Aviseringar
Rensa alla

Såhär gick det i Skolvalet


Ämnesstartare

Källa: http://ungdomsstyrelsen.se/art/0,2072,8457,00.html

Det rödgröna blocket blev störst med 42,4 procent mot det borgerliga blockets 38,8 procent. Detta förutsatt att Kristdemokraternas röster räknas med i det borgerliga blocket. När elever bestämmer så klarar inte Kristdemokraterna fyraprocentsspärren, de får 2,9 procent 2010 jämfört med 4,3 procent 2006. Största parti blev Socialdemokraterna med 22,4 procent och näst störst blev Moderaterna med 22 procent.

Sverigedemokraterna tredubblar sina röster i skolvalet, från 4,3 procent 2006 till 12,8 procent 2010. De blir fjärde största parti när elever bestämmer. Fler elever på gymnasiet än på högstadiet röstar på Sverigedemokraterna. Piratpartiet får ungefär lika många röster i Skolval 2010 som i förra skolvalet.

Image

Kl​icka här för större bild


   
Citera
Ämnesstartare

Som tur är växer småglinen till sig uppe i skallen tills dess att det är dags att rösta på riktigt. I den riktningen går det enda tills man dör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samtidigt borde man inte ta deras röster alltför seriöst heller då förmodligen många av dem röstade på SD bara för att jäklas och paja skolvalet.
Samtidigt som man borde ta detta som en varningsklocka dessutom och få tummen ur röven och göra något för att visa att SD inte hör hemma i riksdagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag längtar redan tills nästa val. Då dom ''unga'' har fått rösträtt.. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Samtidigt borde man inte ta deras röster alltför seriöst heller då förmodligen många av dem röstade på SD bara för att jäklas och paja skolvalet.

Eller för att de faktiskt sympatiserar med SD? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

Samtidigt som man borde ta detta som en varningsklocka dessutom och få tummen ur röven och göra något för att visa att SD inte hör hemma i riksdagen.

5,7% av svenska folket håller inte med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Som tur är växer småglinen till sig uppe i skallen tills dess att det är dags att rösta på riktigt. I den riktningen går det enda tills man dör.

Instämmer.. Skrämmande många verklighetsfrånvända självhatare som röstar på MP.

Crypto:

Samtidigt som man borde ta detta som en varningsklocka dessutom och få tummen ur röven och göra något för att visa att SD inte hör hemma i riksdagen.

Nej, ett parti som är Sverigevänligt och använder sunt förnuft på ett rakryggat sätt är givetvis alldeles för bra för att kunna finnas i våran oikofobiska riksdag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sten Sture:

Eller för att de faktiskt sympatiserar med SD? [rolleyes]

isf är det lika korkade som dem:

Sten Sture:

5,7% av svenska folket håller inte med dig.

[y]

konsekvent:

Instämmer.. Skrämmande många verklighetsfrånvända självhatare som röstar på MP.

är inte verklighetsfrånvänd självhatare men jag röstade ändå på MP 🙂

konsekvent:

Sverigevänligt

sverigevänligt my ass [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

isf är det lika korkade som dem:

Lika smarta menar du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crypto:

är inte verklighetsfrånvänd självhatare men jag röstade ändå på MP 🙂

Jo, men du är bara för dum för att inse detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sten Sture:

5,7% av svenska folket håller inte med dig.

ÅH NEJ EN PÅ TJUGO HÅLLER INTE MED MIG! 😐

Notera att 90-nått procent av svenska folket håller med mig dock, och inte dig, då alla andra riksdagspartier sagt att SD inte hör hemma i riksdagen och

Dold text: kunde inte låta bli att svara trots att det var riktat till crypto :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jorå rätt jävla bärs det där det visar att sverige tar efter ressten av europa och tanken är väll att invandringen ska minska med 90% nu inom sex år eller vad det är. det e i alla fall något jag skriver på som svensk medborgare och välfärds kämpe. kul att pk eliten fick så dom teg hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Idioter som röstar på M.


   
SvaraCitera

S3ON:

Idioter som röstar på M.


   
SvaraCitera

combat_mannen:

tanken är väll att invandringen ska minska med 90% nu inom sex år eller vad det är

Det är inte planen för Sverige, nej.


   
SvaraCitera