Aviseringar
Rensa alla

Så då var det jul igen -.-'


mrman: Är du i Kanada atm?

Jupp, så julfirandet får bli ett skypesamtal Mycket glad


   
SvaraCitera

aristoteles:

Jupp, så julfirandet får bli ett skypesamtal Mycket glad

Men rätt nice iaf, var i Kanada bor du? Hur är klimatet där? Samma som Stockholm?


   
SvaraCitera

I år var det extra stelt för kusinernas föräldrar ska sära på sig.


   
SvaraCitera

mrman: Men rätt nice iaf, var i Kanada bor du? Hur är klimatet där? Samma som Stockholm?

Calgary. Klimatet är random, det skiftar fort och häftigt iom klippiga bergen. En dag kan det vara 35 minus och stormvindar och nästa dag kan det vara 10+ och solsken.

Men det är generellt mycket kallare än stockholm och extremt torrt. Efter ett andetag känns det som om halsens insida ska spricka sönder, så man konsumerar mycket vatten.


   
SvaraCitera

Jag tycker inte om julen eftersom det är då väldigt många människor får för sig att det är okej att blunda för alla problem i världen. Usch. Jag är inte kristen, men tycker dessutom också att det är lite löjligt att många inte vet vad de firar, bara supa och unna sig en massa skit liks.. Förvirrad 


   
SvaraCitera

Det här är som vilken dag som helst, känns dock som om tiden går fortare i år än andra år. Är det bara jag?


   
SvaraCitera

Brukar bli ganska irriterad när folk lägger upp bilder på stora högar med paket under granen och skriver "shit, allt detta är till mig! jag måste ha varit snäll i år". Kommer själv från en familj med en ensamstående mamma och vet hur svårt det kan vara att få allt att gå ihop ibland, medan jag har vänner som klagat för att de fått fel färg(!) på sin nya telefon.


   
SvaraCitera

har äntligen slutat utfodra släkt och fått åka hem till lugn och ensamhet igen


   
SvaraCitera

Hatar julfiranden med mammas släkt. De är riktigt jobbiga och vi har inget gemensamt, sitter i timmar och kallpratar. Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:
Brukar bli ganska irriterad när folk lägger upp bilder på stora högar med paket under granen och skriver "shit, allt detta är till mig! jag måste ha varit snäll i år". Kommer själv från en familj med en ensamstående mamma och vet hur svårt det kan vara att få allt att gå ihop ibland, medan jag har vänner som klagat för att de fått fel färg(!) på sin nya telefon.

känner igen mig i detta, när min mamma plugga och pappa var hemma med mina syskon var  de knapert, är inte det lika mkt nu såklart, men vi är ändå 6 pers i min familj, så det är rätt kostsamt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez:
har äntligen slutat utfodra släkt och fått åka hem till lugn och ensamhet igen

skönt <3 önskar jag kunde lämna min familj 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:
Jag tycker inte om julen eftersom det är då väldigt många människor får för sig att det är okej att blunda för alla problem i världen. Usch. Jag är inte kristen, men tycker dessutom också att det är lite löjligt att många inte vet vad de firar, bara supa och unna sig en massa skit liks.. Förvirrad 

håller med dig!


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

terrormat:
Brukar bli ganska irriterad när folk lägger upp bilder på stora högar med paket under granen och skriver "shit, allt detta är till mig! jag måste ha varit snäll i år". Kommer själv från en familj med en ensamstående mamma och vet hur svårt det kan vara att få allt att gå ihop ibland, medan jag har vänner som klagat för att de fått fel färg(!) på sin nya telefon.

Hehe, pratade exakt om detta med mamma för någon dag sedan. Mina föräldrar separerade när jag var 9 år och alla i familjen(utom pappa) lider av flertalet psykiska sjukdomar och ingen av oss har en sysselsättning på heltid. När man själv är uppväxt i en miljö där pengarna räcker precis på kronan om man har tur och man varit tvungen att låna pengar för att ha råd med hyran, så vill en del av mig ta deras nya hippa mobiler och kasta i ån.. hehe


   
SvaraCitera