Aviseringar
Rensa alla

''Rymma hemifrån''


Ämnesstartare

Hej. Nu är det såhär att ALLT ÄR SKIT. Har inga vänner i skolan. Min pappa bara skriker på mig varenda jävla dag. Samma jävla skit varje dag. Bor i en riktig skithåla. (fitt- västerås) Så ja.. jag och tre vänner känner exakt samma sak alla vill bort härifrån. Så vi funderar på att dra spontant till Stockholm eller typ Göteborg.  Vi vet att snuten kommer vara efter oss och sånt men det är det fan värt. Vet att det här låter som en jävla skitide men alla vi är fan helt deprimerade och trötta på allt. Jag har en grym relation med min morsa men inte min pappa. (bor hos båda) Vill bara härifrån. 
Har någon av er lite tips eller nått? 🙂 Tack.


   
Citera

Tror inte det är någon lösning att rymma. Hitta något kul och givande att syssla med på fritiden istället kanske.


   
SvaraCitera

åk på semester med din mor så slipper du snuten, fattigdom och elände.


   
SvaraCitera

hallojsan123: Vet att det här låter som en jävla skitide

Japp


   
SvaraCitera

Vad fan skall du göra i stockholm eller göteborg då? Vart skall du bo? 


   
SvaraCitera

Stockholm är bara ca 14-18 mil eller nått ifrån Västerås juh. Börja Gymnasium i Stockholm och flytta dit. Studiebidrag+Ansök om bostadsbidrag osv och om ni är tre st så är det juh gör lätt att få ihop till en studielägenhet om alla tre delar på hyran och dina päron kommer säkert att betala vad mat och sånt kostar då det inte blir någon större skillnad än om de hade pröjsat för krubb om du bott hemma.
   Om ni alla tre är polare så är det juh ännu goare att få bo tillsammans också!


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

stockholm är ju inte ens en tiondel så bra som västerås. tror Xuzkie är inne på ett bra spår


   
SvaraCitera

Sitt ner, begär att ni pratar ut situationen. Svårt för ändring om ingen säger till att det är fel. Försök, ibland krävs det någon ställer sig upp och säger ifrån, åtminstånde kräv att din mamma lyssnar på dig. Ärlighet vara längst, om de inte lyssnar fuckém.

Annars har du alltid soc som kan hjälpa till med familjeterapeft för att förbättra det hemma


   
SvaraCitera

Flytta till din mamma på heltid då. Att vara på rymmen är verkligen inte så glamoröst som ni tror.


   
SvaraCitera

isola: Att vara på rymmen är verkligen inte så glamoröst som ni tror.

Hur vet du det?
Jag var det en gång när jag var liten . Jag tyckte det var skitroligt, rent ut sagt. 


   
SvaraCitera

det var förvisso bara några meter ifrån dagis, men ändå 


   
SvaraCitera

Hur gammal är du/ni?


   
SvaraCitera