Aviseringar
Rensa alla

Sätt att starta konversation på


Ämnesstartare

Tja.. Har lite ont om "material" för att starta en konversation med, så den verkar så oskyldig och spontan som möjligt. Ex att jag ser en tjej jag vill stöta på, vad är era bästa sätt att starta en konversation med henne och hennes kompisar utan att verka vara intresserad av henne?

Jag vill bara framstå som en person som bara är social osv..


   
Citera

"Hej".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Tjoflöjt".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Hört att det är 2009 nästa år."


   
SvaraCitera

Jag brukar börja med en fråga. Helst inte någon random.


   
SvaraCitera

Avatar:

vad är era bästa sätt att starta en konversation med henne och hennes kompisar utan att verka vara intresserad av henne?

varför är d så himla viktigt?pratar jag med nån så känns d ju gött om man känner att personen är intresserad av en som person och VILL prata och visar d.


   
SvaraCitera

Shoooo guzzen, läget? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Linux:

pratar jag med nån så känns d ju gött om man känner att personen är intresserad av en som person och VILL prata och visar d.

Om det är en jättesnygg tjej kommer hon ju bara tro att jag är som alla andra som stöter på henne om hon får den bilden av mig direkt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ögon i en plåthink:

"Hej".

Cobrastyle:

Shoooo guzzen, läget? [wink]

Sämst.

Dom kan ju bara rejecta mig direkt om dom vill. Då får dom ju ett val. Det ska vara någonting som inte är ett val, exempelvis en fråga som alla i gruppen eller personen i fråga, kan svara på som sedan leder till konversation.


   
SvaraCitera

Kör med något hon inte förväntar sig, bete dig som om det är hon som försöker stöta på dig.

Typ; vet ni tjejer någon bra öppningsreplik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jojOzZz:

Typ; vet ni tjejer någon bra öppningsreplik?

Den skickar ju för mycket signaler att jag vill ragga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Dom kan ju bara rejecta mig direkt om dom vill. Då får dom ju ett val.

Då får du ju veta direkt om det finns något intresse eller inte? Är det nu så att det är tjejer som fortsätter finnas i din närhet så har du bara fler chanser på att ändra deras uppfattning. Mig veterligen så är det sällan man blir dissad när man kör en spontan-konversation.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag startar ofta konversationer med folk på dagarna, gamla som unga. Det är ett bra sätt att träna sig på =) Mitt jobb gör det ganska lätt dessutom att ha något att inleda med då vi alltid är i vägen när vi gräver =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Your_Slave:

Mig veterligen så är det sällan man blir dissad när man kör en spontan-konversation.

Ja, men ett "hej" är riktigt dåligt, för det funkar inte på ALLA. Jag vill ha någonting som funkar på alla. Man kan gå fram till vem som helst och börja en konversation utan att bli rejectad direkt.

Your_Slave:

Då får du ju veta direkt om det finns något intresse eller inte?

Nej. Det betyder bara att jag gjorde fel, inte att hon inte var intresserad av mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lyssna på vad de säger lite och lägg in en åsikt i förbigående.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avatar:

Ja, men ett "hej" är riktigt dåligt, för det funkar inte på ALLA. Jag vill ha någonting som funkar på alla. Man kan gå fram till vem som helst och börja en konversation utan att bli rejectad direkt.

Jag tar oftast situationen man är i till hjälp. Eller hur hon ser ut, har hon bråttom, ser hon vilsen ut, har hon mycket att bära osv osv.. tjaa.. svårt att beskriva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Lyssna på vad de säger lite och lägg in en åsikt i förbigående.

Om de sett mig innan verkar jag ju som en creepy guy som typ stalkar dom..


   
SvaraCitera