Aviseringar
Rensa alla

Såhär jämnställt tänker jag ang mig själv


Ämnesstartare

Årets första barbenta dag idag. Mina ben var orakade (ja längre än stubb) och jag kände att såhär kan jag ju inte gå, vad ska folk säga om de märker? Och så konstigt det kommer att kännas osv osv, så jag skyndade mig att raka mig - vilket resulterade i ungefär tjugo svidande och blödande  sår på varje ben, som sedan förvandlades till lika många röda torkade blodskorpor på varje ben.
Varför kunde jag inte bara gått ut och flashat  mina håriga ben, trots att jag tycker att det är fult? Om jag hade varit man hade jag inte haft detta problem.

Och ja, jag skulle kunna joina alla dessa brudar som inte bryr sig, men idag kunde jag inte det.  Kanske någon annan dag.

Hur tänker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

kunde gå med orakade ben på somrarna förut för håret syntes inte så mycket när det var solbränt, men nu skulle jag nog inte göra det. men bryr mig oftast inte om det när jag har långbyxor o ingen ser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
kunde gå med orakade ben på somrarna förut för håret syntes inte så mycket när det var solbränt, men nu skulle jag nog inte göra det. men bryr mig oftast inte om det när jag har långbyxor o ingen ser.

Kan gå med stubbiga ben utan problem men sedan tar det emot. Har inte så jättemörkt hår, men det syns ju om man kollar noggrant.
Mm har man långbyxor så är det ju ingen fara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Kan gå med stubbiga ben utan problem men sedan tar det emot. Har inte så jättemörkt hår, men det syns ju om man kollar noggrant.
Mm har man långbyxor så är det ju ingen fara.

aah känns dumt när man har typ 1cm långa hårstrån


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänker att då länge du gör det för din egen skull så är det okej.

Men det är trist att du känner dig såpass bunden till att göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

aah känns dumt när man har typ 1cm långa hårstrån

eller längre! mätte dem inte men jag brukar slarvepilera benen och det är ju alltid hår som inte kommer med då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
tänker att då länge du gör det för din egen skull så är det okej.

Men det är trist att du känner dig såpass bunden till att göra det.

Ja eller hur! Jag ser mig som en hyfsat "stark" kvinna som inte faller för grupptryck, säger vad jag tycker osv osv men här slog det tydligen slint. Går du ut med håriga ben?


   
SvaraCitera
Lounge

tänker att frågan om att nå jämställdhet verkligen ligger i att avböja att raka benen och på så vis närma sig det manliga idealet

jag menar, killar får nog inte direkt ångest över att de inte sminkar sig som tjejerna gör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:
tänker att frågan om att nå jämställdhet verkligen ligger i att avböja att raka benen och på så vis närma sig det manliga idealet

jag menar, killar får nog inte direkt ångest över att de inte sminkar sig som tjejerna gör

Sådär tänkte jag också förut men det är ju inte riktigt så. Det handlar mer om att tjejer "måste" och förväntas göra någonting som killar inte behöver bekymra sig om, och ska se ut på ett visst sätt för att bli accepterade. Hår växer ju på oss också så det är ju inte bara för män.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja eller hur! Jag ser mig som en hyfsat "stark" kvinna som inte faller för grupptryck, säger vad jag tycker osv osv men här slog det tydligen slint. Går du ut med håriga ben?

Skulle nog aldrig stressraka som du gör nu. På sommaren rakar jag när jag duschar,  på vintern är jag slarvig 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Skulle nog aldrig stressraka som du gör nu. På sommaren rakar jag när jag duschar,  på vintern är jag slarvig 😉

nu parerar du frågan som den bästa tävlingshäst!
men om du glömt/ inte hunnit raka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar faktiskt inte att gå i shorts överdrivet mycket över huvud taget. Men rakar oftast benen om jag ska göra det. Förut gjorde jag det alltid, även nästa dag trots att det knappt var någon skillnad från gårdagen. Åka kommunalt gör jag icke med orakade ben däremot, gå ut med hunden kan jag göra med värsta vinterpälsen utan problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

nu parerar du frågan som den bästa tävlingshäst!
men om du glömt/ inte hunnit raka?

Vad ska jag göra ure


   
SvaraCitera
höna

skulle aldrig vilja gå ute utan att raka benen pga typ svart hår =) så hett


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Vad ska jag göra ure

svara ure

höna:
skulle aldrig vilja gå ute utan att raka benen pga typ svart hår =) så hett

synd att man tänker så


   
SvaraCitera