Aviseringar
Rensa alla

Sär skrivningar


ickus

Flashed:

STÖRANDE.

Som sagt. Man måste ha lite förståelse för de som verkligen har problem. Problemet är ju de som är för lata för att skriva ordentligt. Som exempelvis de som anvnder förkortningar och slangord okontrollerbart. Så ja, jag tycker inte man ska dömma folk för tidigt utan ta reda på vad det är som gör att de skriver på det viset. Man måste lära sig att acceptera andra (förutom lata jävlar, haha).

Själv brukar jag skriva ordentligt och är jag inte säker på hur ett ord stavas eller används så kollar jag bara upp det.


   
SvaraCitera
Yaren

Särskrivninagr kan ha väldigt stort inflytande på betydelsen. Därför är det lika bra att börja öva.
Jätte fint kanske inte är så farligt för betydelsen, men om man skriver ihop det så kanske man slipper fel som "Blå valen är världens största levande djur"


   
SvaraCitera
Yaren

Och så stavade jag fel på särskrivningar. Väldigt lämpligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yaren:

Särskrivninagr kan ha väldigt stort inflytande på betydelsen. Därför är det lika bra att börja öva.

Håller med dig!


   
SvaraCitera

Blir lite smått mordisk när jag ser särskrivningar. Något som är ännu värre än särskrivningar är folk som rycker på axlarna när man påpekar att dom särskrivit.

Gillar förresten inte att googles rättstavningsprogram säger att ordet särskrivning, är felstavat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poop:

Något som är ännu värre än särskrivningar är folk som rycker på axlarna när man påpekar att dom särskrivit.

Eller hur! Precis som att dem inte fattar vilket abrupt och hemskt fel som har gjorts..


   
SvaraCitera

Flashed:

att dem

*host*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

*host*

förkyld?


   
SvaraCitera

Flashed:

förkyld?

Ja. Felaktigt användande av de/dem gör mig förkyld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Ja. Felaktigt användande av de/dem gör mig förkyld.

Coolt.


   
SvaraCitera

Särskrivningar är fruktansvärt irriterande, men något som faktiskt stör mig ännu mer är när folk skriver ihop ord som inte ska sitta ihop. Till exempel "bästavän" ser jag skrivas nästan överallt. Aaahdshdshdsdua vill gröpa ur mina ögonhålor med en träslev


   
SvaraCitera