Aviseringar
Rensa alla

Ryssland & homosexualitet


Ämnesstartare

framtidsmord: Du är en grotesk tillställnibg

Anmäld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Diskutera utan personangrepp tack. 


   
SvaraCitera

Det va han som börja! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det var till alla som känner sig träffade osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total: jag är intresserad av dessa bevis.

Tråden togs bort. Inte när jag skapade den.. utan över ett år efter att jag skapade den. Jag hade till och med skrivit ner ett matematiskt bevis.


   
SvaraCitera

Patrick:

Tråden togs bort. Inte när jag skapade den.. utan över ett år efter att jag skapade den. Jag hade till och med skrivit ner ett matematiskt bevis.

jaha, men lägg fram bevisen igen? i den här tråden. 


   
SvaraCitera
time
 time

- Razorblade -:
Detta släkte av människor kommer aldrig att lära sig.

Primitivt är ordet.

Var inte löjlig. Det här är resultatet av en ohållbar regering som ger fria tyglar åt extrema grupper. Det har ingenting med medelsvensson-rysken att göra.


   
SvaraCitera
mynona

Ryssland har gått miste om den informella attitydsmässiga revolution västvärlden gick igenom 1968 och med 70-talets hippieera, kanske därför är toleransen mindre i det forna östblocket. 


   
SvaraCitera
mynona

Ganon:

Jag försvarar som sagt inte kränkningar eller annan typ av våld, men jag tycker ändå det är bra att en grotesk tillställning som pride är förbjuden. 

Skadar den någon? 


   
SvaraCitera
mynona

Jag tycker det är ganska lätt att se vem som har rätten på sin sida: homoaktivister kämpar för rätten att bestämma över sitt eget liv: homomotståndare kämper får rätten att styra andras liv. Det testet kan man applikera på många frågor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: Jag har argumenterat emot homosexualitet och bevisat att det är fel

Patrick: bevisat att det är fel

Vadå BEVISAT att det är fel? Vad ger dig rätten att bevisa att homosexualitet är fel? Ja, jag vet att tråden inte handlar om det, men jag reagerar på en sån sak. Ungefär som att jag skulle skriva "JAG HAR BEVISAT ATT VÄRLDEN ÄR PLATT SÅ STFU NU". Eller nej vänta, det är precis som att jag skulle skriva så.

Detta är 2013. Homosexuella, bisexuella, transexuella, asexuella och vad det nu finns mer är lika mycket värda och har lika mycket rättigheter som oss heterosexuella. Ryssland bevisar att sträva emot detta är att vara bakåtsträvare. Att inte acceptera andra sexuella läggningar än heterosexualitet är att leva i det förflutna, att inte acceptera att människan utvecklas.

Ryssland ligger på många sätt efter dom flesta västländer - däribland även med sin syn på homosexualitet.

När homosexualitet är så accepterat som det är år 2013 så har jag ingen som helst respekt för anti-homo-åsikter. Alla får ha sina åsikter, men man behöver inte respektera allas åsikter, och det finns inte en endaste liten bit av mig som har någon som helst respekt för homofobi och åsikter som gäller att homosexualitet på något sätt skulle vara fel. Jag kan - utan några som helst fakta - svära på att mer eller mindre alla som är emot all typ av sexualitet som avviker från "homosexualitet" är allmänt primitiva och bittra över att allt var bättre förr och att det idag inte är som förr.

Och nej, det har ingen betydelse om det gäller två killar eller två tjejer. Same shit, different sex.

Ganon: en grotesk tillställning som pride är förbjuden

Ganon: en grotesk tillställning som pride

Jag ser allvaret i detta uttalande, men jag kan ändå inte göra annat än småflina... "åh nej, det är pride, fack, bäst o läsa in sig i källare/panic room så inte dom farliga bögarna kommer och äter upp mitt könsorgan Ledsen" - groteskt prideMycket gladOskyldig

Hjärta


   
SvaraCitera

Det ska väl alltid vara en syndabock i allting. "Det är homosexuellas fel att Ryssland inte lika mäktigt som det en gång har varit". Fuck logic liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja Ryssland är ett land med många knepigheter.. 

vad fick dessa nazister för straff? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoppljus: vad fick dessa nazister för straff?

Jag vill besvara denna frågan med en gissning: Inget. Hur resonerar jag? Jo, att det är Ryssland, och synen på homosexualitet där. Skulle inte förvåna mig om dom rent av hyllades...

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Jag vill besvara denna frågan med en gissning: Inget. Hur resonerar jag? Jo, att det är Ryssland, och synen på homosexualitet där. Skulle inte förvåna mig om dom rent av hyllades...

Hjärta

men dom kan väl ändå inte bortse från bevisen? eller gäller deras så kallade "lagar"  bara en del av invånarna? 


   
SvaraCitera