Aviseringar
Rensa alla

Så här borde plus-forum debatter modereras


Ensamvargen:

Du är lite mesig Asha. Måste kunna stå upp för dig själv och ta lite självkritik ibland. Säger jag.


   
SvaraCitera

Asha:

Personangrepp i betydelsen att någon kommer med felaktiga beskyllningar, ogrundade påhopp, smäden eller liknande borde raderas på momangen.

Asha:

Ett ovårdat språk, raljerande, härskartekniker, arrogans och otrevligheter bör kunna leda till att inlägg raderas.

hmm, har för mig att du oprovocerat drog upp jens i en tråd som handlade om din nya frisyr el liknande.

självinsikt är något man ska sträva efter tycker jag[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Diskriminering på basis av kön, ålder, kulturell hemvist, hudfärg, politisk eller religiös läggning bör inte tolereras!

Jag förstår överhuvudtaget inte vad du menar.

Asha:

Ett ovårdat språk, raljerande, härskartekniker, arrogans och otrevligheter bör kunna leda till att inlägg raderas.

Nej, det bör det inte kunna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Håll en god ton, vårdat språk och saklighet.

Fyfan vilken vördelös bajsidé lixxxx!1!1!!1!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

hmm, har för mig att du oprovocerat drog upp jens i en tråd som handlade om din nya frisyr el liknande.

Sen när var det en debatt plustråd? Det var väll en klottertråd om jag minns rätt. Sluta snacka off-topic. [no-no] Inte schysst.


   
SvaraCitera

Asha:

Sen när var det en debatt plustråd?

Jaha, så det är okej för dig att bete dig cp där, nevermind isf.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Jaha, så det är okej för dig att bete dig cp där, never mind isf.[smile]

Inom ramen för denna tråd handlar det inte om mig alls. Utan om alla umare. Om du inte kan klara av att hålla en frånskild diskussion utan har bestämt dig för att fokusera på mig, vad jag har gjort. Så kan du sluta reda nu, om du vill göra det finns andra trådar, gb, pm osv. Men här vill jag enbart diskutera ämnet alltså debatter på plusforum och hur det kan modereras.

Hur vida något är okej eller inte avgör var och än. Det är moderatorer som däremot gör återgärder i forumet och ingen annat. Vidare diskussion av denna karaktär i denna tråden eller andra trådar som inte är direkt kopplade till ämnet undanber jag mig. Tack.

Noblesse oblige,

Asha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nej, det bör det inte kunna.

Tanken är tex att man ska skriva "Debatt: Ämne" så ska det vara speciella regler då. Du kanske ej tycker det är en bra ide, men det tycker jag. Då du inte kommer med kommentarer varför det är en dålig ide, är det svårt för mig att kommentera detta vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

än

Asha:

ovårdat språk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Förslagen följer vanlig respekt gentemot andra människor. Känns som ganska självklara regler. Forum Plus ska ju föreställa den mer seriösa diskussionsdelen av UM.

Precis, speciellt om trådskaparen vill ha en debatt. Så är det tråkigt om den blir förstörd av troll och andra fjanterier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Dock är det ett totalt efterblivet förslag.

För att... ?


   
SvaraCitera

Asha:

en frånskild diskussion

[bigsmile]

Asha:

om du vill göra det finns andra trådar, gb, pm osv.

Uppenbarligen förstår du ändå inte vad jag menar så jag ser ingen anledning att fortsätta denna diskussion över huvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bögjenn:

ovårdat språk

Vad försöker du säga? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Sen när var det en debatt plustråd? Det var väll en klottertråd om jag minns rätt. Sluta snacka off-topic. Inte schysst.

Blivande_japan:

självinsikt är något man ska sträva efter tycker jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

Vad försöker du säga?

Att du skriver än när det ska stå en. Att det inte är första gången ditt språk inte är helt korrekt.


   
SvaraCitera