Aviseringar
Rensa alla

Säga nej till honom?


Ämnesstartare

Bortsett från mina problem med att lita på folk (är det förövrigt bara jag som tycker att varenda kotte hävdar sig ha sådana här issues?) så har jag en tendens att go awkward i sociala sammanhang.

Och den här killen - som jag egentligen inte har något större intresse för - bara liksom säger till mig att han tycker jag är vacker, och att han vill lära känna mig bättre, till veckan "om det passar".

Efter det händer 3 saker.
1. Jag vet inte hur man agerar i en sådan situation så jag står där awkwardly och liksom, göojbskg - ungefär.
2. Jag klämmer fram ett "uh, tack" - irriterande nog misstänker jag att jag var rosa i ansiktet - men säger att jag är upptagen hela veckan.
3. På något sätt lyckas han övertala mig att ge honom mitt telenummer, så att han kan höra av sig.

Har egentligen ingen konkret åsikt om honom, bara att han verkar vara allmänt skön, och en typisk kille som folk samlar sig omkring.

Oh, the terror.

Varför sa jag bara inte att jag inte var intresserad?

Egentligen är det ilandsproblem detta, och egentligen vill jag delvis bara uttrycka min frustration över hur lätt han fick mitt nummer. (seriously..)

Vad jag vill veta av er, som har varit upptagna med att stoppa varenda mening i er lilla carebox; när han ringer - hur bör jag avböja honom?

Har ungefär 0.00 sociala skills, och ja, skulle vilja ha något annat att säga än "nej vill inte träffa dig för att jag har socialt handikapp och inte orkar med dig, hejdå".

Ni som har liv kan ju ge exempel vad en normal människa skulle säga.. Om ni kan slita er från eran carebox.


   
Citera

Hej. Jag har ingen erfarenhet av sånt här whatsoever men du dör inte av att träffa honom 😉
Jag skulle ha gjort det, lidit mig igenom det för att se hur det utvecklar sig. Han kanske överraskar dig [y] ta chansen. Andra blir aldrig utbjudna.. (pekar på sig själv)


   
SvaraCitera

Nu förstod jag inte så mycket av din text.
Om detta är någon du känner irl som vill umgås ensam med dig senare i veckan "om det passar", så vill han garanterat sätta på dig.


   
SvaraCitera

orginalitetftw:

Ni som har liv kan ju ge exempel vad en normal människa skulle säga..

Jag skulle säga: Passa dig, han driver säkert den här bloggen: http://www.numlock.nu/ [no-no]


   
SvaraCitera

Nintendo:

driver säkert den här bloggen:

Haha, varningsrubriken; "Fula tjejer tar kontakt på nätet"


   
SvaraCitera

orginalitetftw:

och att han vill lära känna mig bättre, till veckan "om det passar".

intressant[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag skulle säga: Passa dig, han driver säkert den här bloggen: http://www.numlock.nu/

Ledsen att göra er besvikna, men jag (som driver numlock.nu) är inte samma kille som är i kontakt med trådstartaren.

I övrigt så är det självfallet trevligt att min blogg uppmärksammas och länkas härifrån. 😉


   
SvaraCitera

numlock_nu:

Ledsen att göra er besvikna, men jag (som driver numlock.nu) är inte samma kille som är i kontakt med trådstartaren.

Men seså, spela med lite här va [no-no]

Dold text: (och nä, du är säkert ett troll[no-no])


   
SvaraCitera

snacka om spooky O_O killen dyker upp som när man talar om trollen [surprised] hjällp


   
SvaraCitera

Virvelvind:

snacka om spooky O_O killen dyker upp som när man talar om trollen hjällp

Mm, han är säkert ute efter dig [badgrin]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Mm, han är säkert ute efter dig

haha, jag slår vad om att du Nintendo är den riktiga numlock, och att du dessutom har startat trollet och spelar motspelare för att få trovärdighet [badgrin][wink] HIIIHIIIHII! [cute]


   
SvaraCitera

Virvelvind:

haha, jag slår vad om att du Nintendo är den riktiga numlock

Meh, jag är ju tjej [no-no] Finns umare som kan bekräfta det [wink]


   
SvaraCitera

Nintendo:

Meh, jag är ju tjej Finns umare som kan bekräfta det

Haha xD det skulle bara ha vart så jäkla klockrent. Schizofren alltså.


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Haha xD det skulle bara ha vart så jäkla klockrent. Schizofren alltså.

Mm, jag kanske är det ändå, vem vet [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virvelvind:

snacka om spooky O_O killen dyker upp som när man talar om trollen [surprised] hjällp

Jag skulle inte vilja påstå att det är speciellt konstigt med tanke på att jag ser vilka webbplatser som skickar besökare till min blogg.

Varken konstigt eller avancerat.


   
SvaraCitera