Aviseringar
Rensa alla

RYMMA HEMIFRÅN


Ämnesstartare

tja allihop, det här är en väldigt lång historia. men jag kan börja med att jag rymde hemifrån för första gången, i april i år, för första gången, men jag pallade bara en natt innan jag ringde till min kurator (som jag då gillade), som kom och hämtade mig, fixade en fosterfamilj till mig, som jag sedan bodde på i 4 månader, innan jag blev hemskickad!

det gick bra i nån vecka innan allt blev precis som innan, jag bråkade med pappa hela jävla tiden, han e helt dum i hela huvet!

alltid klagar över det moderna livet, tycker hela världen är skit, han e så jävla gammalmodig, han blir sur över minsta småsak, helt jävla förbannad över vardagsproblem, som om TVn inte funkar, så börjar han skrika och jag måste hjälpa honom se vad felet va, och sen var inte kontakten i, och han kommer med ursäkter som "jävla modernt skräp eller "vafan kan dom inte göra bättre tv-apparater nuförtiden", det var bättre förr" osv...., man vill bara be honom att gå och dö och ge fan i att klaga om allting liksom...

ändå, han har även slagit mig flera gånger.....men soc vägrar tro på det och gör en massa ADHD undersökningar och skit..... dom suger, likadant som allt annat som ska "hjälpa" barnet......

men nu jävlar räcker det, jag har planerat upp en plan som ska göra mitt liv bättre, om jag rymmer hemifrån "bor i sthm", sedan tar jag tåget ner till malmö, korsar öresundsbron för att sedan ta mig genom danmark, ner genom tyskland, sedan igenom sweieszh (eller hur fan det stavas), sen sedan till antigen italien, spanien eller typ grekland....

bara det är varmt där, så slipper jag pissväder här i sverige, speciellt nu när det börjar bli vinter......

om nån undrar hur jag ska ha råd etc.... så har jag tvåtusen i kontanter på mitt rumk, det ska väl räcka ner till danmark och lite till, sen fär man väl göra ett par inbrott och så, (jag gjorde det förra gången jag rymde hemifrån), rätt lätt faktiskt......

sedan bara ta mig söderut, så långt från sverige, så polisen aldrig hittar mig......

har nån några planer, eller ideér på hur man kan förbättra planen, vilken utrustning ska jag ta med mig, vilken resväg ska jag ta?

PS: jag tänker inte bry mig om inlägg som "sök hjälp", "gå till din kurator" eller något liknande.... alla vuxna i det här jävla landet suger och alla kan dra åt helvete!!!!!!!

tack....


   
Citera

Necerox:

man vill bara be honom att gå och dö och ge fan i att klaga om allting liksom...

Säg det till din farsa innan du åker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

äg det till din farsa innan du åker.

lol, jag har redan sagt det till han flera gånger, då får han damp och kallar mig jävla skitunge osv..... fan vad jag hatar han, jag kanske borde ta och skära halsen av han innan jag rymmer...... [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för det är mycket bättre att vara hemlös[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

för det är mycket bättre att vara hemlös[rolleyes]

seriöst, att leva som jag gör nu, det suger, jag har inte varit i skolan på 3 veckor nu, och jag känner att mitt liv kommer ändå förändras, jag kommer rymma hemifrån, så varför liksom....snälla ge mig, tips och förslag..... jag behöver det verkligen......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk lite mer realistiskt...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol, du 'r d;d innan du n[r danmark.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Necerox:

seriöst,

ärligt talat så är det bäst om du stannar hemma hur lite du än tycker det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varsågod


   
SvaraCitera

hahahahah rymma hemifrån och göra vad? bo i skogen helt själv eller leva med en kompis hela livet?


   
SvaraCitera

En sak bara, glöm inte bort att äta! Äter du inte, klarar du dig inte långt.
Dra inte till sthlm, dra till något mindre dör snuten inte letar, i sthlm är de snutar och folk överallt hela tiden, men på mindre ställen är de inte de. Och "ändra" ditt utseende, ändra hårfärg, stil, pircingar? och sådana saker. Finns om du behöver snacka. Och jag vet, att vad vi skriver till dig så kommer du inte ändra dina planer. men följ ditt hjärta!<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din plan låter lite instabil, liksom tänk igenom det lite mer innan du endar up selling your ass on the streets of Amsterdam. [zzz]


   
SvaraCitera

Är du seriös? det verkar lite som en fantasi bara..
Jag har varit med om en del jag med, har stuckit hemmifrån några gånger.. och nu är jag knappt hemma alls.
Och lilla gubben ''/ tvåtusen kronor räcker inte långt alls.. tyvärr.
Jag föreslår att du slaggar hos polare väldigt ofta, och försöker vara med din pappa så lite som möjligt, då kan ni kanske komma överens.
Så är det med mig och min mamma, vi klarar inte av att vara med varann 24/7 ..

Jag hoppas du testar det, att inte dra. Det kommer inte hålla, för detta är verkligheten, inte en hollywoodfilm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet, jag vet att jag inte kommer att klara mig särskilt långt, men den är liksom " mitt liv suger och jag har ingen framtid, så vafan ska jag leva för,", det är typ som ett självmord faktiskt, men man hinner ju se världen, pengar kan man nog fixa....... inbrott etc..... finns ju också gatugäng man kan göra jobb för, allt för att överleva.....

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

windowslive:

hahahahah rymma hemifrån och göra vad? bo i skogen helt själv eller leva med en kompis hela livet?

självklart inte, man skaffar pengar, reser söderut, skaffar mer pengar, fortsätter ännu mer söderut osv...... man får se hur långt man kommer, jag rymde förut, då kom jag till norrköping innan polisen fick tag i mig, fan, men jag gör inte sama sak en gång till.... (alltså sitta på tågstationen och tigga), man får vara lite mer allmön...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och hur hade du tänkt och bo? jobb? du är bara 13, hittar någon myndighet dig ifrån nåt annat land kommer dem bara skika dig tillbaka till Sverige. Det är onödigt och dumt att sätta sig själv i så stora risker som att åka utomlands helt själv vid din ålder, utan pengar och utan att kunna utgå från en PLAN som garanterar en säkerhet som boende mat osv. Eh jag vet inte, hela din ide låter jätte dum och osäker. Seriöst vill du rymma för att din pappa klagar mycket och slår dig ibland? Okej det med att han slår dig, där kan jag förstå varför du vill rymma.. men SOC?


   
SvaraCitera