Aviseringar
Rensa alla

Sällskapsspel


Ämnesstartare

Tjena!

Jag tänkte på en grej. Det skulle vara trevligt med sällskapsspel i digital form här på UM. Vad säger ni om det? Man skulle kunna spela multiplayer med användarna, samt kunna kommunicera med text under spelet. Jag tror att det skulle öka gemenskapen och även locka hit mer folk.

Jag hade inte tänkt mig superavancerade spel utan t ex schack eller andra brädspel, andra enklare spel som är lätta att programmera men kul att spela tillsammans. Ni måste väl tröttna ibland på forumet och forumlekarna?

Vad tycker ni? Har ni några egna kreativa idéer?


   
Citera

Razorblade:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

kan spela wordfeud med um:are. nöjer mig med det.


   
SvaraCitera

Ja. Risk, please.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razorblade:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Jag tycker att det skulle lyfta UM rejält, gemenskapen och fun-faktorn.

Blivande_japan:

kan spela wordfeud med um:are. nöjer mig med det.

Det låter lagom roligt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razorblade:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

typ fyra i rad kanske


   
SvaraCitera

Razorblade:

Det låter lagom roligt...

Blivande_japan:

nöjer mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razorblade:

Skulle ni vilja ha multiplayer sällskapsspel på UM?

Fan också, valde fel färg. Ja skulle vara blått, och nej rött. Jag är ledsen. Ni får ursäkta min dumhet. [sad]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag kan tänka mig att folk här har en mängd kreativa idéer. Vi kan kanske t.o.m. skapa ett eget spel? Har ni sett "The big bang theory"-avsnittet där Sheldon skapar en tremannaschack?[wink]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

André Vifot Haas:

Åtta:

Vad tycker ni om det här? Skulle det kunna göras i praktiken utan allt för mycket besvär? Just nu är majoriteten för det.


   
SvaraCitera
Åtta

Razorblade:

Vad tycker ni om det här?

Rolig idé, men inte genomförbar, och passar inte in i vad UM är.

Razorblade:

Skulle det kunna göras i praktiken utan allt för mycket besvär?

Nej. Jag har sysslat med spelutveckling, och när folk säger "något simpelt spel som typ risk eller så" innebär det flera veckor utveckling. Multiplayer är ännu djävligare. Multiplayer via webben är ännu djävligare.

Fullt görobart, givetvis, men inte realistiskt. Det vore mycket, mycket bättre som ett community-projekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Icke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Rolig idé, men inte genomförbar

Ok, synd att det är så komplicerat.[sad]

Åtta:

passar inte in i vad UM är.

Det här håller jag inte med om. Det skrivs så mycket skit på UM bara för att folk vill leka med varandra. Spel skulle isf passa bättre än skitsnack. Men men.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker fortfarande att försvarsmakten var roligt att spela med umare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Icke.

Det skriver du bara för att du är en dålig förlorare och inte skulle kunna ta förluster. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razorblade:

mycket skit p

um är en hög med skit, om du inte gillar skit passar du inte här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

um är en hög med skit, om du inte gillar skit passar du inte här.

Så lätt blir du inte av med mig! [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razorblade:

Vad tycker ni om det här?

Precis som Åtta så tycker jag absolut att det är en rolig idé. Men jag tror att vi har väldigt mycket annat som vi måste fokusera på och utveckla den närmaste tiden. Jag har en del idéer på lager som jag tror kan hjälpa till att öka gemenskapen, och som dessutom är betydligt enklare att fixa. Förhoppningsvis kan jag dela med mig av dem inom en inte alltför avlägsen framtid. [smile]


   
SvaraCitera