Aviseringar
Rensa alla

så jävla blyg är jag!


Ämnesstartare

Hejjjj.
Jag har ett problem, jag är så jävla blyg. Kan typ inte prata med nya människor.
Vad kan man göra åt detta? För egentligen handlar det om självförtroende..?


   
Citera
Ämnesstartare

vodka... [y]


   
SvaraCitera

Samma problem här,fast jag har blivit bättre på att våga ta kontakt... Jag tränade upp det genom att de kom en period för ett tag sedan då jag både sökte jobb och gick på anställningsinterjvu och köpte saker av främande personer på blocket, när man gjort det ett antal ggr i rätt tätt följd så hjälpte det mig lite, tjejer har jag alltid haft svårt för att få kontakt med tyvärr....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg hej till alla som går förbi och var allmänt trevlig så ska du se att det inte är så svårt egentligen [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har haft lite så. Men jag har träffat folk från internet IRL och så, man blir lite mindre blyg då. För då måste man ju prata [smile]


   
SvaraCitera

pusha dig till såna jobbiga situationer där du måste ta för dig lite, det är bara så du kan lösa det, att öva upp det


   
SvaraCitera

Lär dig ta kontakt med folk på ett negativt sätt först, det är lättare och när det känns naturligt bör det inte var svårt att övergå till att ta kontakt på ett positivt sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är ju tjej. Du får ligga ändå. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Du är ju tjej. Du får ligga ändå

PFFFT
Då ser jag ut som en mammut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

PFFFT
Då ser jag ut som en mammut.

Är man tjej (och någorlunda snygg) så får man ligga även om man är blyg. Ni blir omhändertagna, vi killar blir INTE omhändertagna på det sättet. Vi skall ta intiativ. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

(och någorlunda snygg)

Där satt den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Där satt den.

Aha. Du har en kille, right? Så tja.. så blyg kan du inte varit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Där satt den.

Ja?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aware:

För egentligen handlar det om självförtroende..?

visst är det så. jag vill också få bättre självförtroende, MKT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JKNUG:

Aha. Du har en kille, right? Så tja.. så blyg kan du inte varit.

Pfft, ja men det var fyra år sen.


   
SvaraCitera