Aviseringar
Rensa alla

SÄPO höjer hotnivån mot Sverige till 4 vilket är näst högsta!


soviet

aldrig känt mig såhär osäker i sverige som jag är nu 


   
SvaraCitera
soviet

går inte att åka tunnelbana eller promenera i stan utan att känna nån rädsla 

fyfan vad hemskt 


   
SvaraCitera

Tickstart:

Dem som håller livet kärt samt de som vill att Sverige ska vara ett säkert land. Så det är typ varenda en.

Dock vet jag inte om du är ironisk.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Ännu läskigare att ex nazister och ex kommunister sitter i riksdagen.

Ex nazister nej, själva partiet ja men inte de politiker som verkar nu. Ex kommunister? Nej, de ÄR kommunister, de framstår kanske inte som det idag men deras mål är i slutändan att förstatliga allt som man snabbt inser.


   
SvaraCitera

Finns dock enligt mig inte direkt någon större anledning att gå runt och oroa sig. Även om det allra värsta skulle hända och det skulle ske ett terrorattentat där hundra människor dör, skulle det visserligen vara riktigt hemskt men risken för att just du skulle dö är 0,001%. Det är större risk att du dör i en trafikolycka nästa år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Finns dock enligt mig inte direkt någon större anledning att gå runt och oroa sig. Även om det allra värsta skulle hända och det skulle ske ett terrorattentat där hundra människor dör, skulle det visserligen vara riktigt hemskt men risken för att just du skulle dö är 0,001%. Det är större risk att du dör i en trafikolycka nästa år.

Man kan väl oroa sig för annat än sitt egna liv.


   
SvaraCitera

rotorblad:

Man kan väl oroa sig för annat än sitt egna liv.

Sant. Men jag syftade mest på personer som helt plötsligt är så rädda för terrorattentat att de börjar anpassa sina egna liv efter det.


   
SvaraCitera
Lounge

haha min syrra ringde mig när jag stod på åhléns city. precis där man inte ska vara i ett sådant läge. hon var orolig. sötnöten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uhhhh känner på mig att det smäller i december Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*vissel vissel hum di dum*

inte konstigt med alla SD-terrorister i det här landet! att folk fortfarande år 2015 inte ens är toleranta nog att finna sig i att deras pengar går till katastrofalt dyr och ineffektiv flyktinghjälp som urholkar välfärdssystemet, förstör samhället, länsar statskassan och undergräver förutsättningarna för en fungerande ekonomi övergår mitt förstånd. allt skulle ju gå så jävla smooth om bara svenskar kunde låta bli att klaga för ingenting! bla di balabalalabalaba


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thulkutten din racist.


   
SvaraCitera
time
 time

Lounge:
haha min syrra ringde mig när jag stod på åhléns city. precis där man inte ska vara i ett sådant läge. hon var orolig. sötnöten.

Min med! Hon vill inte att jag åker tunnelbana heller Rodnar Himla gullig.


   
SvaraCitera
Lounge

time:

Min med! Hon vill inte att jag åker tunnelbana heller Rodnar Himla gullig.

Haha det ville inte min heller! Fick smsa hela tiden tills jag var hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tur man bor på landet. Känns inte som att det är något större hot mot min by. 

Kanske även ska flytta till Tromsö nästa höst, känns också safe. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanske borde man flytta ut på landet ett tag..


   
SvaraCitera