Aviseringar
Rensa alla

Så här byter man lösenord på hotmail / msn


Ämnesstartare

De är bara en tidsfråga innan lösenorden på um blir upplåsta.
Så jag tänkte till ni som har samma lösenord på msn som på um. Ni bör ju ändra de innan de blir helt jävla sönder knullat.

Så för er nu som inte kan något typ alls, så skrev jag hur man gör för er som har hotmail, har ni andra system får ni gärna ge tips om hur man gör eller fråga om hjälp i denna tråden.

Gå in på din Live hotmail eller vad de nu kallas.

Under logga ut finns alternativ, välj den sen väljer du flera alternativ.

där väljer du sedan Visa och redigera personlig information

Sen skriver du in dit lösenord som du redan har

Väljer Lösenord: ** Ändra

Därifrån är skriver man in sitt gamla och nya . [y]


   
Citera
Ämnesetiketter
sincan

Som att man har zaaaaMMMAmamMAMAMMAMA[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lösenorden på UM är krypterade i MD5, vilket innebär att de inte går att dekryptera såvida man inte har något vanligt ord som typ "hästapålle".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sincan:

Som att man har zaaaaMMMAmamMAMAMMAMA[cool]

Tro mig de finns!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

Lösenorden på UM är krypterade i MD5, vilket innebär att de inte går att dekryptera såvida man inte har något vanlig ord som typ "hästapålle".

Och du tror de inte finns folk som har?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Och du tror de inte finns folk som har?

Inte om man har över 3 i IQ. Dessutom tror jag hackern är mer ute efter betydelsefulla personers lösenord, som moderatorer och admins och om hackern hade kunnat dekryptera dessa lösen hade han gjort det för länge sen då han har tillgång till databasen där de krypterade lösenorden står.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

nte om man har över 3 i IQ. Dessutom tror jag hackern är mer ute efter betydelsefulla personers lösenord

De finns alla sorters personer och ja skiter i de oavsett.
Tråden kan ju även användas till dem som behöver byta lösenord ändå liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

De finns alla sorters personer och ja skiter i de oavsett.
Tråden kan ju även användas till dem som behöver byta lösenord ändå liksom.

Totalt onödigt då jag är 99% säker på att alla vet det ändå. Det är inte 11-åringar som främst hänger på den här sidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

Totalt onödigt då jag är 99% säker på att alla vet det ändå. Det är inte 11-åringar som främst hänger på den här sidan.

Kanske inte men, men du menar att till 99% att hackerna inte kan på något sätt alls kan komma åt lösenorden? och att bara personer under elva har samma lösenord.

Jag vet att tex en person som har samma på allt, och han är ändå väldigt framgångs rik. nämner inga namn eller vem de är ifall någon skulle utnyttja ja sa de. De är inte mig själv iaf.

De jag menar de är inte bara idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Kanske inte men, men du menar att till 99% att hackerna inte kan på något sätt alls kan komma åt lösenorden?

Jepp.

cannabis:

och att bara personer under elva har samma lösenord.

Nej, att bara personer under 11 inte vet hur man byter lösen på msn utan en tråd.

cannabis:

Jag vet att tex en person som har samma på allt och han är ändå väldigt framgångs rik. nämner inga namn eller vem de är ifall någon skulle utnyttja ja sa de. De är mig själv iaf.

Nu snackade jag om mods och admins på den här sidan.


   
SvaraCitera

cannabis:

De är bara en tidsfråga innan lösenorden på um blir upplåsta.

Ja, sisådär tio år.. Alltså, såvitt jag vet så är de ganska hårt krypterade. De lyckades dumpa databasen på gameplay ganska länge sedan och konstaterade man att lösenorden var helt oanvändbara i sin krypterade form eftersom de var saltade - och jag betvivlar att UMIT kommer berätta hur.

Annars är det alltid bra att byta lösenord ofta ur säkerhetssynpunkt.


   
SvaraCitera

The Road Behind:

Nu snackade jag om mods och admins på den här sidan.

Vi har säkra lösenord, vi kan inte få dem skickade till oss via e-post och personligen så har jag på UM ett unikt lösenord som inte används till något annat.


   
SvaraCitera

cannabis:

De är inte mig själv iaf.

Yeeah, right.. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Road Behind:

Nej, att bara personer under 11 inte vet hur man byter lösen på msn utan en tråd.

haha har du varit i chatten eller så? De är många tex Beckis bild blev ju publicerad på Rampljuset den är de nu med. Hon skall stämma um och hon kan inte förstå vad en hacker är eller hur man typ lägger in visningsbild. hon är ändå snart 19 . Kanske taskigt person angrepp med ja va tvungen ta ett exempel.

Men du har nog rätt dem som inte kan byta lösenord på msn kanske förtjärnar sitt straff.

The Road Behind:

Nu snackade jag om mods och admins på den här sidan.

Fast de är ju flera som råkar ut tror jag med.

Hampie:

Ja, sisådär tio år..

Tekniken går framåt hela tiden så de kan ju vara om ett år lika väl.
Underskatta ingen för mycket men jag tror du har rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Robbin:

Yeeah, right.. [rolleyes]

Han är ca 50 och miljonär.


   
SvaraCitera