Aviseringar
Rensa alla

sälja sex?


Gifted
Ämnesstartare

Jag läste en artikel på aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4201322.ab

Det som irriterar mig lite är:

"När parets väninna fick höra vad de sysslade med ville hon också vara med. 18-åringen började då förmedla sexuella kontakter även till henne. "

Den enda som straffas är killen, tjejerna (som uppenbarligen var med på det), går ostraffade.

Jag menar, vad är poängen med straffet? Vem förlorar på det? Tjejerna? De gör det frivilligt. Köparna? Frivilligt där med. Skattebetalarna? Ja, möjligtvis då de inte betalar skatt på inkomsterna, men det är ju moment 22, då det är olagligt att köpa sex.

Visst, i de allra flesta sammanhang är det många kvinnor som lider och far illa, men det finns ju fall där ingen är förlorare. Vad tycker ni?


   
Citera

Konstigt att bara killen åkte dit på det då tjejerna uppenbarligen va med på det av egen vilja. Men killar ska ju alltid straffas, och tjejer ska se söta ut och vara oskyldiga=)


   
SvaraCitera

jävla diskriminering


   
SvaraCitera

det är inte förbjudet att sälja sig själv, men det är förbjudet att sälja andra.


   
SvaraCitera

Gifted:

Vad tycker ni?

idiotiskt.
men vill gärna veta hur de blev påkomna dock.


   
SvaraCitera

konstruktioner:

det är inte förbjudet att sälja sig själv, men det är förbjudet att sälja andra.

dom kom på idén tillsammans?


   
SvaraCitera

Mjälte:

dom kom på idén tillsammans?

Men om hon säljer sin kropp är det helt lagligt. Om de däremot delar på vinsten så räknas det som att han säljer hennes kropp, alltså att han är hennes hallick. Det må vara korkat, men så är det.


   
SvaraCitera

konstruktioner:

korkat

[sad]


   
SvaraCitera

konstruktioner:

korkat

till och med så korkat så att det står i en av FNs konventioner


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

konstruktioner:

det är inte förbjudet att sälja sig själv, men det är förbjudet att sälja andra.

Ja, jag ser en viss poäng i det; men det är ju fortfarande korkat att det är tillåtet att göra något, men det är inte tillåtet att få hjälp med det.


   
SvaraCitera

Sjukt. Antingen ska båda grejerna vara olagligt eller så ska inget av det vara det.


   
SvaraCitera

Ingen diskriminering. Att sälja sex är lagligt, oavsett kön. Att köpa är olagligt.


   
SvaraCitera

Gifted:

Vad tycker ni?

Det är ju liksom så att han har ju faktist inom visa gränser utnyttjat sin flickvän till att sälja sex för att få ihop pengar tills sitt körkort. Och som dem flesta säger så är det lagligt att sälja med ölagligt att köpa, det är väll rätt att han åker dit!


   
SvaraCitera

Gifted:

Ja, jag ser en viss poäng i det; men det är ju fortfarande korkat att det är tillåtet att göra något, men det är inte tillåtet att få hjälp med det.

Lagen finns väl till för att kvinnor inte ska bli utnyttjade av sina hallickar. Det är inte alla som har en pojkvän som hjälper en att sälja sex. De flesta har väl säkert någon riktigt djävul som tar mer än halva inkomsten ifrån dem.

Fast jag tyckte det var rätt svinigt av killen att gå med på att sälja sin flickvän för att han skulle kunna köpa en bil. Faktiskt.


   
SvaraCitera

Gifted:

När parets väninna fick höra vad de sysslade med ville hon också vara med

[love]

Värsta porrfilmsintrigen...


   
SvaraCitera