Aviseringar
Rensa alla

Sänkt dagersättning för utvisningsvägran


Ämnesstartare

http://frianyheter.wordpress.com/2009/08/21/sankt-dagersattning-for-utvisningsva...

Haedar Fahme Ahmed, irakisk medborgare född 1987 och bosatt i Sundsvall får sin dagersättning sänkt med 23 kronor eftersom han vägrar medverka till att låta sig utvisas till Irak.

Haedar överklagade till länsrätten i Västernorrlands län som ogiltigförklarade dagersättningssänkningen den 23 april 2009. Migrationsverket överklagade till kammarrätten i Sundsvall som den första juli 2009 godkände sänkningen av Haedars ersättning.

Haedars motivering till varför han ej ska få sänkt ersättning var enligt kammarrättens dom:

”Han anser att det belopp han erhåller efter sänkningen ej räcker till mat, kläder, alkohol och Disco.”

En irakier som ska utvisas får fortfarande pengar ifrån svenska staten även fast han inte har rätt att vara här och vill ha mer pengar eftersom hans nuvarande bidrag inte räcker till alkohol och disco, hur sjukt system är inte det? :s


   
Citera
Ämnesstartare

Han låter som en riktig partykille varför skulle han inte få stanna? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och vad tycker du han skall leva av tills han utvisas? Luft? Sedan visst, alkohol och disko låter bara dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahahah , ok ja lite sjukt var det [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så korkad får man inte vara när man har med myndigheter att göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Och vad tycker du han skall leva av tills han utvisas? Luft? Sedan visst, alkohol och disko låter bara dumt.

Han får väl mat och boende/ rum utav dem på migrationsverket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är ju samma saker som studenterna klagar över[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Han får väl mat och boende/ rum utav dem på migrationsverket?

Som bekostas av den svenska staten och även det Sheriffen klagar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är väl nästan bara nykterister som inte lägger en del av sin inkomst på alkohol? Och nöjen lägger väl alla pengar på, han gillar tydligen disco och lägger därför sina nöjespengar på det. Förstår inte vad det konstiga i det är? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Sedan visst, alkohol och disko låter bara dumt.

Det är det jag menar.

Motborgare:

han gillar tydligen disco och lägger därför sina nöjespengar på det.

Varför ska staten betala hans nöjen när han har fått utvisningsbeslut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motborgare:

Förstår inte vad det konstiga i det är?

Ofta disco och alkohol är en nödvändighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håll igen med personangrepp och annat onödigt skit tack.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Varför ska staten betala hans nöjen när han har fått utvisningsbeslut?

Varför ska jag behöva betala för t.ex. polis och militär? Jag bryr mig mer om Haedar Fahme Ahmed än om klotterjagare och utbildade mördare.

Pepparkaksgubbe:

Ofta disco och alkohol är en nödvändighet.

God och näringsrik mat är inte heller en nödvändighet, datorn du sitter vid nu är inte en nödvändighet, en hel del i våra liv är grymt onödigt. Men om man är invandrare eller fattig, då jävlar ska man lida eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Motborgare:

God och näringsrik mat är inte heller en nödvändighet, datorn du sitter vid nu är inte en nödvändighet, en hel del i våra liv är grymt onödigt. Men om man är invandrare eller fattig, då jävlar ska man lida eller hur?

Jo. [confused]

Och jo, jag behöver min dator för att kunna göra mina läxor på den.

Vem har sagt att man lider utav att inte gå på disco? eller av att dricka alkohol? För den som har sagt det till dig ljuger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Jo. [confused]

Nej, du klarar dig utmärkt på äcklig mat med någorlunda okej närig.

Pepparkaksgubbe:

Och jo, jag behöver min dator för att kunna göra mina läxor på den.

Kan du göra på papper och dylikt lika gärna. Tror knappast att det är det enda du använder den till? [zzz]

Pepparkaksgubbe:

Vem har sagt att man lider utav att inte gå på disco? eller av att dricka alkohol? För den som har sagt det till dig ljuger.

Vem har sagt att man lider utav att inte ha en dator? Eller att inte hänga på det här forumet? För den som har sagt det till dig ljuger.

Du har dina nöjen, han har sina. Skulle jag aldrig få göra något jag tycker är kul hade jag inte orkat med livet.


   
SvaraCitera