Aviseringar
Rensa alla

Så mobbat


Ämnesstartare

Jag såg den här kommentaren när jag kollade på "the fun theory" videosarna: I am so proud to be swedish we are the smartest people on the planet, for being such a small country we come up with the smart and funny things.

Edit, för att ingen mer ska säga "jantelag" så formulerar jag mig lite annorlunda.

Vad tycker du om dessa som känner sig stolta för att andra personer i samma land har lyckats göra något bra, är det löjligt eller ok?


   
Citera
Ämnesstartare

Jantelagen har talat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

Jantelagen har talat!

haha visste att det där skulle komma. Vadå jantelag? Skyt hur mycket du vill så länge du har något att skryta om, palla ta åt sig äran för det andra gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken idiot skrev det där?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Äh, tycker det är ok att vara stolt sålänge man inte trackar ner andra.


   
SvaraCitera

Det är fruktansvärt löjligt. Det är ungefär som att vara stolt över vilken landplätt man råkat födas på, eller som att vara stolt över sin hudfärg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Skyt

skryt * [blush][zzz]

Czar:

(Vi ligger därtill etta på "bästa land för familjer" och "bästa land för barn".)

Det är en helt annan sak.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Det är ungefär som att vara stolt över vilken landplätt man råkat födas på, eller som att vara stolt över sin hudfärg.

Har du missat livets mening är ju sånt man lever för, födelse plats betyder ju allt hur resten av livet, jänkarna tillämpar sånt o dom styr...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Det är en helt annan sak.

Jaså?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

Jaså?

Ja, du är med och skapar den goa välfärden. Eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Ja, du är med och skapar den goa välfärden. Eller hur?

Genom att att inte motarbeta den bidrar jag indirekt till dess varaktighet. Det kan tyckas löjligt och marginellt men har faktisk verkan. Med dina handlingar sätter du exempel, och dessa appliceras sedan på vårt kollektiva tänkande genom växelverkan. Du påverkar, tror du något annat är du jävligt inskränkt.

Med detta inte sagt att hybris är något bra, men han hyllar ett vinnande (humant) exempel, och just den biten håller jag som god.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

Du påverkar, tror du något annat är du jävligt inskränkt.

Ja, när det har med landet och göra. Men inte när det gäller band eller ngt liknande (som i detta fall, en rolig ide). Hur påverkade du The Hives?


   
SvaraCitera

kyretty:

Har du missat livets mening

Om det är livets mening och du kan bevisa det för mig, så tar jag livet av mig. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Ja, när det har med landet och göra.

Är det inte lite det tråden handlar om? I annat fall ber jag hövligt om ursäkt.


   
SvaraCitera