Aviseringar
Rensa alla

Säger aldrig pojkväns namn


Ämnesstartare

Hej. Det är så att jag råkat inse att jag aldrig säger min pojkväns namn. Detta är ett distansförhållande, vi har varit ihop i nästan 1 år. Vi hinner aldrig träffas så vi smsar hela tiden. Jag läste våra konversationer från tidens början och upptäckte att jag aldrig säger hans namn (omedvetet). Hade det varit awkward om jag började säga det nu? Och tror ni att han är medveten om detta?
Mvh


   
Citera

varför tänker du på det ens..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:
varför tänker du på det ens..?

Vettefan.. Känner mig lite konstig. Han säger jämt mitt namn men jag säger aldrig hans.


   
SvaraCitera
reben

spelar väl ingen roll


   
SvaraCitera

man tilltalar väl sällan någon vid namn i smskonv? speciellt inte till folk som står en nära.


   
SvaraCitera
Kudhos

Har gjort det när jag vart allvarlig om något. Men annars nä varför skulle man? Känns välidgt, stelt. 


   
SvaraCitera

Måste man väl inte göra. Lägg ingen vikt på detta.


   
SvaraCitera
molnig

isola:
man tilltalar väl sällan någon vid namn i smskonv? speciellt inte till folk som står en nära.

Mycket glad

Hej Bertil! Hur mår du, Bertil? Själv mår jag bra, Bertil! Saknar dig, Bertil! Puss och kram Bertil! Din Sofiiie för alltid, Bertil!

Det blir bra. Fast alltså byt Bertil till hans namn. Men han heter kanske Bertil? Börja säga hans namn! Alla coola säger sin pojkväns namn i varje mening.


   
SvaraCitera

kan du ju göra om du känner att det är viktigt. Men du behöver ju inte överdriva det hela tiden 


   
SvaraCitera

- tiden... Skeptisk


   
SvaraCitera

namn är lite objektifierande tycker jag


   
SvaraCitera

Vad kallar du honom?  kör på och säg hans namn någon gång och se om det blir reaktion 


   
SvaraCitera
Yaren

Säg det när det passar. Inte för mycket. Själv tycker jag att det är jättetrevligt när folk nämner en vid namn. Det blir en helt annan sak. 


   
SvaraCitera

säger i princip bara min partners namn när jag pratar om henom med någon annan. 


   
SvaraCitera
Exner

mpt:hv:
namn är lite objektifierande tycker jag


   
SvaraCitera