Aviseringar
Rensa alla

Så hemskt! [cry]


Ämnesstartare

Dragula:

Injicera så pass många?

Ja! Det finns 108 sånna ställen som tillsammans avlivar hundratals hundar per dag. Nog ska de klara av att injicera ett dussin hundar var per dag!

Dragula:

Nej, knappast. De somnar relativt fort.

Du verkar inte ha mycket kunskap. Har du ens läst artikeln?
"När den dödliga gasen långsamt fyller lådan tar det tio minuter innan skallen övergår till ett tyst gnällande. Och det tar ytterligare tjugo minuter innan ryckningarna slutar och de små kropparna till slut är stilla."
Snabbt my ass![n]

Dragula:

Regler hit och regler dit, att reglera en människa och lagstifta bort dumhet har inte fungerat hittills och kommer inte fungera i framtiden.

Har visst fungerat! Vi kan väl lika gärna låta rattfylleri vara helt lagligt, för enligt dig kan man inte lagstifta bort dumhet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skäms inte för att säga det: HATAR Japan.


   
SvaraCitera

csnärförhögtsänkdet:

om de slutade köpa så mycket djur så skulle ju problemet upphöra

Öööh... Hur är denna info relevant? Det är väl för fan självklart? Vad tror du att du eller de kan göra med den informationen?

Löjlig jävla konsumtionsmoralism och hippie-flum. Har den någonsin bidragit med något annat än nya marknadsföringsmetoder? Förbjud innehav av de djävla djuren istället, så löser det sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razorblade:

Ja! Det finns 108 sånna ställen som tillsammans avlivar hundratals hundar per dag. Nog ska de klara av att injicera ett dussin hundar var per dag!

Måhända, men låter kostsamt. Enklaste vore ju om folk faktiskt kastrerade djuren.

Razorblade:

"När den dödliga gasen långsamt fyller lådan tar det tio minuter innan skallen övergår till ett tyst gnällande. Och det tar ytterligare tjugo minuter innan ryckningarna slutar och de små kropparna till slut är stilla."

Vet att de gör så på kycklingar bl.a. och då går det skitfort. Alltså är det giftgas eller är det bara ingen luft?

Razorblade:

Har visst fungerat! Vi kan väl lika gärna låta rattfylleri vara helt lagligt, för enligt dig kan man inte lagstifta bort dumhet...

Har aldrig fungerat. Bilbälteslagen borde också avskaffas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det bara jag som inte bryr mig så mycket?

Ser inte hur folk kan springa runt med läderskor och ta en hamburgare på vägen till tuben för att sedan börja storgrina över saker som dessa.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Ser inte hur folk kan springa runt med läderskor och ta en hamburgare på vägen till tuben för att sedan börja storgrina över saker som dessa.

/signed

ps. hatar de jävlarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dragula:

Måhända, men låter kostsamt. Enklaste vore ju om folk faktiskt kastrerade djuren.

Problemet är väl inte att de förökas okontrollerat? Problemet är att folk köper djur och sen gör sig av med de som gamla kläder.

Dragula:

Alltså är det giftgas eller är det bara ingen luft?

Ok, nu vet jag att du inte läste artikeln.[wink] I artikeln står det att gasen är koldioxid!

Dragula:

Har aldrig fungerat. Bilbälteslagen borde också avskaffas.

Har du statistik på det eller är det din personliga åsikt?


   
SvaraCitera

Tycker vi förbjuder innehav av djuren och har några på Zoo och kennels, sedan använder vi gaskamrarna på de djävla konsumtionsmoralisterna.

Äsch... Blir bara så irriterad på det jävla resonerandet.

"Det är allas fel, för alla är dumma"

No shit?!

ps. Jag älskar människor.

pps. No joke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Ser inte hur folk kan springa runt med läderskor och ta en hamburgare på vägen till tuben för att sedan börja storgrina över saker som dessa.

Va? Äpplen och päron... Sen när blev husdjur likställda med boskap? Sen var det också fråga om avlivningsmetoden som inte är likadan som för boskap. Lite skillnad där...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razorblade:

Problemet är väl inte att de förökas okontrollerat? Problemet är att folk köper djur och sen gör sig av med de som gamla kläder.

Ja, bl.a. men även att de skaffar t.ex. katt/hund/kanin vad fan som, över sommaren, inte kastrerar och sedan bara släpper ut.

Razorblade:

Ok, nu vet jag att du inte läste artikeln.

Nä, det var Aftonbladet, liksom.

Razorblade:

I artikeln står det att gasen är koldioxid!

Då somnar man ju bara, skall vara ett av de skönaste sätten att ta livet av sig på.

Razorblade:

Har du statistik på det eller är det din personliga åsikt?

Det är min personliga åsikt att människor skall få göra vad de vill med sina liv, åka utan bilbälte om de så vill.


   
SvaraCitera

Dragula:

Det är min personliga åsikt att människor skall få göra vad de vill med sina liv, åka utan bilbälte om de så vill.

Löjligt djävla resonemang. Inom vilka ramar? Inga ramar? Otroligt många handlingar begränsar andras frihet. Vad ska man göra då? "...göra vad de vill med sina liv"?

Hur är det om du kör utan bilbälte och hamnar i koma, p.g.a. att du inte hade bältet på dig? Är det schysst av dig att ta upp sjukvårdsresurser andra hade behövt, bara på grund av att du ville få "göra vad du ville med ditt liv"?

Kollektivet har ett ansvar gentemot individen och tvärtom. Du tar ditt ansvar genom att ha det djävla bältet på dig, kollektivet tar sitt ansvar genom att se till att du får hjälp om du skadar dig ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jagharenkattunge:

Är det schysst av dig att ta upp sjukvårdsresurser andra hade behövt, bara på grund av att du ville få "göra vad du ville med ditt liv"?

Om jag har betalat för en försäkring, ja helt klart.

jagharenkattunge:

Kollektivet

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dragula:

Då somnar man ju bara, skall vara ett av de skönaste sätten att ta livet av sig på.

Jag blir trött på folk som inte läser på!

"Vilka är symptomen av koldioxidförgiftning eller syrebrist?

Symptomen vid koldioxidförgiftning är: Ökad andningsfrekvens, Andnöd och känsla av otillräcklig andning. Huvudvärk. Rastlöshet. Svårigheter att koordinera sina rörelser. Värmekänsla och svettningar. Utmattning. Symptomen vid syrebrist är, utöver risk för medvetslöshet, huvudvärk, yrsel, illamående, kramnanfall och synrubbningar."

Låter det fortfarande som något härligt?

Dragula:

Det är min personliga åsikt att människor skall få göra vad de vill med sina liv, åka utan bilbälte om de så vill.

Din personliga åsikt har inget att göra med sanningen om lagars slagkraft. Det är inte bara personerna själva som drabbas av rattfylla eller åkning utan bilbälte! Samhället behöver betala en hel del p.g.a. dessa idioter! Ambulans, brandkår, rehabilitering, sjukvård, sjukersättning, sjukpension, lidande för deras anhöriga... Det är lite mer komplicerat än du tror!


   
SvaraCitera

Dragula:

Om jag har betalat för en försäkring, ja helt klart.

Tyvärr vill ingen inrätta en sådan försäkring åt dig. De försäkringar vi har förutsätter att du tar precautions som förminskar risken. Tror du att någon skulle bilda pool med dig? Det tror fan inte jag.

Dragula:

Nej.

Ledsen att break it to ya, MEN DU BOR I ETT DJÄVLA SAMHÄLLE! ETT SAMHÄLLE ÄR ETT KOLLEKTIVT FENOMEN. DU KOMMER ALDRIG UNDAN KOLLEKTIVET OM DU INTE BLIR EREMIT. OCH DÅ HAR DU INTE RÅD MED BIL ELLER BENSIN, SÅ DÅ KAN DU ÄNDÅ INTE GÖRA SOM DU VILL.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razorblade:

Samhället behöver betala en hel del p.g.a. dessa idioter!

Är iofs emot det också. [rolleyes] Men det är en annan diskussion.

Razorblade:

"Vilka är symptomen av koldioxidförgiftning eller syrebrist?

Jaha? Det skall ändå vara rätt humant. Speciellt i förhållande till andra metoder som har använts. T.ex. i Kina där man bara slår ihjäl dem.


   
SvaraCitera