Aviseringar
Rensa alla

Så jävla less..


Ämnesstartare

Nu har ja fan gått runt med ont i nästan alla kroppens leder i flera år, det handlar främst om ryggen, nacken, fingerleder, handleder, fotleder, knän och höfter. Jag har varit på vårdcentralen flera gånger för att kolla upp varför men jag blir inte tagen på allvar.
Jag har gått hos sjukgymnast och har fått sjukgymnastik övningar plus massage, men jag tycker inte att det hjälper speciellt mycket.

Och nu är ja så jävla less, kan man inte bli tagen på allvar nån gång och få hjälp så man slipper ha ont![mad] Får använda stöd krage för att jag får så ont i nacken och inte orkar hålla upp huvudet, även praktiska saker i vardagen som t.ex. att duscha och kamma håret är jätte jobbigt då jag blir så trött i armarna, jag orkar inte hålla upp dem heller. Och för att lindra värken äter jag receptfria tabletter som voltaren och pronaxen. Jag hoppas ibland på att jag ska bli akut sjuk så att jag blir inlagd och på så vis kan få hjälp.
Jag hatar vårdcentralen dom tar första enklaste bästa lösningen och är det inte de så är man frisk, trots att man ont.

Jag vill egentligen inte tillbaka på en vårdcentral men det kommer nog bli så ändå, kan man kräva att få en remiss till sjukhus? Någon som har varit med om nått sånt här? nån fler som går omkring med ständigt ont och som kan ge några tips?

Vad tycker ni om svenska vårdcentraler(jag bor i norrbotten kan var skillnad mellan olika län)?


   
Citera
Ämnesstartare

Reumatism?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men hm. Stå(?) på dej och be dem ta dej på allvar! Eller nåt. Kanske du har gjort redan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Reumatism?

Jag var på vårdenctralen och fick ta en massa prover, enligt läkaren bla för reumatism. Och då var allt normalt, dock var detta ca 1 och ett halvt år sen. Borde ja fara och kolla igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_lillmalin:

Borde ja fara och kolla igen?

Ja någonting är det ju, det är ju knappast normalt att du ska ha ont i alla leder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Men hm. Stå(?) på dej och be dem ta dej på allvar! Eller nåt. Kanske du har gjort redan.

Nä, de har jag inte gjort men jag känner att jag måste göra de!! för ja kan inte ha såhär hela livet, de pallar ja fan inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Ja någonting är det ju, det är ju knappast normalt att du ska ha ont i alla leder.

Sant de! men så länge jag inte blir tagen på allvar så känns det inte ens värt att slösa tid på att gå till vårcentralen. Plus ja är rädd att om dom kommer fram till vad det är att det då ska påverka arbetslivet. Jag går en bilteknisk utbildning nu men tänker plugga till undersköterska/sjuksköterska efter det och är rädd att jag inte ska få de pga mina problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_lillmalin:

Nä, de har jag inte gjort men jag känner att jag måste göra de!! för ja kan inte ha såhär hela livet, de pallar ja fan inte.

Finns jättemånga fall där patienten inte tagits på allvar. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Finns jättemånga fall där patienten inte tagits på allvar.

Jo, de är de som är så hemskt. vårdcentralerna är inte att lita på tycker jag, min låtsas pappa var dit en gång när hans knä var som en fotboll och då tittade läkaren i en bok med bilder i och försökte hitta någon som liknade hans knä, sedan frågar läkaren vad min låtsas pappa tror att de kan vara. Man går väl till en vårcentral för att ta reda på vad som är fel :S Och sen har ja vart med om att dom tar första bästa alternativ dom kommer på och är det inte de så inte blir de nån fortsatt utredning utan då är man frisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_lillmalin:

Plus ja är rädd att om dom kommer fram till vad det är att det då ska påverka arbetslivet.

Det är nog ingen fara, får moderaterna fortsätta sitta i regeringen så kommer dom snart se till så att alla som ligger i koma ska ut och arbeta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

får moderaterna fortsätta sitta i regeringen så kommer dom snart se till så att alla som ligger i koma ska ut och arbeta

hahahah xD de är fan sant XD att ja inte tänkte på de [crazy][badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera