Aviseringar
Rensa alla

sagan om ringen och hobbit


Ämnesstartare

jag som är lite efterbliven tänkte se filmerna nu men vilken ordning ska man se dom om man ska se både hobbit och sagan om ringen?


   
Citera

The hobbit!! Hjärta


   
SvaraCitera
reben

hobbit e ju bättre gjorda än sagan om ringen ?? men dock e sor bättre historia ?? mitt tips e: böckerna ist, hobbit går ganska fort o läsa


   
SvaraCitera

I kronologisk ordning så är det först hobbit och sen sagan om ringen, men det är inga problem att se sagan om ringen först 🙂 


   
SvaraCitera

I den ordning de var gjorda förslagsvis. Aldrig sett vare sig Sor (mer än någon enstaja tinne ibnan jag somnade) eller Hobbit så vet inte direkt skillnaden mellan dem, Vet dofck att Dor är en fruktansvärt överskattad frabchise.

reben:
hobbit e ju bättre gjorda än sagan om ringen ?? men dock e sor bättre historia ?? mitt tips e: läs alla 4 böckerna ist, hobbit går ganska fort o läsa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carolineelisabeth95:
I kronologisk ordning så är det först hobbit och sen sagan om ringen, men det är inga problem att se sagan om ringen först 🙂 

ska jag se hobbit 1 och 2 sen sor?


   
SvaraCitera
reben

Ganon:
I den ordning de var gjorda förslagsvis. Aldrig sett vare sig Sor (mer än någon enstaja tinne ibnan jag somnade) eller Hobbit så vet inte direkt skillnaden mellan dem, Vet dofck att Dor är en fruktansvärt överskattad frabchise.

så man ska se först 2/3 hobbit o sen sor ??? verkar jätteologiskt förstod egentligen inte alls vfr du citerade mig


   
SvaraCitera

Kolla "Hobit" först...även då bara 2/3 har kommit ut för man förstår mer om man ser hobit, där "Ringen" trillons karaktärer visar sig.
Men det spelar nog ingen redigt roll egentligen. Blink


   
SvaraCitera

Eftersom alla om hobbit inte kommit så sagan om ringen först.

Men inför nästa

Hhobbit 1&2 sen 3 på bio. När du kommet hem.. Sagan om ringen 


   
SvaraCitera

reben:

så man ska se först 2/3 hobbit o sen sor ??? verkar jätteologiskt förstod egentligen inte alls vfr du citerade mig

Oj. Citerade nog fel persib, Vat eg tänkt som ett svar tll IS,


   
SvaraCitera
reben

Ganon:

Oj. Citerade nog fel persib, Vat eg tänkt som ett svar tll IS,

ok dumt


   
SvaraCitera
reben

tkr du ska se sor + hobbit 1 & 2 hemma o sen 3an på bio för om du ser ngt av d sfter du ser hobbit 3 i HF o 3d kmr du bli fett besviken ??


   
SvaraCitera

reben:

ok dumt

Mm det var der, Ber om trsäkt.


   
SvaraCitera

apelsinskal:

ska jag se hobbit 1 och 2 sen sor?

Nae, eftersom del 3 på hobbit inte har kommit än så borde du se sor först ^^ 


   
SvaraCitera

De har ju inte direkt något med varandra att göra så spelar ingen direkt roll 


   
SvaraCitera