Aviseringar
Rensa alla

säg vad ni vill om tatueringar älskar dem 🙂


Ämnesstartare

bra ide. tänkte att jag skulle göra små eller bitar och se hur det blir och bygga vidare tills jag har får två sleeves


   
SvaraCitera

Det är inget fel med tatueringar i sig, men det verkar som det mest väljs ganska fula motiv. Det är i 99% av fallen bättre utan färg än med.

Själv vill jag ha Cheshire-katten (American McGees version) på överarmen, men det kommer jag antagligen inte ha råd med.

Nu har jag deltagit i en diskussion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kråkslott:

Skall skaffa korpen i triangeln.

ska du inte ha en kråka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Själv vill jag skaffa två tatueringar:
En rad med tärningar, en t20, en t12, och en t10 sedda uppifrån som en rad; troligen på underarmens insida där folk brukar ha en rad med tre stjärnor (fast mindre ska jag ha det).

Den andra är detta, som jag vill ha på skuldran (någon gång i framtiden):
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

j

Vad symboliserar den ledsna kvinnan/tanten/tjejen för ngt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vad symboliserar den ledsna kvinnan/tanten/tjejen för ngt?

Det är faktiskt från ett spel :$ men ett väldigt bra spel. Man spelar en odödlig snubbe med minnesförlust; varje gång han skulle dö dör någon annan istället. Det är kvinnan han älskade i ett tidigare liv, och som dog för honom och nu inte kan komma till ro utan hemsöker bårhuset och läser upp en profetia för en. Det hon svävar kring är "the symbol of torment", en symbol för själva den här splittringen mellan ens dödlighet och en själv. Som jag tolkat storyn iaf, men det finns flera tolkningar.
Det är ett väldigt bra spel jag lagt många hundra timmar på, men framförallt är det en jääävligt snygg symbol.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

ska du inte ha en kråka?

Hö-hö. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Den andra är detta, som jag vill ha på skuldran (någon gång i framtiden):

Jävligt snygg sak måste jag säga. Dock så gör skuldran jävligt ont, Man känner sig lagom manlig när man sitter med torr hals, och håller tillbaka tårarna :D.

Hur stor hade du tänkt den ungefär? Känns som storleken spelar mycket roll på det motivet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tatueringar är mycket najz [party] Har en redan och planerar att köra vänstra överarmen (ej heltäckande motiv) och handlederna (text - och nej, inget jävla töntigt som "hope & faith"!). Möjligtvis även något på insidan av underarmarna. Enbart pengarna som fattas...


   
SvaraCitera

jag vill skriva någonting på min underarm, det är fint. när jag inte är pank längre osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Jävligt snygg sak måste jag säga. Dock så gör skuldran jävligt ont, Man känner sig lagom manlig när man sitter med torr hals, och håller tillbaka tårarna :D.

Hur stor hade du tänkt den ungefär? Känns som storleken spelar mycket roll på det motivet.

Har hyffsad smärttröskel och inga direkta manlighetsideal så behöver jag lipa så gör jag det XD Men som sagt, tänker vänta till efter jag har testtatuerat mig på armen så att säga. Har väldigt olika smärttröskel till olika sorters smärta; har hög när det gäller skärande och rivande smärta, låg när det gäller bultande och "somnat ben vaknar"-smärta.

Över hela skuldran så att säga, men inte över hela ryggen. Kanske 30 cm tvärs över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Över hela skuldran så att säga, men inte över hela ryggen. Kanske 30 cm tvärs över.

Lite större än min på skuldran då. Min slutar precis där skulderbladet slutar, och går lite förbi skulderbladet så att säga. Dvs inte ner på ryggen, men i fläsket mellan[crazy].
Precis på kanten till skulderbladet gjorde det ont som saatana.

Och somnat ben är fan värre än tortyr!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill också tattuera mig [sad] Men skabb eftersom jag typ är mullig+ [sad]

Har däremot tänkt på någon liten... typ en sån här​ någonstans. Som symbol för min nördighet och att jag aldrig bör växa upp [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tradet:

Lite större än min på skuldran då. Min slutar precis där skulderbladet slutar, och går lite förbi skulderbladet så att säga. Dvs inte ner på ryggen, men i fläsket mellan[crazy].
Precis på kanten till skulderbladet gjorde det ont som saatana.

Ah men är väl kanske så jag ska ha den.

Lär dröja många år innan jag får råd ändå så.

tradet:

Och somnat ben är fan värre än tortyr!

Mjo, få saker man varit med om är värre än när en större del av kroppen domnat bort. Har haft grav b12-brist på grund av ett enzymfel, och vid ett tillfälle somnade båda benen nästan upp till låren. Stickandet varade över 5 minuter - vanligtvis går det över på 45 sekunder, även om det känns betydligt längre. Det var ungefär då jag insåg att b12-tabletter är värt besväret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Lär dröja många år innan jag får råd ändå så.

Har du fått prisförslag?

Stringburka:

och vid ett tillfälle somnade båda benen nästan upp till låren. Stickandet varade över 5 minuter - vanligtvis går det över på 45 sekunder, även om det känns betydligt längre.

[chocked] DUDE! det där lär inte vart kul.. jag har gjort mycket dumt och skaderelaterat, men det där är fan inte okej.


   
SvaraCitera