Aviseringar
Rensa alla

Så förstör du ditt liv snabbt och effektivt - Skaffa barn


Ämnesstartare

"Abort borde vara obligatoriskt
för alla under 20"

citat från någon diskussion i ngt abort forum.

Varför förstår inte vissa människor att man förstör sitt liv om man skaffar barn i tidig ålder, t.ex 16. Hela livet är ju förstört.

- du har ingen utbildning
- inget jobb
- ingen inkomst
- du har en unge som du ska ta hand om 24/7

Hur fan ska du klara det?

Ungar förstör ens eget liiiv, gör abort om du blir gravid. Man ska inte ha barn när man är 15. inse


   
Citera

Allas liv ser inte likadana ut


   
SvaraCitera

Kuddfodral:

- inget jobb

Men om föräldrarna har bra ekonomi så kan man leva på dem tills att man själv ordnat upp sitt liv, eller pappan/mamman till barnet

Kuddfodral:

- ingen inkomst

Pengar går att kirra på annat sätt

Kuddfodral:

- du har en unge som du ska ta hand om 24/7

Det finns något som kallas BARNVAKT

Som sagt det jag vill säga är att dra inte alla över en kam, alla har inte samma mål i livet och jag ser hellre att de inför barnkörkort än att förbjuda människor under tjugo att få skaffa barn. Det finns gamlingar som är riktigt kassa, fattiga och förjävliga på att ge rätt uppfostran så AKI


   
SvaraCitera

Angelize:

Men om föräldrarna har bra ekonomi så kan man leva på dem tills att man själv ordnat upp sitt liv, eller pappan/mamman till barnet

Egoistiskt. Du ska ta hand om ditt barn själv, inte låta ansvaret ligga på någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Men om föräldrarna har bra ekonomi så kan man leva på dem tills att man själv ordnat upp sitt liv, eller pappan/mamman till barnet

Så bör en framtida förälder ej uppföra sig, ej moget nog för att kunna sköta ett eget barn.

Angelize:

Det finns något som kallas BARNVAKT

Det är ditt barn, en utav hela ideerna är att du inte kan lämpa över den till en barnvakt så fort det blir jobbigt.

Angelize:

Pengar går att kirra på annat sätt

Här gäller det en stadig inkomst såsom ett jobb, inte att pärona ger dig en 100 kronor i månaden eller att farmor ger dig en 500 kr i månaden.

Sure, bidrag räknas väl. Dock är det ett jävla bidrag och föräldrar skall ej behöva LEVA och FÖRSÖRJA sig på dessa.

Det är förjävligt helt enkelt.

Angelize:

gamlingar

Gamla människor kan oftast inte få barn.

Annars så håller jag med, körkort (eller licens?) lät bra.


   
SvaraCitera

RawBlue:

Egoistiskt. Du ska ta hand om ditt barn själv, inte låta ansvaret ligga på någon annan.

Jag överdrev men jag hade en poäng! Det jag ville säga var att man kan ha utbildning och jobb när man är under tjugo år och är man tjej så är man förmodligen tillsammans med en äldre kille (kanske pappan till barnet) och då kanske han har utbildning och jobb och tillsammans så går ekonomin ihop! Medans mamman pluggar så är barnet på dagis eller hos pappsen. Det är inte omöjligt att ha det gott ställt under tjugo för alla.

Zittam:

Så bör en framtida förälder ej uppföra sig, ej moget nog för att kunna sköta ett eget barn.

Jag skulle då inte ha någonting emot att ge min unge ekonomiskt stöd om den valde att behålla barnet (ett tag).

Zittam:

Det är ditt barn, en utav hela ideerna är att du inte kan lämpa över den till en barnvakt så fort det blir jobbigt.

Det finns dagis, släktingar och två föräldrar så ska man göra något ärende så är det inget fel att lämna ifrån sig barnet. Bara för att man skaffar sig en unge så betyder det inte att man måste vara med den 24/7!

Zittam:

Här gäller det en stadig inkomst såsom ett jobb, inte att pärona ger dig en 100 kronor i månaden eller att farmor ger dig en 500 kr i månaden.

Sure, bidrag räknas väl. Dock är det ett jävla bidrag och föräldrar skall ej behöva LEVA och FÖRSÖRJA sig på dessa.

Det är förjävligt helt enkelt.

Nu talade jag om god ekonomi, inte ett par hundralappar.

Zittam:

Gamla människor kan oftast inte få barn.

Annars så håller jag med, körkort (eller licens?) lät bra.

Med gamlingar så syftar jag på vuxna människor. Bara för att man är vuxen så betyder inte det att man är en bra förälder. Det krävs mer än att ha ett jobb för att vara en god förälder.

Alla är olika. En del klarar av det, andra inte. Det finns många ungdomar som skulle klara av att ha ett barn. Det finns även många vuxna... sen har vi de som inte borde få ha barn!

POÄNGEN ÄR DEN ATT ALLA ÄR OLIKA!

Zittam:

Annars så håller jag med, körkort (eller licens?) lät bra.

[y]


   
SvaraCitera

Angelize:

Jag överdrev men jag hade en poäng!

Det hade du. Tycker ändå att man borde vänta med det tills 22+.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Nu talade jag om god ekonomi, inte ett par hundralappar.

Fortfarande så är min poäng: Omoget och oansvarigt, de 2 viktigaste byggstenarna när det gäller uppfostran och att fixa ihop en familj.

Angelize:

Jag skulle då inte ha någonting emot att ge min unge ekonomiskt stöd om den valde att behålla barnet (ett tag).

Klart du inte skulle, det skulle troligen inte jag heller ha nått emot att göra i framtiden om det hände.

Dock är det förbannat omoget och oansvarigt att göra det.


   
SvaraCitera

Angelize:

Jag skulle då inte ha någonting emot att ge min unge ekonomiskt stöd om den valde att behålla barnet (ett tag)

Då gör du det bara för lätt för denne. Man ska lära sig livet den hårda vägen, inte tvärtom.


   
SvaraCitera

RawBlue:

Då gör du det bara för lätt för denne. Man ska lära sig livet den hårda vägen, inte tvärtom.

[zzz]

Det finns inget ska.

Zittam:

Klart du inte skulle, det skulle troligen inte jag heller ha nått emot att göra i framtiden om det hände.

Dock är det förbannat omoget och oansvarigt att göra det.

Nja, jag finner ingenting oansvarigt med att ställa upp för familjen. Det är en av de viktigaste sakerna i en familj. Är min unge stensäker på att behålla "barnet" så får man helt enkelt se till att anpassa sig, oavsett personlig åsikt.

Alla vill olika saker med livet, alla gör olika saker med livet. För någon så börjar inte livet förrän den är 20, medans en annan upplevt en hel del och lekt av sig när den blir myndig. En del vill satsa på karriären, leva livet, eller helt enkelt bilda familj.
Det är det som är det fina, man väljer själv och varenda människa skapar sin egna mening med livet. Sedan så är det en annan sak om just de valen är "rätt" eller "fel", det beror ju alltid på...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Nja, jag finner ingenting oansvarigt med att ställa upp för familjen. Det är en av de viktigaste sakerna i en familj. Är min unge stensäker på att behålla "barnet" så får man helt enkelt se till att anpassa sig, oavsett personlig åsikt.

Jag menade att det är oansvarigt utav den blivande föräldern. [zzz] [smile]

Angelize:

Det finns inget ska.

Bättre den hårda vägen än den enkla vägen, det vet alla.


   
SvaraCitera

Det är kanske just det som är problemet med er. Ni kan inte sätta er in i någon annans situation. Har en människa förutsättningarna till att skaffa barn och känner att det är "bilda familj" som är höjdpunkten i livet så varför inte! Själv så vill jag inte ha några barn men jag kan fortfarande förstå hur andra känner.

Sedan så kan jag självklart hålla med om att det inte är schysst att skaffa barn utan just de där "förutsättningarna", men det finns även vuxna som begår sådana misstag! [zzz]


   
SvaraCitera

Abort borde vara obligatoriskt PÅ alla under 20.


   
SvaraCitera

Jag känner en som fick sin son när hon var 16. Hon har inte gått gymnasium men har jobbat hela tiden som servitris på ett café och gör det fortfarande, hon är inte ihop med barnets far men de är vänner och barnet är med fadern varannan helg. Ekonomisk har hon kunnat försörja både sig själv och barnet hela tiden och hon är en underbar mamma. Hon är nu 20 och sonen 4 år och allt går bara bra för de.


   
SvaraCitera

Angelize:

[zzz]

Det finns inget ska.

Nej, igentligen inte. Tänkte just på det efter inlägget, men orkade inte ändra på ordet.


   
SvaraCitera