Aviseringar
Rensa alla

S.C.U.M


Ämnesstartare

Ensamvargen:

Fast jo.

Jag bryr mig inte så mycket i frågor längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hon har helt klart inte fattat att fula kvinnor också kan få ligga, ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill läsa den. Men den är så dyr att köpa. [sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vill läsa den. Men den är så dyr att köpa. [sad][sad]

http://www.womynkind.org/scum.htm

aristoteles:

Hon har helt klart inte fattat att fula kvinnor också kan få ligga, ibland.

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

http://www.womynkind.org/scum.htm

Tack! Skall läsa sedan. Vad tyckte du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tack! Skall läsa sedan. Vad tyckte du?

Jag? Tycker det är helt klockrent.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Tar det som att du håller med mig[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Jag? Tycker det är helt klockrent.

Nä din mama.
Tolkar du det metaforiskt eller bildligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Tar det som att du håller med mig[y]

Ta det som att jag tycker att: "the male is an incomplete female, a walking abortion, aborted at the gene stage. To be male is to be deficient, emotionally limited; maleness is a deficiency disease and males are emotional cripples."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Ta det som att jag tycker att: "the male is an incomplete female, a walking abortion, aborted at the gene stage. To be male is to be deficient, emotionally limited; maleness is a deficiency disease and males are emotional cripples."

Du får det att låta som att kvinnors överkänslighet för alla typer av känslor skulle vara något bra? Jag tycker det låter otroligt jobbigt och onödigt.

Och om män nu är så mycket sämre än kvinnor så är det ganska pinsamt att kvinnan alltid ska behöva slåss för sina rättigheter. Jag menar, borde inte dom vara dominanta om de är så överlägsna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tolkar du det metaforiskt eller bildligt?

Jag gillar ju inte allt som står, är ju ganska transfobt ibland. Jag läser det mest metaforiskt, t.ex. så ser jag det inte som att män i sig är dåliga utan att det är den manliga könsrollen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

t.ex. så ser jag det inte som att män i sig är dåliga utan att det är den manliga könsrollen.

bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du får det att låta som att kvinnors överkänslighet för alla typer av känslor skulle vara något bra? Jag tycker det låter otroligt jobbigt och onödigt.

Och om män nu är så mycket sämre än kvinnor så är det ganska pinsamt att kvinnan alltid ska behöva slåss för sina rättigheter. Jag menar, borde inte dom vara dominanta om de är så överlägsna?

Alltså, nu driver du väl för i helvete bara? Du har inte läst det antar jag. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Alltså, nu driver du väl för i helvete bara? Du har inte läst det antar jag.

Blev det jobbigt nu eller? Om du hade vart kvinna hade du kunnat ta till dina superkrafter och gråtit i ett hörn. Stackare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

vet inte, är inte så insatt. men har fått en känsla av att de som sympatiserar med manifestet generellt sett ofta är samma personer som säger sig vara starkt emot sexism. om du menar att verket och dess författare är helt ok med sexism så är det inget jag visste :'>

Solanas var rubbad, människor som på allvar sympatiserar med verket är likafullt rubbade. Det är skillnad på att sympatisera och att finna kreationen intressant och tankeväckande.


   
SvaraCitera