Aviseringar
Rensa alla

RYMMA HEMIFRÅN


Ämnesstartare

KannibalKocken:

Ifall du verkligen vill bort från dina föräldrar så ring BRIS/socialen dom kanske kan hjälpa dig.

skrev i mitt första inlägg att jag har rymt en gång tidigare och sedan bott på fosterhemsfamilj i 3 månader. fosterfamiljen svek mig, likaväl soc och alla andra vuxna som var inblandade [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Tror verkligen inte att TS är ett troll

vadå troll? [shake]


   
SvaraCitera

emery:

Gäller bara att hålla ut, alla har varit 13.


   
SvaraCitera

emery:

Gäller bara att hålla ut, alla har varit 13.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necerox:

vadå troll?

Alltså någon som skriver på låtsas för att lura/provocera folk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Väx upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necerox:

flesta kan väl engelska eller?

nej.

Och det räcker inte bara med pengar. Hur ska du få visum där? Hur ska du köpa biljetterna? Du är minderåriga så du behöver föräldrarnas tillstånd, och dina föräldrar lär nog inte ge dig tillåtelse att köpa biljetterna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necerox:

skrev i mitt första inlägg att jag har rymt en gång tidigare och sedan bott på fosterhemsfamilj i 3 månader. fosterfamiljen svek mig, likaväl soc och alla andra vuxna som var inblandade [sad]

Försök igen, det är det smartaste du kan göra. Eller så kontaktar du dina snälla kurator och ser om han/hon kan fixa något åt dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Alltså någon som skriver på låtsas för att lura/provocera folk

jaha, ok, tack för att du trodde på mig...

likgiltig misär:

Väx upp.

äh, käften, hur fan ska jag kunna växa upp när jag mår skitdåligt?![mad]

KannibalKocken:

Necerox: flesta kan väl engelska eller?
nej.

Och det räcker inte bara med pengar. Hur ska du få visum där? Hur ska du köpa biljetterna? Du är minderåriga så du behöver föräldrarnas tillstånd, och dina föräldrar lär nog inte ge dig tillåtelse att köpa biljetterna.

måste man verkligen ha visum för att komma in i Ryssland?
alltenativt kan man försöka smuggla mig in i Ryssland på något sätt. man kan ju resa till typ Lettland som är EU land, där behöver man inte visum och sedan korsa gränsen illegalt till Ryssland för att sedan ta mig till St.Petersburg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

Försök igen, det är det smartaste du kan göra. Eller så kontaktar du dina snälla kurator och ser om han/hon kan fixa något åt dig.

min kurator suger [sad][sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men det behöver inte vara just ryssland, finns hur många som helst i övriga EU, bara man tar en promenad i t.ex Ungern så ser man hur många som helst, sen finns det ju hemlösa ungdomar i Stockholm också...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necerox:

äh, käften, hur fan ska jag kunna växa upp när jag mår skitdåligt?![mad]

Tonårsupproret försvinner när du blir äldre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

likgiltig misär:

Tonårsupproret försvinner när du blir äldre.

na, jag vet inte om det är ett riktigt tonårsuppror, men jag har också den här längtan att finna spänning och äventyr. det låter jättekonstigt, jag vet....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necerox:

måste man verkligen ha visum för att komma in i Ryssland?
alltenativt kan man försöka smuggla mig in i Ryssland på något sätt. man kan ju resa till typ Lettland som är EU land, där behöver man inte visum och sedan korsa gränsen illegalt till Ryssland för att sedan ta mig till St.Petersburg.

Och du skulle inte bli blåst på pengarna? Tror du seriöst att någon skulle ta dig seriöst? En 13 pojke som ska rymma hemifrån och flytta till Ryssland och bo på gatan?

Sjukt dum idé grabben. Ring socialen/BRIS och fråga om hjälp där eller gå till ungdomsmottagning, har för mig att dom har psykologer och kuratorer där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necerox:

na, jag vet inte om det är ett riktigt tonårsuppror, men jag har också den här längtan att finna spänning och äventyr. det låter jättekonstigt, jag vet....

Alla tonåringar känner likadant.


   
SvaraCitera