Aviseringar
Rensa alla

Säga nej till honom?


äör ju bara säga som det är


   
SvaraCitera

orginalitetftw:

Ni som har liv kan ju ge exempel vad en normal människa skulle säga.. Om ni kan slita er från eran carebox.

Säg bara som det är, men jag tycker du borde träffa honom endå, sköna killar som folk samlar sig runt är bra som kompisar, även om du inte vill ligga med killen.

En av hemligheterna med att vara social är att inte bry sig så mycket om vad folk tycker och tror. De flesta är helt upptagna med att själva verka coola och tycker att det är jävligt skönt när någon bryter pinsam tystnad med att detaljerat berätta att de hade svårt att hitta hundmaten på ica i fredags, och vilken lycka det var när man slutligen hittade den.

Något litet och fånigt som alla kan skratta åt och som inte hotar någon eller eller verkar skrytsamt, bjud lite på dig själv helt enkelt. Det är inte så att sociala människor har mer eller vettigare saker att säga, da har bara lägre krav på vad man kan prata om.


   
SvaraCitera

orginalitetftw:

Varför sa jag bara inte att jag inte var intresserad?

För att du är uppmärksamhetskåt och vill att han ska ringa dig ytterligare, sen starta en tråd om att en kille tycker du är snygg[bigsmile]


   
SvaraCitera

Om du nu inte är socialt skillad så kan han väl vara en människa du kan utnyttja för att bli bättre? Du kan ju inte fly från kontakter hela livet, utmana dig själv.


   
SvaraCitera

Angelize:

så kan han väl vara en människa du kan utnyttja för att bli bättre?

Är ju det hon försöker göra atm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

För att du är uppmärksamhetskåt och vill att han ska ringa dig ytterligare, sen starta en tråd om att en kille tycker du är snygg

- Uppmärksamhetskåt? Alla som känner mig skulle tyckt detta var bortom humoristiskt. Har dessutom bara två ord ett erbjuda dig käre herr. Om du kan använda ditt låga IQ till att lista ut dessa får du en kaka, jag lovar.

Virvelvind:

Jag skulle ha gjort det, lidit mig igenom det för att se hur det utvecklar sig. Han kanske överraskar dig ta chansen. Andra blir aldrig utbjudna.. (pekar på sig själv)

- Visst skulle det kunna vara intressant, sure. Helt rätt. Har inga argument emot det.

AndyH:

Säg bara som det är, men jag tycker du borde träffa honom endå, sköna killar som folk samlar sig runt är bra som kompisar, även om du inte vill ligga med killen.

En av hemligheterna med att vara social är att inte bry sig så mycket om vad folk tycker och tror.

- Visst skulle jag, igen, kunna tänka mig att träffa honom. Troligtvis dags att sluta vara socialt efterbliven nu liksom, men jag. Ne förresten, har inte ens en bra anledning att inte träffa honom egentligen.

Det är inte att jag bryr mig om vad folk tycker, förresten. Motsatsen snarare. Anledningen att jag är socialt missanpassad är för att jag undviker människor, och allmänt ogillar dem.

Men igen, behöver väl en ändring eller två.


   
SvaraCitera

"Hej, du har nog missförstått något. Jag är inte intresserad av dig. Ledsen om du fick det intrycket."


   
SvaraCitera

orginalitetftw:

Anledningen att jag är socialt missanpassad är för att jag undviker människor, och allmänt ogillar dem.

Känner igen mig! Men om man vill förändra något kan man ju börja ge folk en chans. Du kan ju alltid säga nej nästa gång..
Hur bra känner du den här killen?
Är han en total främling kan ni ju träffas där det är mycket folk [wink]


   
SvaraCitera

Texten låter lite som mig, men ändå inte. Jag har svårt att lita på folk och säger inte mycket om dom ger en komplimang, men däremot kan jag uttrycka mig direkt om jag inte vill ha något med en person att göra som inte intresserar mig.
Det är man själv som får avgöra vad man känner. Om man är intresserad eller inte, men i ditt fall, så är du inte det, och man dör inte av att säga ifrån "jag är inte intresserad av dig" och han kommer ju knappast kontakta dig eller besöka dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi är nog olika som personer i grunden, men jaghar helt enkelt sagt (i några sådana situationer då man inte vill ha mer kontakt) att "det känns lite konstigt för mig just nu att träffas o så, för jag tänker faktiskt på en annan lite grand". då blir det inte riktat mot just honom lixom... man behöver inte förklara mer o det blir inte awkward lr otrevligt. har fungerat för mig iaf. om du trots allt är liiite intresserad av att lära känna honom mer, hade jag därefter sagt typ "men vi kan ta en liten promenad o bara prata lite om du vill", om vibbarna känns rätt efter att ni pratat lite grand.

psst. btw, får bara en känsla av att han menar det han säger... normala killar säger normalt inte "tycker du är vacker" (med just de orden) i en "vanlig" situation (dvs nykter) utan att mena det ? min erf iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Caisa_15:

normala killar säger normalt inte "tycker du är vacker" (med just de orden) i en "vanlig" situation (dvs nykter) utan att mena det ?

Jodå, visst gör vi det. Eller jag har inga problem med det - ingenting stoppar mig. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

numlock_nu:

Jodå, visst gör vi det. Eller jag har inga problem med det - ingenting stoppar mig. 😉

jaha... nice [rolleyes], vore inte livet ännu enklare med en sån här?

http://www.mylovetoys.se/testade_i_media/fleshlight/lady_fleshlight_pink_244/


   
SvaraCitera
Gifted

orginalitetftw:

Har ungefär 0.00 sociala skills, och ja, skulle vilja ha något annat att säga än "nej vill inte träffa dig för att jag har socialt handikapp och inte orkar med dig, hejdå".

Eh, utmarkt tillfalle att trana?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

träffa honom, vad är det värsta som kan hända? om du "misslyckas" kanske ni inte är vänner sen men om du dissar han är ni nog inte det heller. och om du "lyckas" och det visar sig att han är en riktigt trevlig och underbar person kanske ni kan ha ett härligt förhållande.

Allt kan hända om man vågar satsa


   
SvaraCitera

orginalitetftw:

- Uppmärksamhetskåt? Alla som känner mig skulle tyckt detta var bortom humoristiskt.

Båda.


   
SvaraCitera