Aviseringar
Rensa alla

Säljande personlighet?


Ämnesstartare

Hej snart ska jag på intervju, om ett jobb som även sysslar med merförsäljning. Någon med lite tips på vad de vill höra? Vet inte om jag är den säljande typen^^ Hur är man då? Vill ju ha jobbet iaf men för dem är nog merförsäljningsbiten viktig så jag måste kunna övertyga dem!


   
Citera

alla jobb som har med att sälja ngt att göra verkar så hemska[sad]


   
SvaraCitera

utåtriktad, bra på att övertyga etc
men du ska ju inte säga att du är det om du inte är det [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

alla jobb som har med att sälja ngt att göra verkar så hemska[sad]

jaa. Jag vet:( Men det är bara merförsäljning så det är inte den huvudsakliga arbetsuppgiften.. Men ja det är ju inte det bästa kanske:(


   
SvaraCitera

Undvik att vara ärlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

men du ska ju inte säga att du är det om du inte är det

Ja men jag vill ju ha jobbet... Ja tänker ju inte säga, ne ja vet inte ja e nog inte säljtypen. Man kan ju linda in de på nåt bra sätt utan att ljuga:) typ ja e bra på att ta folk eller nått^^


   
SvaraCitera

Nirvana:

jaa. Jag vet:( Men det är bara merförsäljning så det är inte den huvudsakliga arbetsuppgiften.. Men ja det är ju inte det bästa kanske:(

jaha vet inte vad dety är för skillnad[blush]


   
SvaraCitera

Säg typ att du vill ge kunden en unik upplevelse och "det där lilla extra" och sånt trams. [crazy]


   
SvaraCitera

Nirvana:

Man kan ju linda in de på nåt bra sätt utan att ljuga:) typ ja e bra på att ta folk eller nått^^

ja, klart du kan överdriva lite och så, gjorde jag med när jag var på intervju en gång [crazy] men man ska ju inte säga saker som man inte kan leva upp till sen [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller egentligen är jag utåtriktad o bra på att övertyga men däremot så är jag inte typen som vill pracka på människor massa skit.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

enhimmelskdrog:

a, klart du kan överdriva lite och så, gjorde jag med när jag var på intervju en gång [crazy] men man ska ju inte säga saker som man inte kan leva upp till sen

Men hur vet man det då? Jag kanske är asbra på att sälja jag vet ju inte. hur vet man om man e de.. e helt förvirrad:P


   
SvaraCitera

säg att du är mycket duktig på att framkalla flyktkänslor hos alla du talar med så kommer dem anställa dig direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

flyktkänslor

vad menas med det?:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oooh, var positiv, uttåtriktad, ha fantastiskt inre leende!
Fast mersäljande... Kanske inte behövs lika mycket då, vet inte^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouki:

Fast mersäljande... Kanske inte behövs lika mycket då, vet inte^^

fantastiskt inre leende? Snarare en ruttan själ som hamnar i helvetet^^ Haha ja själva arbetet går ju inte bara ut på att sälja, det är väl främst service


   
SvaraCitera

Nirvana:

vad menas med det?:P

Det är det en hare får när den står öga mot öga med en varg.


   
SvaraCitera