Aviseringar
Rensa alla

Såhär resonerar svenska väljare


Ämnesstartare

loom:

Och vad spelar det för roll vad barnen tycker om Reinis? Hade de fått se en bild på Ohly hade de säkert sagt: "Vad mysig han ser ut", för det gör han ju.

Det mest intressanta är väl att Expressen väljer att göra en nyhetsartikel om det.

Homunculi:

bra motvikt gentemot aftonbladet. [wink]

Enligt en oberoende bedömare är Aftonbladet och Göteborgsposten de stora tidningar som haft minst smutskastningskampanj i hela valrörelsen, lycka till att hitta något liknande om Sahlin i aftonbladet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Det mest intressanta är väl att Expressen väljer att göra en nyhetsartikel om det.

Det visar ju bara att era konspirationsteorier angående media-vinklingen är fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Det visar ju bara att era konspirationsteorier angående media-vinklingen är fel.

Ännu en gång förstår jag inte din logik. Att Expressen publicerar en helt värdelös artikel gör väl inte att de andra tidningarnas vinkling blir bättre?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Enligt en oberoende bedömare är Aftonbladet och Göteborgsposten de stora tidningar som haft minst smutskastningskampanj i hela valrörelsen, lycka till att hitta något liknande om Sahlin i aftonbladet.

Har Aftonbladet inte haft smutskastningskampanjer? Vad kallar du då den senaste hatkampanjen mot SD "Vi gillar olika"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Det visar ju bara att era konspirationsteorier angående media-vinklingen är fel.

Va? Expressen gör en titta-vad-bra-reinfeldt-är-propagandaartikel med helt ounderstödd statistik och kallar det för nyheter, och detta bevisar att Expressen inte är vinklade till reinfeldts fördel? Har du rökt något?

Blatte_trash:

Har Aftonbladet inte haft smutskastningskampanjer? Vad kallar du då den senaste hatkampanjen mot SD "Vi gillar olika"?

"Vi gillar olika" driver de inte som nyhetsartiklar utan som ett uppenbart vinklat ställningstagande. Vad de gör på ledarsidor, debattsidor och dylikt är irrelevant, det är vad de kallar för "nyhetsmaterial" som är intressant då detta förutsätts vara faktuellt.
Men sorry, ska rätta mig: Oberoende bedömare har sagt att aftonbladet och GP hade det rätt jämt fördelat vad gällde positiva och negativa artiklar angående de båda blocken och deras representanter, medan expressen, svd och DN hade en intensiv anti-S-kampanj på nyhetssidorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

​obligatorisk länk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

BTW, har du nickat något annat innan eller har någon annan haft samma avatar som du?

Skrämd av en kvist, vill jag tro att du tänker på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kråkslott:

Skrämd av en kvist, vill jag tro att du tänker på.

AHAAAAAA! Men då vet jag vem du är. Gillar dig.


   
SvaraCitera

Stringburka:

Enligt en oberoende bedömare är Aftonbladet och Göteborgsposten de stora tidningar som haft minst smutskastningskampanj i hela valrörelsen, lycka till att hitta något liknande om Sahlin i aftonbladet.

Inte om Sahhlin, men de kritiserar alliansen ganska ofta tycker jag, främst med sjukförsäkringar och dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Inte om Sahhlin, men de kritiserar alliansen ganska ofta tycker jag, främst med sjukförsäkringar och dylikt.

Se länken ovan. 52% av deras artiklar om alliansen var negativ PR, medan 48% av deras artiklar om de rödgröna var negativ PR.. Ganska jämnt. Särskilt om man jämför med expressen; 26% negativt om alliansen, 64% om de rödgröna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Expressen gör en titta-vad-bra-reinfeldt-är-propagandaartikel med helt ounderstödd statistik och kallar det för nyheter, och detta bevisar att Expressen inte är vinklade till reinfeldts fördel?

Ehh? Tycker du inte att artikeln är jävligt sarkastisk? Jag hoppas inte att du tar den på allvar.

Det kan bara vara du som tar vad en 9åring säger om Reinfeldts ögon som en vinklad artikel. Vem fan bryr sig vems ögon en 9åring tycker är gulliga? Men vem vet.. Sahlin hade kanske fått större stöd om hennes ögon uppmärksammats innan valet[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Ehh? Tycker du inte att artikeln är jävligt sarkastisk? Jag hoppas inte att du tar den på allvar.

Den är nog inte sarkastisk. Som tidigare nämnts är det ju inte ovanligt att man pratar om starka ledare som just att de är bra med barn. Kan inte se något som egentligen tyder på att den är sarkastisk, särskilt inte när den är från en uttalad högertidning. Hade proletären haft artikeln hade jag nog gissat på sarkasm, om än dålig sådan.

Jag tar aldrig expressen på allvar, men det är inte samma sak som att de inte menar allvar.

Chryseus:

Vem fan bryr sig vems ögon en 9åring tycker är gulliga?

Det handlar inte så mycket om vad man bryr sig om medvetet som vad man kopplar varumärket reinfeldt till. Folk struntar nog fullständigt i om någon som gör reklam för tomatsås är modell, ändå betalar reklamföretagen mängder med pengar för att få in smala, lyckade kvinnor som presenterar deras tomatsås.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Som tidigare nämnts är det ju inte ovanligt att man pratar om starka ledare som just att de är bra med barn.

Chryseus:

Det kan bara vara du som tar vad en 9åring säger om Reinfeldts ögon som en vinklad artikel

Jag tror inte att man år 2010 i Sverige använder sig utav propagandatekniker som var populära i diktatoriska stater under andra världskriget. Än mindre köper människor år 2010 den formen utav propaganda. Jo, möjligtvis ni som kritiserar artikeln.

För övrigt vore det ju en självförnekelse att inte hålla med om att Reinfeldt är en stark ledare. Oavsett vilka åsikter han/man har så bör man instämma i att han är en stark, förtroende- och respektingivande ledare som alltid kommer med sakliga och genomtänkta svar/argument och väldigt sällan hetsar upp sig eller tabbar sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Jag tror inte att man år 2010 i Sverige använder sig utav propagandatekniker som var populära i diktatoriska stater under andra världskriget. Än mindre köper människor år 2010 den formen utav propaganda.

för marknadsföring borde ju du som liberal inte känna till.

Chryseus:

Oavsett vilka åsikter han/man har så bör man instämma i att han är en stark, förtroende- och respektingivande ledare som alltid kommer med sakliga och genomtänkta svar/argument och väldigt sällan hetsar upp sig eller tabbar sig.

Enda där jag är i närheten av att hålla med om är att han sällan hetsar upp sig, på gott och ont, och jag kan se varför han skulle kunna vara förtroende- och respektingivande bland folk som struntar i politik, eller i ett icke-politiskt sammanhang.
Men att två veckor efter att ha skapat sin första regering ha fått sparka ut hälften av de personer han tillsatt då de fejlat hårt innan, och då han själv hållt på med en hel del fuffens (i samma klass som Sahlin) så skulle jag inte vilja säga att han inte tabbar sig en hel del.

Han inger inte mig något förtroende alls, och varken jag eller någon jag känner hyser mer respekt för honom än för den genomsnittlige politikern. Han är ett steg upp från björklund och ask, helt klart; för mig ligger han väl i ungefär samma nivå som sahlin eller persson.


   
SvaraCitera