Aviseringar
Rensa alla

Så var man singel då


ziiesh

yesset:

Är det någon som blivit singel som kan skriva några tröstande ord? Hur lång tid var ni singlar innan ni träffade någon ny? Hur ensamma kände ni er?

Pmar dig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur lång tid var ni singlar innan ni träffade någon ny?
Four months and counting, njuter av singellivet 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesset:

Jag är så rädd att jag aldrig kommer att träffa någon som kan mäta sig med allt det där. Jag är så rädd att jag dumpat nåt av det bästa jag nånsin kunde få.

yesset:

Nu finns det ingen att krypa ner hos, ingen att säga godnatt till, ingen som lägger armen runt en

yesset:

Fattar inte varför jag inte kan vara som alla andra och tycka att sånt är roligt.

Alltså ingenting är konstigt av det du skriver. För det typ en slags "separations-ångest" du går igenom. Att släppa taget för någonting som för dig varit en självklarhet och en vana under 5 års tid.

Man ska inte underskatta de 5 åren som gått. Det är ingen tid som man bara lätt kommer vidare ifrån, för under dom här 5 åren så har det påverkat dig som person, påverkat din syn på livet - din mening, sett fördelarna med ett fast förhållande jämfört med singelliv där ingenting behöver vara "ambitiöst eller seriöst" eller inte går att tas för givet, där du inte behöver ta lika mkt hänsyn som man gör när man är i ett förhållande.

Du har ju fått se båda sidorna nu och du är typ "ovan" med den situation du är i nu - skillnaden.

men istället för att just fokusera på - hur det känns som singel - kanske du ska börja tänka på vad du själv vill göra. Kanske dags att börja fokusera på dig själv och stå på egna ben, utan att vara "beroende" av ett förhållande. Tror knappast att du är redo för något nytt förhållande för den delen heller, tanke på dom 5 åren som gått.

Du är ju i en slags process att komma över "chocken" att du på något sätt är "ensam" och inte längre har samma "närhet" med någon som när ni var tillsammans. Sen har du kanske en process med att komma över känslorna för att kunna gå vidare. Sen kanske du även har en process att hitta tillbaka dig själv igen och ha ett eget liv igen - med vänner, intressen, uppnå lite mål etc.

Ta en dag i sänder.


   
SvaraCitera

yesset:

Hur lång tid var ni singlar innan ni träffade någon ny? Hur ensamma kände ni er?

jag blev dumpad av en tjej för runt 2 år sen det tog runt 16 månader att hitta ett nytt seriöst förhållande , under dom 16 månaderna så flörta jag runt osv .
klart det var ensamt som fan i början men man lärde sig leva med det 🙂


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera