Aviseringar
Rensa alla

Så här borde plus-forum debatter modereras


Ämnesstartare

Inläggen ska vara seriösa och föra diskussionen framåt.

Rena upprepningar bör strykas.

Håll en god ton, vårdat språk och saklighet.
Personangrepp i betydelsen att någon kommer med felaktiga beskyllningar, ogrundade påhopp, smäden eller liknande borde raderas på momangen.

Diskriminering på basis av kön, ålder, kulturell hemvist, hudfärg, politisk eller religiös läggning bör inte tolereras!

Ett ovårdat språk, raljerande, härskartekniker, arrogans och otrevligheter bör kunna leda till att inlägg raderas.

Vad tycker ni UMare om detta?

Noblesse oblige,

Asha


   
Citera
Ämnesstartare

Känner att Plus-forumet inte ska ses som Birkenau versionen av ett dagis. So I say ney.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är lite mesig Asha. Måste kunna stå upp för dig själv och ta lite självkritik ibland. Säger jag.

Anser för övrigt att UM inte behöver bli strängare än det redan blivit. UM är till för ungdomar. Ungdomar är rebelliska. Ungdomar kommer inte följa reglerna även om dom blir strängare, kommer bara klaga över det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Humorbefriade inlägg bör också kastas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Humorbefriade inlägg bör också kastas.

nääää. vill ju också kunna skriva. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Vad tycker ni UMare om detta?

Nej, detta är ett forum för ungdomar. Inte för retorikprofessorer.

Istället borde moderatorerna lyssna på forumets användare om vad dessa vill ha bortmodererat. Det är inte okej att vissa användare som en överväldigande majoritet ogillar tillåts att ta en enormt stor plats på bekostnad av alla andra, och att dessa hålls om ryggen. Moderatorer ska tillföra något till forumet, inte hjälpa enskilda haverister att förstöra det för övriga användare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Rena upprepningar bör strykas.

Skulle utesluta drygt halva användarkåren, även om det är trevligare när människor tänker själva.

Asha:

Personangrepp i betydelsen att någon kommer med felaktiga beskyllningar, ogrundade påhopp, smäden eller liknande borde raderas på momangen.

Personangrepp är inte tillåtet nu, vad menar du bör ändras?

Asha:

Diskriminering på basis av kön, ålder, kulturell hemvist, hudfärg, politisk eller religiös läggning bör inte tolereras!

Ännu en gång: Vad anser du bör ändras? Irriterar du dig på att du inte kan rösta på ett alternativ hur du som tjej onanerar?

Asha:

Ett ovårdat språk, raljerande, härskartekniker, arrogans och otrevligheter bör kunna leda till att inlägg raderas.

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Ett ovårdat språk

[smile][smile][smile][smile][smile]


   
SvaraCitera

Asha:

Diskriminering på basis av kön, ålder, kulturell hemvist, hudfärg, politisk eller religiös läggning bör inte tolereras

vad fasen hände med sexuell läggning det är också förbjudet att diskriminera mot.... vilket jag inte tror politisk är....

men vill du se mer moderering får du anmäla mer saker som strider mot the rulez


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

vad fasen hände med sexuell läggning det är också förbjudet att diskriminera mot.... vilket jag inte tror politisk är....

Tror inte han talade om lagen utan vad han tycker ska gälla. Tror han bara glömde sexuell läggning.

Dock är det ett totalt efterblivet förslag.


   
SvaraCitera

KingGurka:

Dock är det ett totalt efterblivet förslag.

ja jo jag vet... det framgick kanske inte riktigt att jag tyckte så (A)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förslagen följer vanlig respekt gentemot andra människor. Känns som ganska självklara regler. Forum Plus ska ju föreställa den mer seriösa diskussionsdelen av UM.


   
SvaraCitera

Håller inte med. Dock tycker jag att nästan alla samlingstrådar ska försvinna.


   
SvaraCitera