Aviseringar
Rensa alla

Såhär resonerar SD:are


Ämnesstartare

Jensoman:

Felet det Sverige gör är att vi låter invandrare bestämma själva vart de ska bo.

nej, alla får inte bestämma var de bor, inte ens de flesta [zzz]

Jensoman:

I median nämns väldigt sällan etnicitet i artiklar, speciellt om det handlar om invandrare.

aa precis, när en icke-svensk begår en brott så skriver de små ledtrådar såsom ''han talade svenska med brytning ''han var mörkhyad'' osv men när en icke-svensk gör nåt bra så skriver de åh svenska muhammed abudallah räddade en tant från att drunka, åh svenska ahmed mustafa gjorde si o så

Jensoman:

Sd är inte högerextremister och inte invandringsfientliga

lulul


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jensoman:

Det här är för att folk ska förstå sd

Jag förstår dig varken bättre eller sämre.

Det är klart ni SD:are inte är onda människor med onda syften. Men ni har tänkt fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Det är klart ni SD:are inte är onda människor med onda syften.

Synd, det hade varit roligare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför gör media såhär då? Mörkar "sanningen"? Vad tjänar tex Aftonbladet på detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Synd, det hade varit roligare.

mm 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Skulle vilja påstå att vi har långt mycket fler trådar från SD-are än vad vi har trådar som är negativa till SD. Kan försöka räkna sedan, men orkar inte just nu. Dessutom skulle ju även dessa trådar rymmas i en sverigedemokraterna-tråd.

även trådar som sverigedemokrater startat räknas rimligen in, de kan inte motta kritik utan att det ses som ett påhopp. rent matematiskt borde det alltså enligt deras standard vara fördelaktigt att ha en enda, spikad tråd om sverigedemokraterna, då det innebär att sd-kritik är begränsad till en enda tråd.

kan för sakens skull tillägga att jag i regel inte är för spikade trådar på så breda ämnen, det innebär att det per automatik blir en allmän diskussion, där inte delfrågor kan diskuteras med någon trovärdighet. vad jag däremot tror (eventuellt) skulle fungera är en mer omfattande uppdelning av politik- och samhällsforumet, om um tillåter det rent tekniskt. jag tänker mig att de skulle bli en ny forumkategori (som forum plus), med några underforum, som kan vara så fåtaliga som ett för svensk parlamentarisk politik, ett för svensk övrig politik, ett för utrikesfrågor och ett övrigt-forum. tror att det skulle leda till en förbättring.

på tal om sd, liksom.


   
SvaraCitera

Angelize:

Varför gör media såhär då? Mörkar "sanningen"? Vad tjänar tex Aftonbladet på detta?

Riksdagspartierna kanske gått ihop och mutar Aftonbladet att smuttskasta SD eller nått. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Riksdagspartierna kanske gått ihop och mutar Aftonbladet att smuttskasta SD eller nått. 🙁

Knappast. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

även trådar som sverigedemokrater startat räknas rimligen in, de kan inte motta kritik utan att det ses som ett påhopp.

Asch, även om jag håller med dig så tror jag inte det skulle funka så mycket. Även om det skulle vara skönt att slippa se dem tror jag att tråden skulle bli (ännu) rörig(are) isåfall.

Leijonsparf:

kan för sakens skull tillägga

Håller i stort med, det var därför jag inte föreslog en universell tråd för invandringsfrågan då den skulle involvera alla SD-trådar plus massa andra trådar.

Men ja, det låter som en bra idé.


   
SvaraCitera

Angelize:

Knappast. [crazy]

Riksdagspartierna är egentligen som ett enda stort parti, samma skit, och Sverige är en enpartistats diktatur, och allt vi hör är en stor konspiration. [sad][chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Håller i stort med, det var därför jag inte föreslog en universell tråd för invandringsfrågan då den skulle involvera alla SD-trådar plus massa andra trådar.

det är värt en fundering, tycker jag. fast frågan är väl hur många som egentligen klickar in sig på underforum och navigerar på det sättet. jag gör det nästan aldrig. för folk som bara kollar senaste (som jag) skulle det ju bli precis samma sak, förutom att man utifrån forumplacering får något extra hum om vad som avhandlas. även om det isåfall kan skyllas lika mycket på dålig rubriksättning.

ett annat alternativ är ju att tagga trådar som rör ett specifikt område. då skulle sd-trådar kunna få taggen [sd] före trådnamnet, vänsterpartiet [v], osv. då blir det enklare att skriva informativa trådnamn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

ett annat alternativ är ju att tagga trådar som rör ett specifikt område. då skulle sd-trådar kunna få taggen [sd] före trådnamnet, vänsterpartiet [v], osv. då blir det enklare att skriva informativa trådnamn.

Ja, och så hade man kunnat blocka vissa ämnen så man slapp se dem.


   
SvaraCitera

Älskar att i princip alla texter skrivna av SD:are, som jag läst alltså, är skrivna på väldigt dålig svenska.[love]


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Älskar att i princip alla texter skrivna av SD:are, som jag läst alltså, är skrivna på väldigt dålig svenska.

el hur, de älskar landet, men kan inte ens lära sig språket liksom[shake][wink]


   
SvaraCitera

Nej, sådär är det såklart inte, du har själv hittat på alla studier och undersökningar och klippen från YouTube har du själv producerat med dina rasismpengar, de är bara skådespelare allihopa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


   
SvaraCitera