Aviseringar
Rensa alla

RYMMA HEMIFRÅN


Ämnesstartare

Tja, jag e en kille på 13 år som, liksom tröttnat på livet. snart börjar ju skolan igen, och min skola suger, det e ju skitjobbigt att stiga upp 7 varje jävla morgon för att sedan sitta i bussen i 1 timme för mig själv utan någon att prata med. jag får sån lust att bara rymma hemifrån och vara fri, att liksom driva runt på stan och slippa allting med skola och det vanliga enformiga tråkiga livet. jag har rymt hemifrån en gång tidigare efter ett gräl med mina föräldrar, cyklade 7 mil till närmaste stad och var där en natt innan jag inte pallade mer och ringde min kurator, som sedan kom och hämtade mig och kontakta soc som placerade mig i ett fosterhem där jag fick stanna i 3 månader, det blev polisanmälan mot min pappa som socialen trodde misshandlade mig regelbundet, men det stämmer inte, han har ju tagit stryptag på mig när jag var typ 7-8 år, och sedan daskat till mig i huvudet ett par gånger det senaste året, och sen skriker han "jävla idiot" och "ungjävel" och så vidare, men nu är jag tillbaka här och allt är precis som vanligt, pappan har inte slagit mig hittills men har skrikit på mig och kallat mig en massa fula saker. så jag vet inte vad jag ska göra, att ta självmord känns lite meningslöst, för jag vill förändra samhället och förhindra att andra får det som jag, jag har gjort upp en karta och smidit en massa planer på vad jag ska göra om och när jag kommer att rymma hemifrån. typ ta mig till stockholm (bor typ 2 timmar därifrån) och sedan ta nån färja till St.Petersburg, det bor ju väldigt många gatubarn där som jag kanske kan ta kontakt med. men länge än så har jag inte kommit, kanske försöka få tag i ett vapen och göra en massaker i regeringshuset eller något sånt. men nånting så jag kan dö meningsfullt. soc har svikit mig och det har mina föräldrar, min kurator och min fosterhemsfamilj också gjort. så jag är helt less på den vuxna generationen, barnprostutionen ökar i sverige och i hela världen och ingen vuxen orkar göra något om det. jag kan tipsa om en film som heter "Children Of Leningradsky" som man kan söka på google efter. dom banrnen vill jag försöka ta kontakt med. villa bara skriva av mig lite. men snälla, jag behöver råd, tips och synpunkter på det här, är det någon som känner likadant?


   
Citera
Ämnesstartare

Men alla har känt så. Du får hålla ut, allt blir förhoppningsvis bättre i gymnasiet, där kan du börja om. och när du väl har en utbildning så kan du söka jobb och då behöver du inte bo hemma. Gäller bara att hålla ut, alla har varit 13.[smile]

Edit; Jag har bara läst början av inlägget så sorry om jag missa nåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Gäller bara att hålla ut, alla har varit 13.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necerox:

kanske försöka få tag i ett vapen och göra en massaker i regeringshuset eller något sånt. men nånting så jag kan dö meningsfullt.

Har tänkt samma sak av och till [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Gäller bara att hålla ut, alla har varit 13.


   
SvaraCitera

emery:

Edit; Jag har bara läst början av inlägget så sorry om jag missa nåt.

du missa mycket, han planerar rymma till St. Petersburg och göra en massaker i ett regeringshus

Look at the bright side of life! Ditt liv kommer bli bättre när du blir äldre, kanske du kommer hitta en kärlek, bli miljonär och ha en trevlig familj! Din farsa kommer inte hänga efter dig hela ditt liv, du är bara 13 år ffs, du har hela livet framför dig. Rym inte, bara dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slashy:

du missa mycket, han planerar rymma till St. Petersburg och göra en massaker i ett regeringshus

Okej läst nu.

Necerox:

och sedan ta nån färja till St.Petersburg, det bor ju väldigt många gatubarn där som jag kanske kan ta kontakt med.

Alltså är du dum i huvudet?? Snälla söta pojke stanna hemma och inse att du har det sjukt mycket bättre än dom stackars gatubarnen.[chocked][chocked]

Gör såhär, skaffa en asbra utbildning, bli rik, rädda barnen. Låter inte det bättre? Du gör ingen nytta på gatan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror verkligen inte att TS är ett troll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte också rymma om det blir samma saker som det var för några månader sedan. Fast jag hoppar nog över St. Petersburg och massaken i regeringshuset. Sover i skogen istället[y].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necerox:

är det någon som känner likadant?

Finns nog många som har känt likadant. Men jag måste bara fråga; Hur hade du tänkt dig klara dig i ett land, utan pengar, utan boende, utan mat och utan landets språkkunskap? Hur fan ska du kunna kommunicera med dom människorna där?

Att farsan ropar saker åt en är ganska vanligt, men seriöst ifall man rymmer vid 12-13 års åldern så borde men man för fan bli kallad för idiot. Varför inte kontakta BRIS eller något liknande? Polisen lär ändå hitta dig på gatan ifall du rymmer. Och hur ska du kunna ta dig till St. Petersburg utan föräldrarnas tillstånd? Du måste ju betala resan dit, skaffa visum, pass och allt det andra.

Ifall du verkligen vill bort från dina föräldrar så ring BRIS/socialen dom kanske kan hjälpa dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necerox:

men snälla, jag behöver råd, tips och synpunkter

Kom till UM träffen på lördag, så kan du följa med mig till Åland sen[wink]

Dock så finns det inte gatubarn på Åland, men du fixar det säkert ändå


   
SvaraCitera

emery:

Gäller bara att hålla ut, alla har varit 13

Imo så är 14-års tiden den jävligaste ,
dock rätt rolig samtidigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör det som känns rätt. Livet är en läxa i sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

Men alla har känt så. Du får hålla ut, allt blir förhoppningsvis bättre i gymnasiet, där kan du börja om. och när du väl har en utbildning så kan du söka jobb och då behöver du inte bo hemma. Gäller bara att hålla ut, alla har varit 13.[smile]

jag vet, men min skola suger, många mobbare, dåliga lärare, bitchig rektor, dålig luft, skitful inredning osv... så jag kommer verkligen inte kunna få en asbra utbildning där, jag var för nått år sen den bästa eleven i skolan, nu så ligger jag efter och har knappt några kompisar. [cry]

KannibalKocken:

Finns nog många som har känt likadant. Men jag måste bara fråga; Hur hade du tänkt dig klara dig i ett land, utan pengar, utan boende, utan mat och utan landets språkkunskap? Hur fan ska du kunna kommunicera med dom människorna där?

jag har typ 2000 i cash inlåst på mitt rum som jag kan räcka till transporten dit, mat för några veckor, rubeln har ju sjunkigt mycket den senaste tiden, så jag kanske får 3-5 tusen rubels... du har rätt jag kan inte ett ända ord på ryska förutom Da (Ja), men dom flesta kan väl engelska eller?


   
SvaraCitera