Aviseringar
Rensa alla

Säng! HJÄLP!


Ämnesstartare

Hoppas denna hamnar rätt..

Hur som helst, är det någon som vet var jag kan få tag på en sängram i metall till en 120 eller 140-säng? Ni vet, en sån som är gjord av metallstänger som är böjda på nåt vis. Har redan kollat IKEA, Mio, Jysk etc. men den enda jag tyckte om fanns på Ikea och de har slutat tillverka sängramar i en massa storlekar.. Jag har sett en massa såna dagbäddar som är jättefina, men jag tvivlar på att både jag och min pojkvän ryms i en 90-säng.. [sad]

Någon som har tips? Skulle det vara möjligt att bygga en själv? [cry]

Tacksam för svar [love]


   
Citera
Ämnesetiketter

Blocket?

SOVA​?

Ana sängar?

Möbelmagasinet?

Prisjakt?

?

Förövrigt är det ju inga problem att få plats två pers i en 90-säng. Men om det skulle vara sådana bekymmer för er, är det ju bara till att köpa två stycken och slå ihop dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kollat de sidorna också [sad]

Sen är min pojkvän ganska biffig (jag är liten och blir alldeles mosad av honom i en liten säng..) så nej det går inte bra.. [sad]

Och det går ju tyvärr inte att sätta ihop dagbäddar, lär se ut som en stor spjälsäng, hur tar man sig i/ur den? Haha [sad]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Förövrigt är det ju inga problem att få plats två pers i en 90-säng.

Om man inte är väldigt smal så är det jävligt jobbigt i längden. En natt eller två funkar, men ska man dela säng några månader får den allt vara större. Jag fick sova på en madrass med mitt ex av det enkla skälet, de dagar jag skulle till skola/jobb och behövde vara utvilad. Och jag är inte jättetjock som du vet.


   
SvaraCitera

Köp begagnad, det är väl inte så viktigt hur den ser ut. Men låter jobbigt att sova med en storväxt människa i en 140säng.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Förövrigt är det ju inga problem att få plats två pers i en 90-säng.

Dude, snacka för dig själv och oj-en-arm. Själv kan jag knappt sova själv i en 90-säng utan att irritera mig.

lyckorusnonstop:

Ni vet, en sån som är gjord av metallstänger som är böjda på nåt vis.

De är trevliga [cute]
Vet dock inte var man får tag på dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Köp begagnad, det är väl inte så viktigt hur den ser ut.

Det är det inte nej, men verkar vara helt jävla omöjligt att hitta en någonstans [n]

iddqd:

De är trevliga [cute]

Visst är de [bigsmile]


   
SvaraCitera

Ska du ha en sängram är det nästan billigare att köpa en helt ny säng 😛


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Förövrigt är det ju inga problem att få plats två pers i en 90-säng.

Om man spenderar varje natt i denna säng blir det ju till slut ganska jobbigt. Under svettiga, snoriga febernätter är det ganska trevligt att kunna skapa ett litet avstånd mellan sig, tex.


   
SvaraCitera

iddqd:

oj-en-arm

[love]

Jonnybravo91:

Förövrigt är det ju inga problem att få plats två pers i en 90-säng.

Pfft. Jag ångrar att jag inte smällde på och köpte 160 när jag ändå köpte en ny (120)


   
SvaraCitera

lyckorusnonstop:

Det är det inte nej, men verkar vara helt jävla omöjligt att hitta en någonstans [n]

Finns ju hur många som helst på tex blocket


   
SvaraCitera

har delat 90-säng i ca 10 månader. tycker bara det är mysigt [blush]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

har delat 90-säng i ca 10 månader. tycker bara det är mysigt [blush]

Man kan ju inte röra sig!!


   
SvaraCitera

isola:

Man kan ju inte röra sig!!

klart man kan [cute]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

klart man kan [cute]

Nä, inte utan att skuffas ju.


   
SvaraCitera