Aviseringar
Rensa alla

så jävla blyg är jag!


Ämnesstartare

Försök hela tiden utmana dig själv, och ta kontakt med folk fastän du tycker att det är jobbigt. Ta ett litet steg i taget så blir det snart bättre.

aware:

Vad kan man göra åt detta?


   
SvaraCitera

hello:

Försök hela tiden utmana dig själv, och ta kontakt med folk fastän du tycker att det är jobbigt. Ta ett litet steg i taget så blir det snart bättre.

Mm håller med,det hjälper faktiskt... själv så funderar jag på att ge mig en riktig utmaning (är också åt de blyga hållet) jag tänkte att jag ska gå en kort utbildning (där träffar man osså nytt folk,känner inte nån där) Och sen ska jag ev starta ett eget företag o hjälpa folk att röja sly o buskar i skogen,,där skapar man många nya kontakter,då hoppas jag kunna övervinna min blyghet......


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iPod_:

vodka... [y]


   
SvaraCitera

ha en tröja där det står "Free hugs" på så får du gratis kramar utan att behöva anstränga dig!!!!!
[y][y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grannen frågade mamma varför jag aldrig hälsade och då sa hon att det var för att jag var så extremt blyg. Men det stämmer inte [sad]. Men jag vet inte vad du kan göra ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag gick i typ sexan-sjuan var jag extremt blyg, nu är jag mer 'normal' tror jag. Eller vad man ska säga. Aja.
Så här gjorde jag:

- Började gå på fester (och nej alkohol behövde inte vara inblandat), och andra ställen där det alltid var fullt med folk. Så man träffade många, fick presentera sig osv. Det är viktigt. Man ska ej hålla sig borta från människor.

- Det är bra att du erkänt för dig själv att du är blyg, det är en bra början. När jag var liten förnekade jag att jag var blyg, jag hatade att bli kallad blyg, jag blev så jävla arg. Men när man väl vet vad problemet är, då blir det lättare att göra något åt det.

- Bestäm dig för att det är okej att göra bort sig. Blyghet brukar oftast bero på dåligt självförtroende och att man är rädd för att göra bort sig, att andra ska skratta åt en osv så man måste börja tänka att det är helt okej att göra bort sig ibland, för alla gör ju det. Det finns inte nån som inte gör det. Även de som alltid pratar högt i klassrummet - de gör ju bort sig ofta. Det är klart man gör om man bara slänger ur sig saker. Me n det är helt okej, för det är roligare då.

- Utmana dig själv. Du kanske inte vågat gå förbi stora folkgrupper t.ex, bestäm dig för en dag att du ska göra det, och GÖR det. Det kan kännas svårt, men känslan efteråt är så himla bra. Det är ju som om man testat något man aldrig gjort förut och sedan efter det inser hur himla kul det är och hur stolt man är över sig själv att man vågade. Du kan ju testa med småsaker, som t.ex att säga den där ynka meningen lite högre i klassrummet eller någon annanstans där det finns mycket folk.

- Du kan inte sluta vara blyg om du har dåligt självförtroende, för då tänker du ju hela tiden att du inte kommer klara det. Intala dig själv att du HAR bra självförtroende, att du är jättebra, att du visst kommer klara det, att du inte kommer vara blyg länge till, att du är snygg och sjukt bra. Ljug för dig själv, även om det inte är så du känner om dig själv. Titta på dig själv i spegeln och låtsas att du tycker att du är modellsnygg. Låtsas att allt du gör gör du jävligt bra. Låtsas att alla i världen tycker att du är bra, att alla tänker hur bra du är och att du klarar allt du ger dig in på och vill klara. Tillslut kommer du fastna i det här tankemönstret, och det här är ju trots allt ett positivt tankemönster (om det inte blir för extremt då, då kan det ju sluta med att du blir en egoistisk jobbig jävla bimbo) och till slut har du ett sånt där superbra självförtroende, och då kommer du sluta vara så blyg.

- Ta också till dig av alla komplimanger du får, intala dig att de stämmer. Skit i jobbiga typer, de förtjänar inte att du bryr dig öht. Tänk inte på de, tänk att de bara är avundsjuka för att du är så jävla bra och de är sämst.

- Skriv upp en lista över allt du är bra på och som är bra med dig, MINST 50 saker. Visst, det låter omöjligt, så kände jag med, men till slut kommer man på mer och mer och du behöver ju inte alltid komma på allt på en och samma gång. Du kan skriva vad som är fint på ditt utseende, vad du har gjort bra i ditt liv, vad du är stolt över mm. Du kan även skriva en lista över saker du kan förbättra med dig själv - t.ex, tjatar du på andra för mycket? Ändra på det. Borde du lyssna på dina föräldrar mer? Gör det. Vissa saker som är negativa kan man trots allt ändra på. Om du tycker att du är tjock t.ex kan du börja äta nyttigt och motionera så blir du normalsmal sen.

- Våga erkänn för andra att du har bra självförtroende, om någon säger att du är bra på något ska du inte säga "naaae, finns väl de som är bättre.." och se ledsen ut, utan säg typ "tack" och låt glad, tänk på att du ju faktiskt är bra på det.

Nu blev det rätt mycket text märkte jag, men aja.
Lycka till. [party]


   
SvaraCitera

xKiTTiEHx:

Nu blev det rätt mycket text märkte jag, men aja.

mm men de va riktigt bra skrivit,kunde inte sagt det bättre själv!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aware:

Vad kan man göra åt detta? För egentligen handlar det om självförtroende..?

Mnja nu har jag ett gott självförtroende. Förut var jag rädd för hur folk skulle regera. Nu är det mer att jag inte vad jag ska säga. Men men jag tror det är nog inte ditt självförtroende det är fel på. Det är bara alfahannen som behöver komma fram i dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

henke4545:

mm men de va riktigt bra skrivit,kunde inte sagt det bättre själv!!

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

henke4545:

köpte saker av främande personer på blocket

Ok, bara nyfiken nu: Hur hjälpte det? [blush]

Regn:

allmänt trevlig

I min gamla klass fanns en som var allmänt trevlig... Hon hade massa "ytliga" kompisar men typ ingen riktig [sad]

tjockboll:

"Free hugs"

Haha, bästa idén ever, måste testa [bigsmile]

aware:

Vad kan man göra åt detta?

Jag är personligen jätteblyg men nu har jag liksom börjat tänka: Ok, nu ska du prata. Sen kan du ju också fundera på vad som är det värsta som skulle kunna hända, och är du verkligen rädd för det. En annan variant är att skämma ut sig totalt, då behöver du inte oroa dig för det mer sen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

PFFFT
Då ser jag ut som en mammut.

tss...bekräftelsesökare....[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fiskarn:

tss...bekräftelsesökare....

Damnit, you got me.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Damnit, you got me.

Men det är lugnt, bara gulligt ju.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fiskarn:

Men det är lugnt, bara gulligt ju.

Mjo, tillskillnad från dig med feting sixpack och raggarsträng. Du har ju något att skryta med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Mjo, tillskillnad från dig med feting sixpack och raggarsträng. Du har ju något att skryta med.

Ahh, du är så 2007. Raggarsträngen är borta...[tired]


   
SvaraCitera