Aviseringar
Rensa alla

Saab chippad


Ämnesstartare

Tjena! Jag har en Saab chippad till 300 häst. Vet inte riktigt hur fort den gör 0-100, Någon Som har en teori?

Saab 900.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Bilen: 8 s.
Med dina växlingar: 13-14 s.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Bilen: 8 s.
Med dina växlingar: 13-14 s.

Nehe du snarare typ 6s med mina växlingar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror på hur du har lagt upp växellådan,och vad du har för grejer i den!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iceman1991:

beror på hur du har lagt upp växellådan,och vad du har för grejer i den!?

Det är en BMW M3 låda, uppgraderad sådan, så det krävs ungefär dubbelt så många hästar än jag hade för att varva ur 6:an[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snusarn:

Det är en BMW M3 låda, uppgraderad sådan, så det krävs ungefär dubbelt så många hästar än jag hade för att varva ur 6:an

oooo det måste vara surt men han måste ju ligga nånstans mellan 6-8 sekunder beroende på däck och grepp och allt sånt där!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snusarn:

Det är en BMW M3 låda, uppgraderad sådan, så det krävs ungefär dubbelt så många hästar än jag hade för att varva ur 6:an[cool]

hahaha, ofta en M3-låda på en FWD Saab 😛

Men 0-100 i en Saab 9-3 med 300hk går på ca 6.5sek. och mycket snabbare än går knappt att få. Trimmar man mer så är det för att få bättre 100-200 tid.


   
SvaraCitera

VaRå KaN du SpELa MeTaL GeAr som Du TJACKAT i JaPan Lr?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LOL jag hoppas verkligen att mer är gjort än bara chip, annars kommer den inte hålla länge med 300hk, men jag antar att det är en hittepå siffra..
ännu mera lol på den påstådda m3 lådan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vart har du satt en bmw låda på en saab nånstans?
du säger alltså att du rakställt saabmotorn och plocka dit bmw lådan och gjort din saab bakhjulsdriven?
antingen är du bäng som snackar skit eller bäng som inte köpte en bmw från början.


   
SvaraCitera

sj har jag insikten att jag inte kan nått om bilar [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snusarn:

Det är en BMW M3 låda, uppgraderad sådan, så det krävs ungefär dubbelt så många hästar än jag hade för att varva ur 6:an[cool]

Sluta mytta... M3 låda passar inte på en saab för det första och för det andra så låter 300hk väldigt mycket för ett chip... Tror inte förrens jag ser irl.

värdeuppgift:

sj har jag insikten att jag inte kan nått om bilar [blush]

Bra forumsval hehe^^.


   
SvaraCitera

sitter det en TD04 turbo i den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför inte klocka det själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sitter schumascher i den?


   
SvaraCitera