Forumet - Såhär resonerar svenska väljare

Såhär resonerar svenska väljare

181 0 40

Spana också in:

http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1.2141528/emil-6-fick-krama-sin-idol-sta...

Emil var andfådd men lycklig när han fick träffa sin idol.
– Han älskar Fredrik Reinfeldt, säger mamma Tove till Expressen.se.
Statsministern och Emil har samma hemkommun.
– Emil tycker att det är roligt att han är från Täby, säger Tove.
Emil gillar även när Reinfeldt talar.
– Han gillar när Fredrik Reinfeldt pratar. Han förstår vad han säger, säger Tove.
loom:

Och vad spelar det för roll vad barnen tycker om Reinis? Hade de fått se en bild på Ohly hade de säkert sagt: "Vad mysig han ser ut", för det gör han ju.


Det mest intressanta är väl att Expressen väljer att göra en nyhetsartikel om det.

Homunculi:

bra motvikt gentemot aftonbladet. [wink]


Enligt en oberoende bedömare är Aftonbladet och Göteborgsposten de stora tidningar som haft minst smutskastningskampanj i hela valrörelsen, lycka till att hitta något liknande om Sahlin i aftonbladet.
Chryseus:

Det visar ju bara att era konspirationsteorier angående media-vinklingen är fel.


Va? Expressen gör en titta-vad-bra-reinfeldt-är-propagandaartikel med helt ounderstödd statistik och kallar det för nyheter, och detta bevisar att Expressen inte är vinklade till reinfeldts fördel? Har du rökt något?

Blatte_trash:

Har Aftonbladet inte haft smutskastningskampanjer? Vad kallar du då den senaste hatkampanjen mot SD "Vi gillar olika"?


"Vi gillar olika" driver de inte som nyhetsartiklar utan som ett uppenbart vinklat ställningstagande. Vad de gör på ledarsidor, debattsidor och dylikt är irrelevant, det är vad de kallar för "nyhetsmaterial" som är intressant då detta förutsätts vara faktuellt.
Men sorry, ska rätta mig: Oberoende bedömare har sagt att aftonbladet och GP hade det rätt jämt fördelat vad gällde positiva och negativa artiklar angående de båda blocken och deras representanter, medan expressen, svd och DN hade en intensiv anti-S-kampanj på nyhetssidorna.