Aviseringar
Rensa alla

Sänkt självförtroende


Ämnesstartare

Hej!

Jag provade nyss i en ny fotbollsklubb där de flesta var i min ålder(16-19år), dock några äldre(20-30). Jag tränade en gång denna vecka och det kändes bra med killarna och så. Jag spelade inte så jätte bra för det var helt nytt med ny klubb o.s.v så jag nådde verkligen inte min fulla potential. 

Under träningen frågade jag när nästa träning var och då sa han kl 13.00 på söndag. Senare under kvällen frågade jag i ett sms om jag kunde få gå med i deras grupp där dom skriver allt angående träningar, matcher o.s.v men jag fick inget svar, innan har han svarat på sms mycket positivt när det gällde den första träningen, men nu fick jag inget svar.

Jag tänkte äsch, jag sticker dit på söndag och så provar jag en gång och hoppas allt går bra. Jag sticker dit på söndag ca en kvart innan träningen, men ingen var där. Jag väntar tills ca 5min över och fortfarande ingen där, och då stack jag igen. 

Känner mig så jävla utfryst och dåligt. Känns som han tyckte jag var så dåligt så att han inte ville ha med mig i laget. Men är det inte dålig stil att inte bara säga det när jag ändå frågade över SMS om jag kunde fortsätta träna, men fick då inget svar. Jag känner mig så dåligt och mitt självförtroende ligger nästan på botten men jag vill verkligen fortsätta spela fotboll för jag tycker verkligen det är skit kul! Och jag själv tycker jag har potential att bli bra.


   
Citera

Kan du inte byta till ett annat lag? 
Jag har själv erfarenhet av liknande människor och det är ingen idé att försöka bli som dom, dom kommer ändå inte acceptera dej.


   
SvaraCitera

BlomkålsPaprika:
Kan du inte byta till ett annat lag? 
Jag har själv erfarenhet av liknande människor och det är ingen idé att försöka bli som dom, dom kommer ändå inte acceptera dej.

Pga avundsjuka? 


   
SvaraCitera

SKORPIONEN:

Pga avundsjuka? 

Ja eller så tycker de att han inte passar in eller nåt sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BlomkålsPaprika:
Kan du inte byta till ett annat lag? 
Jag har själv erfarenhet av liknande människor och det är ingen idé att försöka bli som dom, dom kommer ändå inte acceptera dej.

tell me your story 😉

Jo, det kan jag nog. Men svårt med lag här där jag bor.


   
SvaraCitera

Typiskt idrottsklubbar, om det nu är så att de inte vill ha dig för att du inte är tillräckligt bra. Brukar ha alldeles för mycket fokus på prestation och tillåter inte att man bara är där för att det är roligt. Om du inte har fokus på att bli proffs, hitta någon klubb där man tillåts att inte vara "bäst".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Användarnamn123:
Typiskt idrottsklubbar, om det nu är så att de inte vill ha dig för att du inte är tillräckligt bra. Brukar ha alldeles för mycket fokus på prestation och tillåter inte att man bara är där för att det är roligt. Om du inte har fokus på att bli proffs, hitta någon klubb där man tillåts att inte vara "bäst".

Känner lite så. Men så dålig stil att tränare då inte svarar på ett sms där jag ändå frågade om det var okej att fortsätta träna... Less blir man.


   
SvaraCitera

Saile1337:

Känner lite så. Men så dålig stil att tränare då inte svarar på ett sms där jag ändå frågade om det var okej att fortsätta träna... Less blir man.

Det förstår man men kämpa på och sluta aldrig tro på dig själv Tumme upp 


   
SvaraCitera
Berit

O förjävla ohyfsat att ge dig en falsk tid


   
SvaraCitera

Saile1337:

tell me your story 😉

Jo, det kan jag nog. Men svårt med lag här där jag bor.

Spelade förut mycket cs:go och jag ansågs alltid vara den sämsta spelaren i gänget, dom andra ville sällan spela med mej och jag fick ta en hel del skit när vi spelade online. Visst, jag hade en väldigt dålig dator på den tiden men fördomarna om mina spelkunskaper lever kvar, dvs. Jag har blivit bättre men mina gamla spelkompisar vill ändå inte ha med mej när de spelar.  Flera av de här människorna kände jag också väldigt bra i verkligheten, men jag har medvetet brutit kontakten med dem då jag alltid fick ta eget initiativ och de bjöd sällan med mej om de hade planerat någonting.
När jag tog studenten (några veckor sedan) hade jag hoppats att de skulle komma till min mottagning; en av dem svarade några dagar efter att jag bjudit in honom att han inte kunde komma och 2 "vänner" hade lovat komma, dagen före mottagningen meddelade den ena att han skulle fira skolavslutningen med några andra vänner (alla var bjudna till mig) på kvällen, och kunde av någon anledning inte komma. De som skulle till honom hade inte meddelat något åt mej, trots att jag bjudit in dom alla. Så till slut var det knappt hälften av mina vänner som kom till min mottagning så jag tänkte att jag lika bra kan sluta umgås med de som inte kom, de hade ju aldrig varit några bra vänner direkt trots att jag alltid var trevlig mot dom.

Det här är väl min story, hoppas du fattade för jag är inte så bra på att skriva direktGalen, men vad jag försöker säga är att dina "lagkamrater" låter precis som mina f.d. vänner, så jag skulle rekommendera dej att byta lag, annars gör du samma misstag som jag gjorde i 2-3 år och det var nog ingen trevlig upplevelse direkt Tumme ned


   
SvaraCitera