Aviseringar
Rensa alla

SÅ JÄVLA SÅRBAR


Ämnesstartare

Ursäkta att jag skriver med caps lock men det är enda sättet att beskriva känslan som jag har.

Mitt hjärta är helt vattnigt, poröst och håller på att luckras upp. En internetförälskelse, men jag känner killen flyktigt sen innan.. kan inte glömma. Vill inte glömma.

Det är ganska uppenbart att han inte känner likadant.

Mina känslor tar kontroll över mig och jag kan inte styra dem. Vill inte styra dem. fattar inte ens hur jag kan gilla honom efter alla dessa år då han endast visat ett lamt intresse?

Självplågeri är vad det är. Men vill man lyssna till sitt hjärta så är det priset man får ta..
jag orkar inte stänga av längre. har provat att komma över honom förr..
det funkade ett tag. Men så var jag där igen. Det är som att leka med elden.

Orkar inte ha tålamod längre!!! det känns som han aldrig kommer komma självmant till mig, jag får alltid ta första steget och vara modig osv. Känner mig som en idiot som inte kan fatta att jag inte betyder något för honom!

Det löjliga är att vi har pinsamt mycket gemensamt och han vet om det... varför kan han inte visa intresse av att vara min vän ens?? så jag känner mig sjukt oönskad och dissad och det tar knäcken på mig.
[cry]


   
Citera

Virvelvind:

Självplågeri är vad det är.

Limerence är vad det är [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så fungerar människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Limerence är vad det är

Är det sjukligt menar du? [cry]

ehe.. den förklarande texten på Wikipedia var mycket smickrande. [y]

Men du satte nog huvudet på spiken där! Jag måste bara tacka dig för att du satt en diagnos på mig. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

så fungerar människor

fungerar du så? skulle kännas skönt att inte vara ensam..


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Men du satte nog huvudet på spiken där! Jag måste bara tacka dig för att du satt en diagnos på mig.

Tja men jag tycker att det är rätt intressant att det finns forskning bakom det. Speciellt eftersom jag känner av det själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Tja men jag tycker att det är rätt intressant att det finns forskning bakom det.

aa.. spännande att man kan forska på kärlek [confused]

FreeWay89:

Speciellt eftersom jag känner av det själv.

you do? berätta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

fungerar du så? skulle kännas skönt att inte vara ensam..

menade egentligen att personer som ignorerar folk som bryr sig om dem inte förstår sitt eget bästa.
men ja jag är som dig, och det är extremt frustrerande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

Det löjliga är att vi har pinsamt mycket gemensamt och han vet om det... varför kan han inte visa intresse av att vara min vän ens?? så jag känner mig sjukt oönskad och dissad och det tar knäcken på mig.

Att ha mycket gemensamt är ej en anledning till att han skulle vilja vara din pojkvän, eller ens vän. Han kanske helt enkelt inte gillar dig, alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Tja men jag tycker att det är rätt intressant att det finns forskning bakom det.

aa.. spännande att man kan forska på kärlek [confused]

FreeWay89:

Speciellt eftersom jag känner av det själv.

you do? berätta!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vankelmodig:

Att ha mycket gemensamt är ej en anledning till att han skulle vilja vara din pojkvän, eller ens vän. Han kanske helt enkelt inte gillar dig, alls.

Nej, jag vet, det är därför jag är ledsen. För jag gillar ju honom.


   
SvaraCitera

Virvelvind:

aa.. spännande att man kan forska på kärlek

Njaa det är väl mer de fysiska symptomen de kan forska om.
Känslor är fortfarande otroligt svåra att forska om.

Virvelvind:

you do? berätta!

Nej men det är en tjej jag varit förtjust i under drygt 8 år men det har inte direkt blivit av och vi tappade kontakten och så.

Sedan fick vi tillbaka den och vi har pratar mycket genom msn och så och nu ska jag i morgon faktiskt åka hem till min hemstad för att träffa henne. Se om det blir något.

Dock har det varit en riktig plåga att jag inte kunna träffa henne tidigare. Men men får se hur det blir.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Dock har det varit en riktig plåga att jag inte kunna träffa henne tidigare. Men men får se hur det blir.

Fan vad bra att du ska träffa henne nu. Gör slut på 8 års plåga [smile]

FreeWay89:

vi tappade kontakten och så.

Samma här. Nu har vi kontakt igen så det kan faktiskt bli något.. men jag är så sjukt överkänslig mot att han inte tar initiativet. Har inget tålamod alls.

FreeWay89:

Sedan fick vi tillbaka den och vi har pratar mycket genom msn

Händer det att hon börjar chatta ibland? [smile]
Har aldrig hänt att han har börjat, min crush alltså..[sad]
däremot började han ibland prata med mig IRL, men det var 4-5 år sedan nu...

FreeWay89:

Men men får se hur det blir.

Jag håller på dig. Good luck!


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Fan vad bra att du ska träffa henne nu. Gör slut på 8 års plåga

Ja fy fan. även fall det inte skulle bli något så känns det ändå som om det skulle vart skönt att få det ur vägen lixom.

Virvelvind:

Samma här. Nu har vi kontakt igen så det kan faktiskt bli något.. men jag är så sjukt överkänslig mot att han inte tar initiativet. Har inget tålamod alls.

Kanske du ska ta det nu då?
Ta död på uråldrig könsroll att män ska ta steget [cool]

Virvelvind:

Händer det att hon börjar chatta ibland?

Jo det händer. Nästan med en gång hon loggar in.
Om hon inte gör det brukar jag dock vänta in så hon gör det så jag inte verkar desperat. Väldigt jobbigt dock [crazy]

Virvelvind:

Har aldrig hänt att han har börjat, min crush alltså..
däremot började han ibland prata med mig IRL, men det var 4-5 år sedan nu...

Hmm ja du det är svårt det där.
Finns det några tecken på att han är intresserad av dig?

Virvelvind:

Jag håller på dig. Good luck!

tackar [y] lycka till med dig med [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men omfg, hur jävla svårt kan det vara att hitta någon annan lämplig kandidat. monoamorösa människor verkar verkligen ha det svårt. det borde bildas stödgrupper för saken.


   
SvaraCitera