Aviseringar
Rensa alla

Säga upp kontakten med sina syskon - hur bra kontakt har ni?


Ämnesstartare

Har sagt upp all kontakt med mina syskon. Jag har sagt till dom att vi måste kunna prata med varandra om det vi vill kunna ta en fika bara vi. Vi vet ingenting om varandra, dom bryr sig aldrig om  mig och frågar aldrig mig om någonting och frågar jag dom något privat får jag bara,vadådå. Har sagt till dom att jag vill känna dom bättre men dom vill inte och så jag sa tills ni ändrar er vill jag inte höra något mer. 

Hur bra kontakt har ni och skulle ni göra som jag?  Ska väl säga att dom är 26 respektive 30 år och jag 20


   
Citera

Vi säger grattis och god jul till varandra och kallpratar kanske om vi ses på nån högtid eller så. Det är väl typ det.

Tråkigt att dom inte vill lära känna dig bättre om du uttryckligen sagt att du vill det. Hade nog gjort som du


   
SvaraCitera

Segt. :/

Träffar lillbrorsan någon gång i månaden kanske, om ens det. Skulle dö för honom anytime dock så känner väl att vi är rätt tajta ändå. Är 24, han 22. 


   
SvaraCitera

Helsyskon?

Har "bra" kontakt med en av mina syrror. 
Knappt nån med min andra 


   
SvaraCitera

Vi brukar träffas vid jul. Vi har inget otalt, men inte heller så mycket gemensamt.


   
SvaraCitera

Har ganska bra kontakt med dom även om det skiljer 12år på oss. Men om jag varit i den sitsen med att de inte bry sig om mig så hade jag nog inte viljat ha någon kontakt med dom


   
SvaraCitera

Vi träffas i princip varje vecka och umgås, även om vi inte pratar särskilt mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helsyskon. 

Vi försöker träffas ofta, den ena syrran bor 1 timme ifrån blir betydligt svårare men jag åker och träffar henne men hon kommer aldrig hem till mig. Den andra bor 10 minuter bort, brukare åka till henne flera gånger i veckan, men vi pratade aldrig om något och hon kom aldrig hem till mig. 

Men dom frågar inget om mig, hur det är med lägenheten studierna nya husdjuren m.m och det är helt omöjligt att fråga dom då dom vänder taggarna utåt. Försökt i många år, till slut orkar man inte försöka längre. Även fast dom har barn och att jag älskar barnen. Synd men känner att jag inte orkar mer. 


   
SvaraCitera

Har bäst kontakt med 4 st, två äldre bröder och 2 äldre systrar. Resten är väl helt okej. 1 syster har jag dock inte bra kontakt med (hon bor här hemma med).


   
SvaraCitera

skapligt för avståndet o så 


   
SvaraCitera

Har två systrar som jag älskar mer än nåt annat, den ena är 30 år och har två barn, försöker hälsa på minst en gång i veckan men när det inte går så är det väl okej, den andra som är 24 träffar jag varje dag och vi har god kontakt . Tror inte jag skulle klara mig utan mina syskon faktiskt, för vi känner varandra så bra. 
Sen är det ju tråkigt att du själv inte håller kontakten med dom för dom är endå ditt kött och blod vill säga.


   
SvaraCitera

har ingen kontakt med mina fostersyskon/låtsassyskon. 


   
SvaraCitera
Exner

Har mycket stabil relation.


   
SvaraCitera

Min syster och jag har väldigt bra kontakt dock vet jag inte hur länge till det varar. Med min brorsa så är den väl ok. Han bor hos pappa och jag hos mamma. Pratar med honom ibland osv... 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är bra kontakt? 


   
SvaraCitera