Aviseringar
Rensa alla

Så jäkla trött!


Ämnesstartare

Alltså vad ska man göra när ens lille bror håller på att retas varenda dag!?
Nyss så satt jag lugnt i köket och åt, då kommer han hema från skolan går in i köket och bara väller ur sig "Du är en amatör!", jag liksom "Jag förstår inte vad du säger?", han säger "Kan du inte svenska eller? Din bäbis!".
Alltså han säger något taskigt till mig varenda dag! Jag blir verkligen galen! Han kallar mig nörd, tönt, att jag stinker, är en fuling, massa skit! [sad]
Han är i tonåren om det har något med saken att göra? Men hur ska hantera situationerna då han börjar välla ur sig skitsnacket om mig?
Försöker förklara för morsan, men hon liksom "Ignorera honom bara", men det funkar ju inte för han bara fortsätter ändå! [n]


   
Citera
Ämnesetiketter

är du 20 el??
skärp dig!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

skärp dig!


   
SvaraCitera
Åtta

Min bror brukar säga att han hoppas att jag dör. Jag svarar med samma mynt.

Det har fungerat väl under de senaste 10 åren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slå honom..

Nej, skojar bara[cute] Men du får hitta ett sätt att sätta dig i respekt hos honom så slutar han. Eller ignorera, jag menar, ignorera. Bete dig som om han inte finns, då kommer han inte orka fälla kommentarer om det vore som att prata med en vägg.


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

Slå honom..

Ja skojjar dock inte.


   
SvaraCitera

Spöa skiten ur honom då eller var lika taskig tillbaka? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han vill en reaktion från dig på hans provokationer så om du ignorerar honom helt och hållert och inte ger honom någon uppmärksamhet när han mobbar dig så kommer att tröttna till slut. Om du visar med ditt kroppsråk en reaktion på det han säger till dig eller svarar honom verbalt kommer det leda till att din bror forsätter mobbandet. Ger du honom ingen uppmärksamhet alls så kommer han inse att det är meningslöst att forsätta och hittar således något annat att undehrålla sig med. Om det trots allt inte skulle fungera då knyter du näven och slår honom så hårt att han knockas. Han blir uppläxad och kommer inte våga hålla på med dig igen. Var försiktigt bara så att du inte råkar slå honom på fel ställe och ge honom en livslång hjärnskada.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Våld brukar funka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kalle Cutta:

Han vill en reaktion från dig på hans provokationer.....

:

Ska försöka det du skrev, tack så mycket.


   
SvaraCitera

Hmpf90:

Men hur ska hantera situationerna då han börjar välla ur sig skitsnacket om mig?

Haha, men skratta bara åt honom. Säg att du får handla på systemet medan han har ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet hur det känns, har en lillasyster som är lika jobbig. men då säger jag bara; hon får det hon ger mig[y]


   
SvaraCitera

Kablash__:

Ingemarsdotter: Slå honom..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet vad du snackar om, har det likadant här hemma. Men det är nog bara att ignorera, kan vara ganska jobbigt men är det som funkar bäst.


   
SvaraCitera

1. Skärp dig du är väl inte 10? Citering: Ja han säger massvis med taskiga saker! Jag menar du kan ju fan inte ta dom seriöst
2. När min lillebror retar mig..... Då jävlar spöar jag skiten ur han. Sen efter 1 minut av gråt springer han in igen så blire om o om o om igen xD.
SLÅ TILL HONOM![bigcheers]


   
SvaraCitera