Forumet - sänka röståldern till 16?

sänka röståldern till 16?

2050 0 169

Spana också in:

Nickynamo:

Att för många politiskt ovetande ungdomar missbrukar sin rösträtt och röstar på 'piratpartiet' eller dyl.

Att nämna ett parti som exempel när du försöker göra en påvisa en poäng är tämligen meningslöst eftersom det är ganska subjektivt och det alltid finns folk som stödjer partiet och kommer att bli irriterade.

Nickynamo:

Fördelar är att dom som är politiskt medvetna kan faktiskt få påverka, samt att ungdomar kommer känna sig viktigare då [blush]

Tror du seriöst att någon kan vara med och påverka någonting som har med staten att göra?
Fisk_den_tredje:

Att nämna ett parti som exempel när du försöker göra en påvisa en poäng är tämligen meningslöst eftersom det är ganska subjektivt och det alltid finns folk som stödjer partiet och kommer att bli irriterade.

Jag säger inte att det är ett dåligt parti, bara att jag själv tror att många ungdomar kommer rösta på det partiet endast pga att dom vill ladda ner saker och inte ens ha en aning om partiets åsikter.
Men visst, jag vill inte heller att någon röstar på socialdemokraterna eller moderaterna utan att veta något om partiets åsikter och planer.

Fisk_den_tredje:

Tror du seriöst att någon kan vara med och påverka någonting som har med staten att göra?

[rolleyes]