Aviseringar
Rensa alla

Så här går det till i Frankrike.


Ämnesstartare

Stringburka:

gah, nu var jag tvungen att avblocka dig bara för du quotat. du ligger iaf på min blocklist, därför kan jag inte se vad du skriver.

Föredömligt agerande från en moderator som ska sköta om sidan, blockera av medlemmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också lite svårt att få en helbild av vad som händer, men man såg ju vissa saker som man uppmärksammade och de är ju inte direkt najs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Såhär ser retoriken ut från vänsterhåll gott folk, när dom inte har något konkret att replikera med

Fanns ju inte något konkret att svara på? Du har en film där folk springer runt en massa.

Sming:

är dom inte har något konkret att replikera med, då bevis från ett motsatt scenario likt det ni kunde se i filmen - dvs att vita människor attackerar svarta människor, och att rasismen är enkelriktad finns i mycket strängare upplagor då fenomenet inte är lika förekommande.

Det är bara att ta av sig hatten för dig Rödingjävel, som bekräftar vad jag liksom många andra på forumet här på forumet försökt få fram om vilken skev människosyn som ni har när ni konsekvent blundar för det rasistiska våldet när det riktar sig mot vita.

Jag tyckte snarare det var löjligt att du baserar dina politiska åsikter på sånt här. Klart det finns rasism från icke-vita svenskar också, har ej påstått något annat. Det intressanta är ju snarare vilket som skapar vad. Det finns nämligen något som kallas maktförhållande som högern har väldigt svårt att förstå.

Människor formas av samhället omkring dem, ingen är en fristående individ som utvecklas helt fri från samhällelig kontext. Att rasism finns i våra vardagliga sociala relationer visar med andra ord att det är något som finns på ett strukturellt plan i samhället. Vill man få bort rasismen måste den alltså i första hand bort på ett strukturellt plan, annars måste du snacka med varje enstaka individ i ett samhälle. Jag vet inte riktigt vad du menar med att vi blundar för rasistiskt våld? Jag tycker vi brukar säga att rasistiskt våld är en konsekvens av att leva i ett rasistisk samhälle. Det handlar inte om enstaka rasistiska individer som man kan straffa bort rasismen ur utan om en struktur som reproducerar sig i våra sociala relationer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Vad händer ens? Vad är det som protesteras mot?

Om dom protesterar, vilket ingen av oss egentligen vet, så är det ett ganska konstigt vis att visa upp sin protest med att slå ner vita människor och fläcka av en flicka sina kläder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

intelligensnivå; 99


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Om dom protesterar, vilket ingen av oss egentligen vet, så är det ett ganska konstigt vis att visa upp sin protest med att slå ner vita människor och fläcka av en flicka sina kläder.

Ah, de fick nog negerdamp och började ha ihjäl vitingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta blunda för verkligheten. Låt er ej föras bakom ljuset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klart man vill hoppa på fransmän [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Med tanke på hur situationen i många av Paris förorter är idag, skulle jag bli väldigt frustrerad om jag var i deras skor.


   
SvaraCitera