Aviseringar
Rensa alla

Sälja CV


Xhatoz
Ämnesstartare

Hej,
Jag har länge haft som hobby att göra CV på min fritid och då också hjälpt kompisar och familj med deras. Har tänkt på att sälja färdiga CV och undrar om det finns något ställe (hemsida) där det finns möjlighet att göra detta? 

Tackar


   
Citera

Använder du LaTeX?


   
SvaraCitera
Xhatoz
Ämnesstartare

Tickstart:
Använder du LaTeX?

Nej det gör jag inte, har faktiskt ingen aning om vad det är.


   
SvaraCitera

kan ev. tänka mig att köpa om det blir ngt att ha.  


   
SvaraCitera
Xhatoz
Ämnesstartare

S3ON:
kan ev. tänka mig att köpa om det blir ngt att ha.  

Det låter trevligt! Vad för slags cv "är något att ha" enligt dig? 


   
SvaraCitera

Xhatoz:

Det låter trevligt! Vad för slags cv "är något att ha" enligt dig? 

Något som säljer obv

fixar du referenser och sånt också? ngn gubbe som kan svara i luren menar jag 


   
SvaraCitera
Xhatoz
Ämnesstartare

S3ON:

Något som säljer bov

Det förstår jag. Men hur hade du velat att det ska se ut? Man utgår ju utifrån de en viss person vill ha, de bästa CV:n är de som är unika, och passar just den personen.


   
SvaraCitera

Xhatoz: Men hur hade du velat att det ska se ut? Man utgår ju utifrån de en viss person ska ha, de bästa CV:n är de som är unika, och passar just den personen.

Are you for real? Allt handlar om att ljuga så bra som möjligt, den som ljuger bäst får intervju. Har du vad som krävs eller inte? 


   
SvaraCitera
Xhatoz
Ämnesstartare

Jag gör inte CV där jag ska hitta på vad som ska stå i det. Jag gör mallar, där du sedan nämner vad som ska fyllas i, sedan får du ett färdigt CV med mallen som din information finns i.


   
SvaraCitera
Xhatoz
Ämnesstartare

S3ON:

Are you for real? Allt handlar om att ljuga så bra som möjligt, den som ljuger bäst får intervju. Har du vad som krävs eller inte? 

Jag gör inte CV där jag ska hitta på vad som ska stå i det. Jag gör mallar, där du sedan nämner vad som ska fyllas i, sedan får du ett färdigt CV med mallen som din information finns i.


   
SvaraCitera

Nej, ingen vill köpa något som tar 2 minuter att skriva ihop själv


   
SvaraCitera

S3ON:

Are you for real? Allt handlar om att ljuga så bra som möjligt, den som ljuger bäst får intervju. Har du vad som krävs eller inte? 

Det funkar inte riktigt så.

Mvh
Han som vet


   
SvaraCitera
Xhatoz
Ämnesstartare

Jungman:
Nej, ingen vill köpa något som tar 2 minuter att skriva ihop själv

Då tror jag inte vi ser CV på samma sätt. CV med bara en massa text är urtrist och får en arbetsgivare in tusen ansökningar tror jag de väljer att titta på de som ser lite roligare ut.


   
SvaraCitera

Xhatoz:

Om du nu erbjuder dig att göra cv'n tycker jag att du borde ge exempel på tidigare arbeten så man vet vad man kan förvänta sig. 


   
SvaraCitera

Xhatoz:

Om du nu erbjuder dig att göra cv'n tycker jag att du borde ge exempel på tidigare arbeten så man vet vad man kan förvänta sig. 


   
SvaraCitera