Aviseringar
Rensa alla

Sänka skatterna?


Ämnesstartare

Miceparade:

Hälsosammaste inställningen.

Kom tillbaka när pensionärerna fått tillbaka sin frihet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teensoundman:

Palla stavkontrollera allt.

Ja, palla.

teensoundman:

Jag tycker frågan är helt irrelevant för vad jag än tycker så spelar det ingen roll.

För att något ska vara irrelevant måste det vara det i ett sammanhang. Att bara säga att något är irrelevant utan givet sammanhang tyder på att man inte känner till ordets innebörd.


   
SvaraCitera
Tyrael

teensoundman:

Och ja, du tycks inte veta vad det betyder. Jag tycker frågan är helt irrelevant för vad jag än tycker så spelar det ingen roll. Svenska samhället är redan totalt fucked up.

Uppenbarligen är det helt "irrelevant" att du öht. är på detta eller något annat forum då eftersom tråden antagligen är gjord för att skapa diskussion vilket du inte verkar förstå.


   
SvaraCitera

teensoundman:

Kom tillbaka när pensionärerna fått tillbaka sin frihet.

Kom tillbaka? Och undertiden sitta på sin feta röv och göra ungefär inte ett piss. Skitbra jävla deal för en värdelös jävla generation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

För att något ska vara irrelevant måste det vara det i ett sammanhang

Tyckte det var underförstått vad jag menade. Och för det andra har jag mvg i både svenska a och b. Dessutom är det ett jäkla forum så whatever.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Tror du på allvar att alla skattepengar går till underhåll av den kungliga familjen?

största delen

Nachac:

Vet du hur mycket av skatten som går till kungahuset per person?

hur skulle jag kunna veta det? jag betalar ju inte ens skatt. Men jag vet att det är väldigt många miljoner varje år:
Annons:.Fakta: Kungens anslag

2010 - 125 miljoner kronor

2009 - 112 miljoner kronor

2008 - 109,5 miljoner kronor

2007 - 98 miljoner kronor

2006 - 97,5 miljoner kronor

2005 - 96 miljoner kronor

2004 - 94,5 miljoner kronor

2003 - 87,5 miljoner kronor

Annons:.Kronprinsessan Victoria och prins Daniel

Baby-nyheten hett stoff i utländska medier
Tarras-Wahlberg: Har länge varit hennes dröm
Reinfeldt: Jag vill skicka mina varmaste gratulationer
Rojalisterna: Mycket glädjande
Republikanska föreningen: Barnet kommer inte ta över
Hovets hemsida kraschade efter beskedet
Kronprinsessparet väntar barn i vår
Ettåriga bröllopsdagen firas privat
Victorias bröllop dyrt för polisen
Prinsessbröllop uppsving för Ockelbo
Kronprinsessans bröllopsresa var ingen muta enligt åklagarmyndigheten
MututredningWebb-tv
”En kvinna av börd får sin man av folket”
Här berättar kungafamiljen om förlovningen
Kommentar
SkyllSnabbguide: Den svenska monarkins historia
ARGUMENT FÖR MONARKI
ARGUMENT FÖR REPUBLIK
Kommer Victoria att heta Westling?
Ett antal stora steg framåt
Chatta om kungliga bröllop och ceremonier Allt om:
Kronprinsessan Victoria och prins Daniel
Annons:.Annons:.Svenska kungahuset går med förlust, som varje år täcks av staten. I år får kungen 125 miljoner kronor, varav 10 miljoner kronor går till bröllopet. Men hur mycket Kungahuset kostar är svårberäknat. Det finns många dolda utgifter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bonnie:

hur skulle jag kunna veta det? jag betalar ju inte ens skatt. Men jag vet att det är väldigt många miljoner varje år:

En tia.


   
SvaraCitera

Men palla tjöta om kungafamiljen. Är ni emot det, stick till Christiania eller nåt [mad]


   
SvaraCitera

Tashie:

Är ni emot det, stick till Christiania eller nåt

HAhahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teensoundman:

Och för det andra har jag mvg i både svenska a och b.

Jag ger fullständigt blanka fan i ditt betyg, i synnerhet när du uttrycker dig som en kratta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tashie:

Men palla tjöta om kungafamiljen

vill hellre ha president, de gör iallfall någon nytta, då förtjänasr man pengar [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bonnie:

vill hellre ha president, de gör iallfall någon nytta, då förtjänasr man pengar [tard]

Jag vill hellre ha en folkvald diktator, de gör i alla fall någon nytta. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Kom tillbaka? Och undertiden sitta på sin feta röv och göra ungefär inte ett piss. Skitbra jävla deal för en värdelös jävla generation.

Först och främst min röv är inte fet. Jag är 178 och väger 80kg, ligger precis där jag skall om man tittar på bmiet. Dessutom inte massa hår och finnar, så den är rätt okej. Vill du ha en bild [smile]?

Det är ingen idé att diskutera... Vad ska jag göra? Bli politisk arrangerad? Jag tycker svenska systemet funkade kanon mellan 50-talet till eu kom in i bilden. Visst kunde man gjort lite förbättringar. Men jag tål inte se hur väldigt många politiker lurar till sig pengar, se var våra skattepengar tar vägen, hur vi behandlar svenska folket, speciellt de med funktionshinder och de äldre. Men ta hit kriminella och ge dem mer än vad vi har råd med kan vi göra.

Och nej jag tål inte att grovt kriminella får sitta ett antar år för att döda ett helt gäng, och nej jag gillar inte att dessa banditer får mer pengar att leva för än vad vi ungdomar får. Och nej, jag gillar inte att maten på ett fängelse per person kostar mer än vad det gör för en person som utbildar sig. Och nej jag gillar inte att alla börjar hålla på med datorer 24/7 istället för göra något vettigt. Inte konstigt att brottsstatistiken är skiiiit mycket högre än förr.

Och nej jag gillar inte att man inte blir trodd när man ringer 112 och är på väg att dö.

Och nej jag gillar inte att Bryssel och Sthlm ser till att djur som egeteligen inte skulle vara här, får vara här. -Varg. Och ja, du läser att de inte skadat en människa sedan 1700-något. Men i höstas blev en människa riven utanför dalarna. Och nej, jag gillar inte att vargen är viktigare än personer. -En turist blev påkörd av ett tåg och avlev. Samma dag körde en människa på en varg, inte med flit. Det ända tog man upp på alla nyheter var vargen. Inte en enda om människan.

OCh nej jag tycker inte om politikernas knep som försöker få allt folk att flytta in till de smutsiga storstäderna.

Kan fortsätta länge till... Vissa mer eller mindre vettiga saker...

Och nej. Ska inte smutskasta dig som du gjorde. Mer vett har jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teensoundman:

Först och främst min röv är inte fet.

Tycker inledningen sammanfattade ditt inlägg ganska bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bonnie:

vill hellre ha president, de gör iallfall någon nytta, då förtjänasr man pengar [tard]

Hur skulle en president göra någon nytta som inte en kung gör?


   
SvaraCitera