Aviseringar
Rensa alla

Sälja mobil med abonnemang


Lounge
Ämnesstartare

Vet att man kan överlåta abonnemang så det är inget problem.

Betalar 295 kr i månaden för min mobil som jag har 1 års bindningstid kvar på.

Om jag skulle sälja den, ska jag bara "ge bort den" och låta den nya ägaren ta över och betala abonnemanget eller ska jag också ta ut en summa för mobilen i sig?


   
Citera

Lounge: Om jag skulle sälja den, ska jag bara "ge bort den" och låta den nya ägaren ta över och betala abonnemanget eller ska jag också ta ut en summa för mobilen i sig?

Misstänker att ingen är så sugen på att ta över ett abonnemang och betala för telefonen. Du kan ju sälja bara telefonen och fortsätta betala för abonnemanget eller be om en slutfaktura. 


   
SvaraCitera

Det beror help på vilken mobil det är och vad dör sorts abbonemang det är. Tex får man ringa hur mycket man vill? Hur stor datamängd får man i månaden och vad är det för mobil?


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Hajpojken:

Misstänker att ingen är så sugen på att ta över ett abonnemang och betala för telefonen. Du kan ju sälja bara telefonen och fortsätta betala för abonnemanget eller be om en slutfaktura. 

Fast är telefonen jag delbetalar.. skrev lite fel

applekakanshaj2:
Det beror help på vilken mobil det är och vad dör sorts abbonemang det är. Tex får man ringa hur mycket man vill? Hur stor datamängd får man i månaden och vad är det för mobil?

Alltså betalar bara för själva mobilen, samsung s6 edge


   
SvaraCitera

Lounge:

Fast är telefonen jag delbetalar.. skrev lite fel

Alltså betalar bara för själva mobilen, samsung s6 edge

Det beror nog på hur mycket du redan betalt, men har det gått ett år eller mindre, så bör du nog "ge" bort mobilen, då halva priset är det som är kvar, och är också vad den mobilen kostar att köpa begagnad ändå.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

applekakanshaj2: och är också vad den mobilen kostar att köpa begagnad ändå.

fast den kostar mer begagnad än 12*månadskostnaden lol

studentabonnemang yo

men förstår hur du menar, kan ej ta så mycket över

ska nog be om en  slutfaktura iaf och sälja utan något avtal


   
SvaraCitera

Lounge: fast den kostar mer begagnad än 12*månadskostnaden

Men att ha en bindningstid på 12 månader + 3540kr i månaden, är lite för mycket, för att vara en begagnad mobil av förra generation.

Lounge: ska nog be om en  slutfaktura iaf och sälja utan något avtal

Gör så, du får kanske 4000kr då.


   
SvaraCitera