna google och skit. de är kommunister. och kina har eller kommer gå om USA som ledande stormakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

trollar du?

tror vi kommer ett steg närmare fred om alla kan förstå att våra personligheter inte är att skylla för vilka åsikter man har, jag förstår att du och jag inte har kommit över samma bevis och jag kan gott och väl ha fel, samma med dig.
Jag förstår hur du tänker, och jag tycker att det är en logisk slutsats utifrån informationen man kan ha kommit över utifrån media.
Men, hur hade din åsikt förändrats om jag gav dig bevis på att kriminella personer inte blir skrämda av straff utan snarare blir dom mer kriminella och att kriminella som får hjälp och respekt slutar vara kriminella?

Hmm, det hade nog förändrat din nuvarande syn en del..
kolla på denna 🙂

patrick bateman:

jag tror USA klarar sig fint. alla såna här "kriser" är bara överdrivna. sedan gillar jag inte kina med sina galna lagar och sina egna google och skit. de är kommunister. och kina har eller kommer gå om USA som ledande stormakt.

grejen 'är att jorden inte har oändligt med resurser, och därför fungerar inte ekonomi , det vi ser nu är att den faller eftersom att resurserna sakta men säkert tar slut.


   
SvaraCitera

JoElite:

grejen 'är att jorden inte har oändligt med resurser, och därför fungerar inte ekonomi , det vi ser nu är att den faller eftersom att resurserna sakta men säkert tar slut.

haha de kommer inte ta slut på många miljoner år ju.

JoElite:

Jag förstår hur du tänker, och jag tycker att det är en logisk slutsats utifrån informationen man kan ha kommit över utifrån media.

det har inte så mycket med media att göra. alla människor kommer helt enkelt aldrig att komma riktigt överens om saker. är väl självklart att de flesta kriminella som sitter i fängelset blir mer kriminella men de ska ändå straffas. sedan är det ju olika från person till person. fängelse för någon kanske gör den person mer busig men lyckas för någon annan sen om man vara snäll mot en kriminell så kanske det hjälper för nån medan den andra bara utnyttjar det. vi är för olika


   
SvaraCitera

JoElite:

Mänskligheten är inte ond, ingen är ond men makt korrumperar alla, vi måste ha en värld där alla anses vara lika mycket värda, vi måste förstå att vi behöver varann för varför ska vi annars bry oss om varann blablabllablablabla

va fan svamlar du om?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

va fan svamlar du om?

1. Jag tycker att du flamar lite när du lägger till blablabla i mitt citat och svär i onödan x).
2. vill du att jag ska utveckla vad jag skrev eller hur menar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha de kommer inte ta slut på många miljoner år ju.

im listening, hur menar du?
Varför tror du det :)?

patrick bateman:

det har inte så mycket med media att göra

OK vart får du din information?

patrick bateman:

de flesta kriminella som sitter i fängelset blir mer kriminella men de ska ändå straffas.

🙁 varför?
Jag ser inte kriminella personer som mina fiender, jag ser dom inte ens som samhällets fiender, jag ser däremot samhället som allt livs fiende 🙂

patrick bateman:

. fängelse för någon kanske gör den person mer busig men lyckas för någon annan sen om man vara snäll mot en kriminell så kanske det hjälper för nån medan den andra bara utnyttjar det. vi är för olika

jag förstår hur du tänker, och det är absolut helt naturligt att tro att vi alla är olika, men det är vi inte.
visst det finns vissa grundläggande skillnader som kön eller om man kanske har en missbildning eller sjukdom men som jag ser det så reflekterar vi endast vår miljö.
"Stanford prison experiment" handlar om helt vanliga människor som sätts in i två olika grupper i ett fängelse, ena gruppen e vakter o andra är fångar.
Experimentet spårade ut så jävla totalt så dom var tvugna att stänga ner det, vakterna blev typ helt makt galna och fångarna typ stängde in sig i sig själva och en jävel hunger strejkade till och med xD
den e värd att se, finns en dokumentär på youtube om den om du e intresserad.

Vi är maskiner gjorda av celler.
hadebra


   
SvaraCitera

JoElite:

im listening, hur menar du?
Varför tror du det :)?

varför skulle det ta slut? jorden har hållt sig bra än så länge

JoElite:

OK vart får du din information?

kunskap

JoElite:

🙁 varför?
Jag ser inte kriminella personer som mina fiender, jag ser dom inte ens som samhällets fiender, jag ser däremot samhället som allt livs fiende 🙂

för att människor som Anders Eklund är sjuka, störda och onda. jag ser honom inte heller som min fiende men jag skulle gladligen skjuta skallen av honom

JoElite:

jag förstår hur du tänker, och det är absolut helt naturligt att tro att vi alla är olika, men det är vi inte.

vi är visst olika. det ser hjärnan till. hjärnan är ett mirakel som ingen förstår sig på och den skiljer oss från andra

JoElite:

den e värd att se, finns en dokumentär på youtube om den om du e intresserad.

låter rätt intressant faktiskt


   
SvaraCitera

dom kommer avgöra det i Battle field 3


   
SvaraCitera