Aviseringar
Rensa alla

Rytmus eller Södra Latin


Ämnesstartare

Någon som vet vilken som är bäst? [smile]
Visst, det är väl en smaksak men..
Syftar på inrikting musik, eller teater på södra [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag skulle råda dig till att ta kontakt med folk som går de olika inriktningarna och prata lite med dem. Om du mailar studievägledarna på respektive skolor så kan du säkert komma i kontakt med elever.

Är det friskolor så blir jag dock sur [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Är det friskolor så blir jag dock sur

Då blir du inte sur[smile]


   
SvaraCitera

uppenbar:

Är det friskolor så blir jag dock sur

varför?
sulle gissa på att södra latin e kommunal


   
SvaraCitera

lockbete:

varför?

Friskolor är dåligt för samhället.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Friskolor är dåligt för samhället.

Och vad grundar du det på? Går själv på John Bauer och det är hur bra som helst. Skitbra lärare, har aldrig haft så bra lärare innan.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Friskolor är dåligt för samhället.

Synd att friskolan jag går på har grymt mycket bättre kurser och lärare än vad de som går i den kommunala delen har då.


   
SvaraCitera

Sagitta:

Synd att friskolan jag går på har grymt mycket bättre kurser och lärare än vad de som går i den kommunala delen har då.

Du kostar pengar för din kommun [no-no] De pengarna borde läggas på att förbättra den kommunala skolan istället för att kidz ska lockas av/få bärbara datorer och roliga matsedlar på friskolorna.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Du kostar pengar för din kommun De pengarna borde läggas på att förbättra den kommunala skolan istället för att kidz ska lockas av/få bärbara datorer och roliga matsedlar på friskolorna.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Du kostar pengar för din kommun De pengarna borde läggas på att förbättra den kommunala skolan istället för att kidz ska lockas av/få bärbara datorer och roliga matsedlar på friskolorna.

Ah, jag ska inte säga något men det är verkligen inte så på min skola. Det är bara själva programmet som inte är kommunalt, har jag för mig. Det ligger i den ''vanliga'' skolan osv.


   
SvaraCitera

uppenbar:

Du kostar pengar för din kommun De pengarna borde läggas på att förbättra den kommunala skolan istället för att kidz ska lockas av/få bärbara datorer och roliga matsedlar på friskolorna.

De kommunala skolorna har oftast bra mycket mer pengar att röra sig med än friskolorna. Det är en myt att friskolor ofta är "rika". Synd att de kommunala skolorna inte kan leva upp till standarden, men det beror snarare på deras inrutade inlärningssät anno 1970...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag går på Södra. Tror att vår musiklinje är bättre än Rytmus', men jag är inte säker.


   
SvaraCitera

uppenbar:

bärbara datorer

men de e väl ändå skolan som väljer vad de vill lägga skolpengen på?


   
SvaraCitera

lockbete:

men de e väl ändå skolan som väljer vad de vill lägga skolpengen på?

Det är inte det det handlar om [tired]


   
SvaraCitera

uppenbar:

Det är inte det det handlar om

vad handlar de om då?
att kommunala skolor skickar tbx de pengar som blir över?


   
SvaraCitera