Aviseringar
Rensa alla

Sabbatsår innan gymansiet???? Snälla behöver hjälp


tilde00:
Jag känner mig så sjukt stressad inför gymnasiet (går alltså i 9an nu), och vet inte vad jag ska gå och känns inte som jag kommer klara mig typ. Har börjat fundera på ett sabbatsår innan gymnasiet då jag kan jobba och typ fundera lite på vad jag vill, men också för att jag är så jävla trött på skolan och allt därtill. Men, mina kompisar kommer ju bara snacka om gymnasiet osv och på så sätt kanske jag kommer känna mig lite utanför? Jag är 00a som går med 99or så att jag hamnar ett år efter sen kommer inte bli särskilt konstigt för mig. Har någon av er tagit ett sabbatsår innan/i gymansiet? SNälla säg vad ni tycker, för och nackdelar, vad som helst. Är lite desperat by now. 

Jag skulle råda dig att gå gymnasiet. Det är inte lätt att få jobb utan gymnasiexamen och inte heller med. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sabbatsår innebär dock att jag tar ett år ledigt och sedan börjar gymnasiet


   
SvaraCitera
Lyra
 Lyra

fai

dazed:
Inte fan ska en behöva ta ett sabbatsår efter avklarade högstadiestudier, du kommer att bli antingen:
- förslappad och lökig
- och/eller deprimerad över dina jämnåriga kamraters liv medan ditt eget står och bara stampar.

this, du kommer inte blir mer hype av att att ta ett sabbatsår, sure du kan göra det om du har ett jobb redo, då är det inga problem, men att hitta ett är nog jäääääävligt svårt

lovar att det inte är kul att göra ingenting, kommer vara soft i typ en månad, sen kommer du dö av uttråkning och när skolan väl börjar igen kommer du vara rostig och ha glömt grejer 

jag föreslår att du bara tar någon linje och provar på, går det åt helvete kan du hoppa av och börja på någon annan sen, det kommer vara bättre än att ta ett sabbatsår

när jag gick i gymnasiet var det rätt många som hoppade av o bytte linje 


   
SvaraCitera