Aviseringar
Rensa alla

RYMMA, HJÄLP OSS MED TIPS OSV.


Ämnesstartare

Hejjjj och såvidare.
Jag och min kompis har bestämt oss för att rymma. Vi är två 14 åringar som är jävligt trötta på ALLT.
Jag som skriver det här är kille, kompisen en tjej.
Jag har problem hemma och såvidare, en pappa som missbrukar m.m.
Har kontakt med soc, har visat PAPPER som bevisar att han nångång under 2010 gick på rättegång ang metamfetamin missbruk. Ändå säger dom såhär till mig, "vi vet ju inte om det är du som ljuger eller om det är dina föräldrar som ljuger". Det sa dom när jag frågade dom VARFÖR dom ens gjorde denna utredning, istället för att på en gång placera mig hemma hos min syster som är 26. Vill flytta hem till min syster har jag sagt till dom. Min syster vill också att jag flyttar hem till henne för att få det bättre. Men tydligen är det inte så enkelt.
Det finns så himla mycket att berätta men kan verkligen inte skriva allt här. Det är alldeles för mycket.
Jag har verkligen världens mest dysfunktionella familj.
Kompisen som jag tidigare nämt har också jobbigt hemma. Vi får verkligen inte den hjälp vi behöver så vi har bestämt oss för att RYMMA ett par dagar för att få uppmärksamhet, kanske av polisen? Förstår själv att det inte hjälper något men tänkte att det KANSKE får dom på socialen att INSE ATT JAG INTE VILL BO HEMMA.
Så frågan är nu... Har ni några tips? Vart ska vi sova på nätterna osv?
Vi bor i Västerås. Vi tror att vi ska rymma till Stockholm.
Pengar är nog inget problem. Jag har några tusenlappar på kortet + kan ta ut pengar på mamma och pappas kort (y).

Vi är HELT seriösa med det här.


   
Citera
Ämnesstartare

Lounge:

gå o käka 1 korv på sibylla

hah jätte roligt. vi söker seriösa svar.


   
SvaraCitera
Lounge

brukade rymma när jag var 6 år

kom till grannområdet sedan tyckte jag att det var rätt tråkigt och jobbigt att gå och gick hem igen

har inga bättre tips än - det är väll bara att dra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dumt att skriva att du skall rymma, nu kommer ju folk veta om att du har rymt[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter ur dumt....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kul att man inte kan ta bort röv tråden. Och nej tro mig, det är inte dumt. det kmr hända nångång i Juli elr Augusti. får ni höra på nyheterna att två ungdomar har rymt så vet ni ju vem det är 😉 Om socialen inte gör ett skit så måste man väl göra något själv. Dom låter mig inte bo hos min syster och jag har sagt att jag inte kmr bo hemma, då får dom väl skylla sig själva om jag blir mördaaaad på gatan nånstans i somalia.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

gå o käka 1 korv på sibylla

Tycker du verkligen att tjejen som har en mamma som ringer för ofta har värre problem än denna lillunge?
men när det gäller en människa i övre tonåren som får samtal av sin mamma lite för ofta då är det allvarliga probs minsann

whattafudge:

år ni höra på nyheterna att två ungdomar har rymt så vet ni ju vem det är

aw [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

kom till grannområdet sedan tyckte jag att det var rätt tråkigt och jobbigt att gå och gick hem igen

Haha minns detta! [rolleyes]

whattafudge:

vi har bestämt oss för att RYMMA ett par dagar

Då får ni knappast den uppmärksamheten ni söker.. Snarare ett par månader borde göra susen! Att planka er iväg på tåg är ett hett tips! Känner ej till hur pass svårt det är att lämna landet som 14-åring dock, men går ju alltid att smuggla sig förbi gränserna.. Går ju tåg över bron till Danmark, så dit vore inga större problem att ta sig..

Mer uppmärksamhet skulle ni givetvis få om ni beslutar er för att ta er längre än så.. Tar ni er neråt Trelleborg så går det färjor över till Rockstock i Tyskland.. Kan la endå inte vara "jättesvårt" att ta sig ombord på en sådan om man vill!? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

[no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Låt dem!! [wink]

Detta är uppmärksamheten de behöver, ser ej någon annan lösning.. Verkligheten är tuff! Ett roligt äventyr får de definitivt på vägen också.. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

! Ett roligt äventyr får de definitivt på vägen också.. [cheers]

Det blir det nog inte [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det blir det nog inte [sad]

Vad tänker du? Var ej så negativ. [cute] Grabben är 14 och praktiskt taget vuxen! [wink][wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verkligen people?
Ni uppmuntrar dessa ungar att rymma.
Min morsa missbrukar, farsan dricker och styvmamman slåss.
Det tog 3 år tills jag flyttades med lillebrorsan. Håll ut och prata med folk.
Rym inte från era problem.
Jag känner till en kille som rymde. Han råkade ut för mycket skit och har blivit.arresterad för droginnehav och sånt. Bara skit.

Jag flyttades till en jourfamilj först.
Dom behöver bara se att din syster kan hantera situationen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tycker du verkligen att tjejen som har en mamma som ringer för ofta har värre problem än denna lillunge?

jävla tönt isola


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är nog svårt att rymma när man är så unga som ni är
ett alternativ är ju att lifta, men många skulle nog reagera på två ensamma 14-åringar, särskilt om ni vill ta er större sträckor
jag vet inte om man kan boka tågbiljetter och så som ung?

sovplats är väl lika svårt, lycka till med att boka ett hotellrum liksom, men trappuppgångar finns. annars tar ni med tält!


   
SvaraCitera