Aviseringar
Rensa alla

Sabbatsår, kan jag praktisera?


Ämnesstartare

Hej, jag har just gått ut 9an och skulle vilja ta ett sabbatsår av personliga anledningar. Är det möjligt för mig att kunna behålla mitt studiebidrag om jag t.ex. praktiserar? Jag vet inte om man måste göra det på något sätt inom skolan, men hörde av kontakter att jag har möjlighet att behålla mitt studiebidrag om jag praktiserar. Vad menar dom med det? Hjälper skolan mig med det eller vad? Någon som kan hjälpa mig?


   
Citera

vet folk som har gått iv efter nian bara för att få praktisera. de har alltså inte behövt gå i skolan för att läsa upp sina betyg, utan bara praktiserat.

jag vet dock inte om iv ens finns kvar i gy2011.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

murabrab:

vet folk som har gått iv efter nian bara för att få praktisera. de har alltså inte behövt gå i skolan för att läsa upp sina betyg, utan bara praktiserat.

Iv finns inte kvar längre, men det borde ju gå på nått sätt förutom iv?


   
SvaraCitera

Om du inte studerar så lär du ju inte få något studiebidrag? Eventuellt så skulle du väl kunna få någon typ av bidrag av kommunen/staden där du bor? Men jag är inte helt hundra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Om du inte studerar så lär du ju inte få något studiebidrag? Eventuellt så skulle du väl kunna få någon typ av bidrag av kommunen/staden där du bor? Men jag är inte helt hundra.

Ja det är det jag tror jag med, men eftersom mina kontakter som själva tagit sabbats säger att man kan behålla studiebidraget genom att praktisera borde det väl gå på nått sätt?


   
SvaraCitera

har du sökt till något gymnasieprogram trots dina planer på sabbatsår/praktik?


   
SvaraCitera

ggaffel:

Ja det är det jag tror jag med, men eftersom mina kontakter som själva tagit sabbats säger att man kan behålla studiebidraget genom att praktisera borde det väl gå på nått sätt?

Fråga dem 1 gång till om hur de bar sig åt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

murabrab:

har du sökt till något gymnasieprogram trots dina planer på sabbatsår/praktik?

Ja det har jag och jag är ganska så säker på att jag tar mig in, eftersom det är den skolan jag ska kontakta om jag ska ta sabbats så kanske jag ska höra med dom där om det finns någon möjlighet att behålla studiebidraget?


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera